Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-18, 11:29
  #853
Medlem
Ni kan ta ett smslån på 2.000 och komma undan med det "gratis" så länge ni betalar tillbaka inom 14 dagar då man har ångerrätt enligt distansköpslagen.

EN annan fråga, finns det något smsinstitut som erbjuder SMSlån till personer med både betalningsanmärkning och skuldsaldo?
Citera
2014-03-26, 15:36
  #854
Medlem
Finansmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Ni kan ta ett smslån på 2.000 och komma undan med det "gratis" så länge ni betalar tillbaka inom 14 dagar då man har ångerrätt enligt distansköpslagen.

EN annan fråga, finns det något smsinstitut som erbjuder SMSlån till personer med både betalningsanmärkning och skuldsaldo?

Är lite osäker på svaret men Ferratum skriver tex så här: "Om du har en eller flera betalningsanmärkningar så ställer vi lite speciella krav, anmärkningarna får inte vara nyare än 6 månader och du får ha max 6 anmärkningar." Så där nämner dom ingenting om skuldsaldo som dom andra aktörerna gör. Jag skulle prova! Läs mer om Ferratums lån här
Citera
2014-04-01, 22:24
  #855
Medlem
SniffarSomLassies avatar
Hoppas ni svarar snabbt nu! Behöver 5000 lån i 3 månader, vilken sida är bäst???

Älskar den personen som svarar på detta.
Citera
2014-04-02, 00:03
  #856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SniffarSomLassie
Hoppas ni svarar snabbt nu! Behöver 5000 lån i 3 månader, vilken sida är bäst???

Älskar den personen som svarar på detta.
Vivus.se rätt billigt.

Folkia är oxo schyssta. Dock inte billigast.
Citera
2014-04-03, 11:41
  #857
Medlem
cash2you.se kanske inte super billiga dem heller och kortaste låneperioden är på ett år.

kostnad 492kr för ett lån på 3000kr
Citera
2014-04-04, 03:10
  #858
Medlem
Ta ett lån snabblån

Hej! Jag bor i Norge och undrar ifall någon här vet någon sida jag kan låna pengar från? Helst räntefritt eller så låg ränta som möjligt.
Citera
2014-04-04, 07:36
  #859
Medlem
killen30s avatar
Din bank ?
Citera
2014-04-08, 19:54
  #860
Medlem
Raxxorzs avatar
Hej!

Nu vid midsommar kommer jag få en skatteåterbäring á 5194 kr, dessa pengar skulle jag hellre behöva nu.
Så då tänkte jag såhär;

Om jag lånar 4000 kr så kan resten (1194 kr) gå till att betala av lånet. Skulle det fungera?
Jag vill alltså inte få en massa avbetalningsgrejer, utan betala allt som en summa när återbäringen kommer.

Jag har inga betalningsanmärkningar, men hade en fruktansvärt låg inkomst förra året, cirka 36 000 kr.
Citera
2014-04-08, 20:02
  #861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxxorz
Hej!

Nu vid midsommar kommer jag få en skatteåterbäring á 5194 kr, dessa pengar skulle jag hellre behöva nu.
Så då tänkte jag såhär;

Om jag lånar 4000 kr så kan resten (1194 kr) gå till att betala av lånet. Skulle det fungera?
Jag vill alltså inte få en massa avbetalningsgrejer, utan betala allt som en summa när återbäringen kommer.

Jag har inga betalningsanmärkningar, men hade en fruktansvärt låg inkomst förra året, cirka 36 000 kr.
Nej det fungerar inte!
Vänta på dina pengar. Och när du fått dom så sparar du dom till jul. Då behövs alltid lite extra.
Citera
2014-04-08, 20:14
  #862
Medlem
Raxxorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IraHayes
Nej det fungerar inte!
Vänta på dina pengar. Och när du fått dom så sparar du dom till jul. Då behövs alltid lite extra.
Hej!

Har fått sommarjobb, så jul och det är ju lugnt, har ju ingen familj heller

Anledningen är att jag behöver dessa pengar för att få ordning på min egna ekonomi, ska flytta från min lägenhet så kommer behöva hjälp med den.


EDIT;
Såg att Folkias lån verkar ligga på ett år, men man kan betala det tidigare om man vill. Skulle det funka?
__________________
Senast redigerad av Raxxorz 2014-04-08 kl. 20:47.
Citera
2014-04-10, 01:27
  #863
Medlem
teamminttus avatar
Snabbt! Finns det någon sida som kan låna ut pengar till en utan att ha någon inkomst är enbart är 18 år?? Grejen är att jag kan betala tillbaka nästa månad, men är i behov av pengar nu. Och nej, säg inte att jag ska låna av familj eller vänner. Funkar inte så för min del. Behöver några tusen snabbt. Ett lån utan inkomst, uc och för 18-åringar.
Citera
2014-04-10, 09:22
  #864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teamminttu
Snabbt! Finns det någon sida som kan låna ut pengar till en utan att ha någon inkomst är enbart är 18 år?? Grejen är att jag kan betala tillbaka nästa månad, men är i behov av pengar nu. Och nej, säg inte att jag ska låna av familj eller vänner. Funkar inte så för min del. Behöver några tusen snabbt. Ett lån utan inkomst, uc och för 18-åringar.
Nej det går inte. Lär dig spara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback