Citat:
Jag växter upp nära en skog och har alltid tänkt att jag skulle testa odla cannabis där. Vet en glänta nära en övergiven järnväg där ingen är som jag kan odla på ostört. Kan som sagt inte så mycket om odling etc men jag tänkte jag skulle beställa http://www.nordenseeds.com/sv/7-auto-viking-ak47 och köra papparsmetoden och "förodla" i krukor i min lägenhet.
Men hur ska jag gå till väga, så enkelt som möjligt? Jag är i odlingszon 1 för övrigt. Kan jag förodla fröna och sen bara plantera dem i skogen och låta dem vara? Det är en lövskog för övrigt. Jag gör det mest för det är kul så jag tänkte bara odla 1-2 plantor.
Jag har läst en del guider men jag tycker inte de är kompletta eller så är de otydliga. Hur skördar jag cannabisen sen? Vad gör jag med budsen för att sen kunna röka?
Massa noobfrågor, men skulle vara trevligt om någon svarade.
Men hur ska jag gå till väga, så enkelt som möjligt? Jag är i odlingszon 1 för övrigt. Kan jag förodla fröna och sen bara plantera dem i skogen och låta dem vara? Det är en lövskog för övrigt. Jag gör det mest för det är kul så jag tänkte bara odla 1-2 plantor.
Jag har läst en del guider men jag tycker inte de är kompletta eller så är de otydliga. Hur skördar jag cannabisen sen? Vad gör jag med budsen för att sen kunna röka?
Massa noobfrågor, men skulle vara trevligt om någon svarade.
Hur vet du om det är kul att odla om du aldrig gjort det tidigare? Eller ens läst om det tillräckligt mycket för att förstå hur man skördar...
Ska du odla 1-2 plantor för skojs skull så förstår jag inte varför du prompt måste göra det utomhus. Odlingsmomentet blir tråkigare (imho), och den enda egentliga fördelen är att man kan odla väldigt många plantor samtidigt. Jag är frestad att lägga till de långa promenaderna här, men är man lite aktiv så är det ju inget större plus.
Nu tänker jag vara lite tråkig och råda dig att lägga den här idén på hyllan. Inte för att det skulle vara omöjligt eller ens svårt att ta in den nödvändiga informationen för att klara av det till sommaren, men för att du saknar det egna drivet som faktiskt krävs. Det hör mer till än själva odlingsmomentet när man odlar.