2013-02-19, 10:03
Medlem
raajtans avatar
City gross i lund hsr det; men fy helvete vad äcklig drycken är.. samma med cream soda. Båda må brinna i helvetet..
Citera
2013-02-19, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FishDoc
Sorry. ingen bryr sig. denna tråden handlar om VARFÖR DEN HÅLLER PÅ ATT FÖRSVINNA.
Den kanske försvinner pga sinande efterfrågan? Detta kanske beror på att den smakar skit?
Citera
2013-02-19, 10:15
Medlem
dankars avatar
Som tidigare svar antyder beror det troligtvis helt enkelt på för låg efterfrågan. Root beer har en smak som få svenskar uppskattar.

Här i butiken vid mig i Stockholm finns i alla fall root beer kvar.
Citera
2013-02-19, 10:17
Medlem
FishDocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raajtan
City gross i lund hsr det; men fy helvete vad äcklig drycken är.. samma med cream soda. Båda må brinna i helvetet..

Men jisses.

DET HANDLAR INTE OM VEM SOM HAR DET. Det handlar om att det HÅLLER PÅ ATT FÖRSVINNA.

Och sluta gnäll över smaken. Den är som baken.
Citera
2013-02-19, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FishDoc
Men jisses.

DET HANDLAR INTE OM VEM SOM HAR DET. Det handlar om att det HÅLLER PÅ ATT FÖRSVINNA.

Och sluta gnäll över smaken. Den är som baken.

Kanske bristande efterfrågan gör att butikerna väljer att sluta sälja?
Citera
2013-02-19, 10:26
Medlem
FishDocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eralaek

Men är det inte skumt att detta sker hos både småhandlare och hos större butiker, samtidigt?

Jag har aldrig fått uppfattningen att det säljer dåligt, tvärtom... Cream Soda brukar stå kvar, medan RBn går åt.
Citera
2013-02-19, 12:35
Medlem
Quorthons avatar
A&W rootbeer går ju faktiskt att dricka. Ser jag en sådan burk så köper jag annars får det vara.
Citera
2013-12-04, 00:28
Medlem
Gravers avatar
Finns på City Gross i Karlskrona ifrån både White Rock och A&W.

Har alltid tur när jag skall köpa, finns alltid ett par burkar kvar.
Citera
2013-12-04, 08:41
Medlem
Lunaticxs avatar
Dom flesta stora matbutiker brukar ha en hylla med grejer från USA.. Root beer är en av dom äckligaste drycker som jag någonsin har smakat på... Smakar ju som ett kg socker upplöst i kolsyrad honung...
Citera
2014-03-22, 11:15
Medlem
Pasiphaes avatar
Beställde in en root beer till pizzan igår för första gången. Förväntade mig något som skulle lika öl men... det var som att dricka flytande tandkräm. Sjukt weird och inte gott någonstans. Vad ser folk i denna dryck?
Citera
2014-04-11, 15:12
Medlem
Big.Bangs avatar
"Boylan Root Beer" finns på coop forum. Smakar äckligt till en början för många men det är en smak man kan lära sig att gilla väldigt mycket!
Citera
2014-04-13, 16:06
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eralaek
När du skrev detta inlägg hade ingen affär där jag bor (Frölunda Torg) Root Beer. Idag är det tre butiker som har det. Så det är nog olika i olika delar av landet. Älskar det btw.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in