Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-12, 00:25
  #1813
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellel
De enda, enligt mig som egentligen har en riktig klack att nämna är luleå, MoDo, färjestad. leksands klack är som ni säger rätt käcka men tycker inte de känns särskilt sexiga ändå. skellefteå har jag inte hört sen finalen förra året, lhc finns inte, brynäs är brynäs, frölunda är inte ens värda att nämna... örebro och växjö har jag inte riktigt lika bra koll på men de har inte imponerat på mig de få gånger jag sett en match.
Gnaget har för lite folk, annars hade de varit självklart bäst i Sverige, tycker jag personligen.

Örebro imponerar ju iaf med sitt bortafölje. Bra med folk på plats till varenda match i delfinen.
Citera
2014-03-12, 00:36
  #1814
Medlem
Biancocelestes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosy
1. Leksand
2. Frölunda
3. Skellefteå
4. Växjö
5. HV71/Färjestad




Helt klart! Bortsett från vår och Färjestads känns elitserieklubbarnas klackar sjukt sunkiga.

Tycker det är tämligen låg klass på samtliga. Visst är det kul att det är en del som kör aktivt med flaggvift under matcher, men det ser oftast ut som det är utan passion och inlevelse. Snarare slentrianmässigt. Men äh, bättre än inget. Ljudmässigt imponerar få.

I Leksand brottas vi sedan en tid tillbaka med återväxten på ståplats. Det går förvisso åt rätt håll, men oerhört sakta. Sedan har en ganska stor andel aktiva och tongivande antingen tagit ett steg tillbaka eller helt enkelt slutat gå på hockey. Förbättrar inte direkt läget. Många är dessutom mycket dåliga på att resa.

Vi har haft diskussioner för hur detta ska styras om. Lovande sådana. Bland annat genom ett möte för ett par veckor sedan. Effekten har ännu inte varit märkbar.

Men som en del skribenter konstaterat tidigare: vi är åtminstone hyfsade på att locka folk.
Citera
2014-03-12, 01:13
  #1815
Medlem
Nynges avatar
Fattar fan inte hur vissa kan vara så in åt helvete insnöade i sitt eget lag att dom verkligen tror dom är bäst.

Jag kan säga på rak arm att när vi har haft våra riktiga stunder och ruggigt tryck så är det så nästan ingen kan mäta sig med oss, men när vi har våra riktiga dalar så är vi tammefan sämre än dom sämsta typ.

Varför ens ha denna diskussion?
Citera
2014-03-12, 11:01
  #1816
Medlem
Laxnesss avatar
Detta är det nog många som kan instämma i oavsett lagtillhörighet.

(Men mest är det ju förstås Blå/vita bröder som det handlar om )

http://superstars.nu/home/startsidan...88381481237582
Citera
2014-03-12, 11:21
  #1817
Avstängd
http://i57.servimg.com/u/f57/18/45/10/50/bizrc010.jpg
Citera
2014-03-12, 11:48
  #1818
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bustusgbg
http://i57.servimg.com/u/f57/18/45/10/50/bizrc010.jpg

Löjligt. Gillar man att misshandla folk så kommer man till slut att få sitt också.
Citera
2014-03-12, 11:54
  #1819
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bustusgbg
http://i57.servimg.com/u/f57/18/45/10/50/bizrc010.jpg
Allmän slagsida vänster i LTC/Leksand? När kommer stödbanderoll från H-läktaren?
Citera
2014-03-12, 13:21
  #1820
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bustusgbg
http://i57.servimg.com/u/f57/18/45/10/50/bizrc010.jpg

Men... Är det för att plocka billiga pk-poäng eller vad är syftet? Vänsterextremist som försvarar våld mot högerextremister, känns lite som "den som ger sig in i leken..." när det gäller honom, även om jag är emot politiskt våld.
Citera
2014-03-12, 13:33
  #1821
Medlem
chiefenLHFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Allmän slagsida vänster i LTC/Leksand? När kommer stödbanderoll från H-läktaren?

Med H-läktaren menar du Luleå antar jag? Den har redan kommit. Tycker att det är en självklarhet att visa sympati när en supporter ligger svårt skadad efter att ha blivit attackerad av Nazister. Man behöver inte vara särskilt vänster för att känna så.

Skräll att majoriteten i tråden sympatiserar med "nationalisterna". Detta är ju trots allt Flashback.
Citera
2014-03-12, 14:09
  #1822
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiefenLHF
Med H-läktaren menar du Luleå antar jag? Den har redan kommit. Tycker att det är en självklarhet att visa sympati när en supporter ligger svårt skadad efter att ha blivit attackerad av Nazister. Man behöver inte vara särskilt vänster för att känna så.

Skräll att majoriteten i tråden sympatiserar med "nationalisterna". Detta är ju trots allt Flashback.

Om du syftar på mig vill jag klargöra att jag inte sympatiserar med några nazister, inte heller med vänsterextremister utan jag tycker de är lika jävliga båda två. Så när idiot 1 gör illa idiot 2 har jag svårt att tycka synd om någon.
Citera
2014-03-12, 14:21
  #1823
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiefenLHF
Med H-läktaren menar du Luleå antar jag? Den har redan kommit. Tycker att det är en självklarhet att visa sympati när en supporter ligger svårt skadad efter att ha blivit attackerad av Nazister. Man behöver inte vara särskilt vänster för att känna så.

Skräll att majoriteten i tråden sympatiserar med "nationalisterna". Detta är ju trots allt Flashback.
Ser man på, finns det bilder eller mer info någonstans? Antirasism, anti-homofobi osv må vara självklarheter i de flesta läger, men det är bara i vänsterläger det är en självklarhet att blanda in sådan här - för övriga - de facto politik på idrottsläktare. När LTC har en sådan banderoll blir det ju därför naturligt att ställa frågan om det finns vänstertendenser i deras led.

Inte för att jag klagar, svensk läktarkultur skulle förmodligen bli mer spännande, intensiv och passionerad om den fick fler bottnar än geografisk hemvist.
Citera
2014-03-12, 16:23
  #1824
Medlem
cellels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Följer du ens ishockey?


Yes

Min personliga lista.

Citat:
Ursprungligen postat av chiefenLHF
|47890831]Håller med om mycket men jag håller lätt Skellefteå före Modo. Svårt att göra en helt objektiv bedömning dock då den baseras på mitt eget lags möten med respektive lag. Är väl rimligt att anta att Skellefteå i regel tycker att matcherna mot oss är hetare jämfört med Modo. Modo var fullkomligt bedrövliga sist jag var där när vi körde en liten klack på sittplats.

Säga vad man vill om Leksands mentalitet men att dom är bland dom bättre på att skapa stämning måste man ge dom.

Hoppas att Djurgården och ev Västerås går upp. Supporterscenen är långa stunder jävligt o-het då många lag helt saknar någon som helst klackverksamhet så det skulle pigga upp.


Mjo, jag ser ju MoDo mest uppenbarligen så jag ser ju de sämre matcherna och de matcherna som är jävligt bra tryck.
I år har vi för övrigt haft jävligt bra tryck, vi har fått mycket krett av sittplats för en gång skull och även av MoDo...
__________________
Senast redigerad av cellel 2014-03-12 kl. 16:27.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback