Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-20, 22:00
  #1
Medlem
http://www.expressen.se/gt/kommunpol...ms-for-sexkop/

Vem är den dömda kommunpolitikern?
Citera
2014-03-20, 22:03
  #2
Medlem
Vansinnigt nyfiken, någon måste veta??
Citera
2014-03-20, 22:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxtyraxx
Vansinnigt nyfiken, någon måste veta??

Ingen fara, Aftonbladet eller någon annan skriver det senast imorgon, de har ju börjat hänga ut dömda politiker på riksdagsnivå så kommunpolitiker i en så stor ort som Göteborg ska väl knappast visas nåd. Vi väljare har rätt att veta vilka vi röstar, och ska rösta, på. (Sedan kan man ju önska att även brottsdömda journalister hängdes ut, men, det är väl en önskedröm).

Det finns 81st att välja på, 45 st män. Vad tror vi, S eller M?

Hur som helst är väl den där politikern rökt, kan inte tänka mig han står på valbar plats i höst. Politiker som utnyttjar utsatta kvinnor (eller män) ska inte komma undan med lite böter i skymundan.
__________________
Senast redigerad av prtscsysrq 2014-03-20 kl. 22:28.
Citera
2014-03-20, 22:27
  #4
Medlem
Bara att jämföra nuvarande listan mot en uppdaterad snart troligen...
Citera
2014-03-20, 22:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audi-cab
Bara att jämföra nuvarande listan mot en uppdaterad snart troligen...

Ja, nu avgår han, då blir det rätt fort offentligt.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....r-efter-sexkop

"- Jag var jättefull och fattar inte varför jag gjorde det. Det strider helt mot mina principer och är helt oacceptabelt. "

Jaha, kanske dags att skylla på alkoholism tro? Knappast första gången det hände heller?
Citera
2014-03-20, 22:38
  #6
Medlem
Göteborgs rykte just nu är ju inte speciellt gott, det har skrivits mkt negativt de senaste dagarna, inte minst om skjutningarna.

När namnet kommer ut lär det väl bli än mer oroligt.
Citera
2014-03-20, 22:47
  #7
Medlem
SD kanske? Legat med en utländsk hora? Det är därför han måste gå...
Citera
2014-03-20, 22:53
  #8
Medlem
http://www9.goteborg.se/fortroendeva...e.asp?namnd=96 nån av dessa alltså... Dom verkar ha dåligt med ersättare (skrevs det i gp) tyder på ett mindre parti... Vägvalet kanske?
Citera
2014-03-20, 23:01
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haddirajraj
Göteborgs rykte just nu är ju inte speciellt gott, det har skrivits mkt negativt de senaste dagarna, inte minst om skjutningarna.

När namnet kommer ut lär det väl bli än mer oroligt.

Insinuerar du att du vet vem det är?

I vilket fall, min tidigare gissning på S eller M kommer väl på skam pga talet om svårt att hitta ersättare. Känns fel att gissa vidare då namnet snart nog är offentligt, men oavsett så kommer det här att rubba av sig på partiet han tillhör - är det ett litet parti kan det spela stor roll.
Citera
2014-03-20, 23:16
  #10
Medlem
jomensures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prtscsysrq
Ja, nu avgår han, då blir det rätt fort offentligt.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....r-efter-sexkop

"- Jag var jättefull och fattar inte varför jag gjorde det. Det strider helt mot mina principer och är helt oacceptabelt. "

Jaha, kanske dags att skylla på alkoholism tro? Knappast första gången det hände heller?
Det är rätt kul att läsa den artikel om hur chockat, uppblåst, och ångestladdat det är, när man tänker på att allt han gjort är att haft sex.

Citat:
En politiker i Göteborgs kommunfullmäktige har haft sex.

- Jag har inga ursäkter, säger mannen till GP.

- Jag var jättefull och fattar inte varför jag gjorde det. Det strider helt mot mina principer och är helt oacceptabelt. Det finns inga ursäkter, säger mannen till GP.

En krisgrupp för det parti som mannen tillhör planerar ett möte så snart som möjligt med mannen för att få en så bred bild som det går av vad som har hänt, uppger en talesperson för partiet. Enligt talespersonen bekräftade mannen det inträffade för partiet på torsdagen.

- Vi anser att det är av sådan dignitet att vi kallar in krisgruppen. Man behöver ha hela bilden. Han ska få en chans att förklara sin syn på det som har hänt, säger talespersonen.

Kan mannen sitta kvar i fullmäktige?
- Om han har haft sex är det inte lämpligt att han sitter kvar.
Citera
2014-03-20, 23:19
  #11
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prtscsysrq
Insinuerar du att du vet vem det är?

I vilket fall, min tidigare gissning på S eller M kommer väl på skam pga talet om svårt att hitta ersättare. Känns fel att gissa vidare då namnet snart nog är offentligt, men oavsett så kommer det här att rubba av sig på partiet han tillhör - är det ett litet parti kan det spela stor roll.

Menar du whiskey connaisseuren Johny?
Du är galen sonen spelar ju Tennis på Bennets palace

Jag vet du antyder hypotetiskt ..like me
__________________
Senast redigerad av Motala 2014-03-20 kl. 23:21.
Citera
2014-03-20, 23:25
  #12
Medlem
FysikElskarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomensure
Det är rätt kul att läsa den artikel om hur chockat, uppblåst, och ångestladdat det är, när man tänker på att allt han gjort är att haft sex.
Talar för V/Mp/Fi?

Edit: Även om det såklart även finns "borgerliga" kvinnor som också skulle reagera som om det vore ett dödsbesked...
__________________
Senast redigerad av FysikElskarN 2014-03-20 kl. 23:28.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback