2014-01-28, 22:35
Medlem
Du får ju hem prisförslag efter att du blivit medlem. ! Det står ju också i välkomst brevet att du måste tacka nej till ett prisförkag om du INTE vill ha det! . Så läs posten. Men billigare en eon fick du iallafall. Dumt med brytningsavgiften men du borde läsa posten som kommer. Jag säljer på och det går bra!
Citera
2014-01-28, 22:42
Medlem
KurtKongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swede1981
Du får ju hem prisförslag efter att du blivit medlem. ! Det står ju också i välkomst brevet att du måste tacka nej till ett prisförkag om du INTE vill ha det! . Så läs posten. Men billigare en eon fick du iallafall. Dumt med brytningsavgiften men du borde läsa posten som kommer. Jag säljer på och det går bra!

Vilke jävla argument: Men billigare en eon fick du iallafall.... jag fick ju för fan betala 1500 spänn... och sitta och krångla i telefon...
Jag har polisanmält detta. jag jag skrivit till Plus, jag har anmält till konsument ombudsmannen, till ARN .
Jag kommer att göra detta till ett kall att berätta hur jävla värdelöst och vilket bluff företag sverigespar är. Jag klart du säljer, det var kanske du som lura på mig skiten .
Citera
2014-02-05, 09:11
Medlem
Är på väg in till Linköping i detta nu för en intervju på detta företag, har läst igenom tråden, och tycker mest dom negativa kommentarerna här låter som folk som anser sig blivit lurade för att dom själva haft dålig koll?
Har jobbat som säljare förr och är fruktansvärt bra om jag får säga det själv, och så som det beskrivs i tråden, det är så dom flesta telefonförsäljnings företag jobbar? Så ser inte riktigt problemet? Vill du inte ha tjänsten som erbjuds, säg nej och lägg på, svårare är det inte.

Tack för mig.
Citera
2014-02-05, 09:54
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastiboy
Är på väg in till Linköping i detta nu för en intervju på detta företag, har läst igenom tråden, och tycker mest dom negativa kommentarerna här låter som folk som anser sig blivit lurade för att dom själva haft dålig koll?
Har jobbat som säljare förr och är fruktansvärt bra om jag får säga det själv, och så som det beskrivs i tråden, det är så dom flesta telefonförsäljnings företag jobbar? Så ser inte riktigt problemet? Vill du inte ha tjänsten som erbjuds, säg nej och lägg på, svårare är det inte.

Tack för mig.
Jag har jobbat rätt mycket som säljare (visserligen inte så mycket cold calling och inte B2C) och för mig har det alltid handlat om huruvida jag kan stå bakom produkten och se mig själv i spegeln efteråt. Vad jag läser om det här företaget och framför allt produkten är att den är _riktigt_ dålig och jag skulle aldrig köpa den själv, än mindre rekommendera den till en vän eller familjemedlem. Därför skulle jag aldrig kunna jobba för dem.
Citera
2014-02-11, 19:20
Medlem
Berit Kristensson, 80, i Majorna, har liknande erfarenheter. I hennes fall har Sverigespar verkligen ringt upp, men resultatet blev inte vad hon väntade sig.

- De sa att de kunde hjälpa mig att skaffa nytt elbolag. Jag blev intresserad men jag sa att jag ville vara med och bestämma, berättar hon.

Därefter kom det ett nytt elavtal – plus ett nytt teleavtal.

- Den nya telefonräkningen var dubbelt så hög som den jag brukar få. Och de skulle ha betalt inom en vecka! När jag ringde sa de: "Du måste betala, det är bestämt att du ska låta oss sköta det här."

http://www.gp.se/konsument/1.2274329...-mot-sin-vilja

Hmm.. Jag trodde de fanns en fri vilja och ett billigare avtal hos Sverigespar eller hur va de nu ni som försvarar dessa skojjare?

En annan intressant sak som jag påpekade tidigt i tråden var att teleoperatören de skickas till är kopplat med Sverigespar vilket verkar ha avslöjats här:

Många av era kunder får avtal hos Telekraft. Är det en slump att samma personer har suttit i ledningen både för ert bolag och Telekraft?

"Vi presenterar avtal från de bolag som kan ge oss de bästa avtalen, vem som sitter eller har suttit i ledningen spelar mindre roll, det viktiga är att de bolagen vi presenterar kan ge slagkraftiga avtal och god kundsupport."

http://www.gp.se/konsument/1.2274333...-uppriktighet-

Bakom Sverigespar står ett bolag vid namn Linköpings callcenter AB. Ledningen består i dag av en 37-årig man samt den 24-årige kundansvarige. Båda är skrivna på en adress som tillhör Telekrafts förre vd.

Sverigespar har även förmedlat kunder till telebolaget Novakom. Detta har samma adress som Telekraft men andra personer i styrelsen.

http://www.gp.se/konsument/1.2274335...mellan-bolagen
Citera
2014-03-06, 08:42
Medlem
MrsObviouss avatar
Idag när man vakna och ser att bluff företaget gått i konkurs drog man allt på smilbanden.
Citera
2014-03-19, 11:44
Medlem
mezzis avatar
Dessa yrkeskriminella är igång igen:

Kritiserat callcenter återuppstår

Citera
2014-03-19, 14:09
Medlem
Det är viktigt att poängtera att den centrala nyckelpersonen är Andreas Karlsson som driver detta kriminella nätverk. Han har psykopatiska drag och verkar inte bry sig trots myndigheter som varnat honom för fortsatt lurenderi.

Därmed är det klarlagt att pengarna som flyter in från teleoperatörerna Ringett, Novakom och Telekraft hamnar hos Andreas Karlsson.

Precis det jag talade om tidigt i tråden. Sverigespar->Andreas karlssons teleoperatörer->A.Ks plånbok. Nu verkar han tydligen gått in i en ny branch med att sälja frusen yoghurt.

Nu verkar han dock ha hittat nya affärsområden. I pressmeddelanden som lagts ut på nätet under februari berättar han att Principgruppen AB köpt in åtta maskiner för tillverkning av ”frozen yoghurt”. Dessa ska placeras i butiker med start i maj i år och med planerad expansion under 2015.

http://www.corren.se/ostergotland/li...4-artikel.aspx

Min spontana tanke är att Mikael samt hans kumpan kommer fortsätta agera undersåtar till Andreas Karlsson genom att bedriva samma eller liknande verksamheter som kommer kopplas till A.Ks teleoperatörer. A.K kommer tydligen vid sidan av att påbörja nya affärsområden där han fortsätter med sina maktgalna och bisarra affärsmetoder.
Citera
2014-04-17, 21:37
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastiboy

Tack för mig.
Nej, det är bedragare bakom företagen. Här är två andra trådar du kan läsa, vilka egentligen kunde sammanfogats med tråden jag skriver i: (FB) Sverigespar. Bluffmakare eller bara korkade? & (FB) Konsumentspar, Skickar ut AVTAL utan medtycke

Citat:
Ursprungligen postat av Basken1
Det är viktigt att poängtera att den centrala nyckelpersonen är Andreas Karlsson som driver detta kriminella nätverk. Han har psykopatiska drag och verkar inte bry sig trots myndigheter som varnat honom för fortsatt lurenderi.

...
Mikael har även varit aktiv i Norge där han varit verksam med resebyråerna One World Travel och Viking Travel Senter. Var det även han som satt inne för bedrägeri där eller var det Runar?

Den "ideella föreningen" Konsumentspar verkar använts flitigt sedan december, antar att det är dags att byta namn igen...
Senast redigerad av Overkokt.Blomkal 2014-04-17 kl. 21:40.
Citera
2014-04-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal

Mikael har även varit aktiv i Norge där han varit verksam med resebyråerna One World Travel och Viking Travel Senter. Var det även han som satt inne för bedrägeri där eller var det Runar?

Den "ideella föreningen" Konsumentspar verkar använts flitigt sedan december, antar att det är dags att byta namn igen...

De använder sig av namnet Sverigespar i dagsläget(men de gick väl i konkurs nu eller hur va de?). Konsumentspar har de varit med och haffat medlemmar med också, fast de gjorde sin egna "förening" för att sedan bryta samarbetet med konsumentspar. Jag har faktiskt ingen aning om han satt inne för bedrägeri, vet dock att han varit verksam i olika säljuppdrag i Norge. Jobbat för Viasat tror jag
Citera
2014-04-23, 21:23
Medlem
Är det någon som vet vem denna tjej är? http://www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/...serioesa-avtal

Hon lurades tydligen av Andreas Karlsson, jag skulle gärna komma i kontakt med henne. PM:a mig om ni tror er veta!
Citera
2014-05-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mezzi
Dessa yrkeskriminella är igång igen:

Kritiserat callcenter återuppstår

Är det nån av de här två som sitter finkad i Bangkok nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in