• 1
  • 2
2014-03-27, 20:55
Medlem
Hej, Har en tikhund på 5 månader som börjat jucka mot mitt ben. Söker och ser olika svar ang det.

Träffa en kvinna igår med han hund och hon fråga om hon löper(hon såg det på svansen).

Kan det vara så att hon löper nu? Har inte sett blod eller liknande.
Citera
2014-03-27, 21:08
Medlem
Inaniss avatar
Det är ett beteende för att visa vem som står högst i flocken. Du ska inte låta henne jucka mot ditt ben, det visar att hon står över dig i rangordningen i flocken.
Det var förklaringen vi fick när våra hundar gjorde så hemma (två tikar).
Citera
2014-03-27, 21:10
Medlem
darkreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahees
Hej, Har en tikhund på 5 månader som börjat jucka mot mitt ben. Söker och ser olika svar ang det.

Träffa en kvinna igår med han hund och hon fråga om hon löper(hon såg det på svansen).

Det är domenans låt henne inte göra så!
Citera
2014-03-27, 21:11
Bannlyst
Jucka tillbaka så hon hamnar under dig i rangordningen.
Nu menar jag inte att du ska ta och knulla henne på riktigt, jucka doggystile med kläderna på.
Citera
2014-03-27, 22:15
Medlem
MissMDs avatar
Men snälla.. Jag blir så trött att begreppet "dominans" slängs hit och dit till allt och alla.

Det är vanligt att valpar och unghundar juckar, ofta händer det vid lek och har ingenting med dominans att göra.
Det är även vanligt att det blir ett stressrelaterat beteende vid över/understimulans.
Dock är det inte helt omöjligt att tiken börjar komma in i sin första löpperiod, vissa hundar är tidigare än andra. Vissa kan ju även löpa utan att blöda, kallas även "tysta löp"

Det är ju väldigt svårt att säga vad hennes juckande beror på med tanke på att vi får noll information...

Så kan folk sluta börja snacka dominans det första ni gör

Oavsett vad det beror på tycker jag inte man ska acceptera beteendet. Avled med något annat som hunden kan få pyssla med.
Citera
2014-03-27, 23:06
Medlem
För länge sedan trodde man att detta juckande hade med dominans och rangordning att göra.

Nu vet man att det inte är så

Ni som ständigt skriver att det är dominans om hunden juckar,om hunden går före i kopplet,om hunden sitter på din plats i soffan osv osv - ni borde läsa på lite,eller har ni fastnat i tiden?

Att en valp juckar har absolut ingenting med dominans att göra.
Citera
2014-03-27, 23:07
Medlem
Vi hade en tik som lebbade sig med granntiken så fort båda hade mens. Bara under löpen, aldrig annars. Så, ja det kan vara det som spökar. Juckande mot saker och lite annat kan också hända.
Citera
2014-03-27, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Vi hade en tik som lebbade sig med granntiken så fort båda hade mens. Bara under löpen, aldrig annars. Så, ja det kan vara det som spökar. Juckande mot saker och lite annat kan också hända.

Mens? Du menar att tiken löpte? Eller är hundar gravida också?

Löpande tikar kan jucka,men det har inget direkt med sex och göra.

Sen om hundar (djur) kan vara homosexuella är en annan fråga/tråd
Citera
2014-03-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Mens? Du menar att tiken löpte? Eller är hundar gravida också?

Löpande tikar kan jucka,men det har inget direkt med sex och göra.

Sen om hundar (djur) kan vara homosexuella är en annan fråga/tråd
Men är det fel i huvudet på dig eller kan du inte förstå skämt?

Jag skrev löp också, är du helt blind eller? Jag skrev inte att de har faktisk "sex" och jag menar givetvis inte att de var seriöst lesbiska.

Herregud, ta inte allt så jävla bokstavligt.

DE JUCKADE MOT VARANDRA NÄR DE VAR I LÖP. VARJE FAKKING LÖP. Tillräckligt klarlagt nu hoppas jag.
Citera
2014-03-28, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Men är det fel i huvudet på dig eller kan du inte förstå skämt?

Jag skrev löp också, är du helt blind eller? Jag skrev inte att de har faktisk "sex" och jag menar givetvis inte att de var seriöst lesbiska.

Herregud, ta inte allt så jävla bokstavligt.

DE JUCKADE MOT VARANDRA NÄR DE VAR I LÖP. VARJE FAKKING LÖP. Tillräckligt klarlagt nu hoppas jag.

Satan vilket humör!

Finns folk som tror det heter mens.
Finns folk som tror djur kan vara homosexuella.
Ta det lungt nu

TS. Din hund kan löpa utan blod,kallas att dom torrlöper.
Citera
2014-03-28, 00:40
Medlem
MeFfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahees

Troligen en sk överslagshandling. Det är inte helt ovanligt att hundar, ffa valpar gör det.
Hunden blir så pass överexalterad/stressad i en situation att den inte kan kontrollera sig.

Avbryt hunden lugnt och stilla, samt se till att den inte hamnar i sådana situationer igen. Mao lär dig läsa din hund.
Citera
2014-03-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Satan vilket humör!

Finns folk som tror det heter mens.
Finns folk som tror djur kan vara homosexuella.
Ta det lungt nu

TS. Din hund kan löpa utan blod,kallas att dom torrlöper.
Tro mig, det blir tröttsamt efter femtioelfte gången någon jävel ska dumförklara en lite väl snabbt, bara för att denne tar ens skämtskrivningar bokstavligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in