Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-03-11, 16:37
Medlem
Deweys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalisten80
Ditt cp flera vittnen har sagt det!

Men vad har du för problem egentligen? Tourettes?

Vilka är dessa vittnen? Jag konstaterar bara att det är omöjligt att nazisternas uppgifter stämmer eftersom puben de påstår att de blev påhoppade utanför ligger 15 minuters promenad bort. Och titta på skadorna. Flera stycken blev knivhuggna bakifrån. Låter det som självförsvar från nazisternas sida? Återigen, Kvällsposten har tagit sina uppgifter direkt från SvP. Polisen har själva inte presenterat hur förloppet gick till. Vad som sagts är att nazisterna sedan blev iväg jagade av ett större gäng på 15-20 personer. Men detta skedde EFTER knivskärningarna och misshandeln då polisen anlände (då nazisterna flydde till Jesusparken där två av dem också greps, dock inte AC som hade använt kniven).
Citera
2014-03-11, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewey

Vilka är dessa vittnen? Jag konstaterar bara att det är omöjligt att nazisternas uppgifter stämmer eftersom puben de påstår att de blev påhoppade utanför ligger 15 minuters promenad bort. Och titta på skadorna. Flera stycken blev knivhuggna bakifrån. Låter det som självförsvar från nazisternas sida? Återigen, Kvällsposten har tagit sina uppgifter direkt från SvP. Polisen har själva inte presenterat hur förloppet gick till. Vad som sagts är att nazisterna sedan blev iväg jagade av ett större gäng på 15-20 personer. Men detta skedde EFTER knivskärningarna och misshandeln då polisen anlände (då nazisterna flydde till Jesusparken där två av dem också greps, dock inte AC som hade använt kniven).
Lille du eftersom jag har vänner som var där så litar jag mer på dem än en luffare som dig!
Citera
2014-03-11, 17:06
Medlem
"Alla mina nazistvänner säger att det var självförsvar!!! TRO INTE PÅ PKMEDIA"

"Alla mina AFA-vänner säger att det var mordförsök!!! TRO INTE PÅ PKMEDIA"

x100

så slipper ni skriva det.
Citera
2014-03-11, 17:23
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Blir lite chockad över hetsen också faktiskt. Den är då där judiskt fräck och skamlös, långt under nivån som "anstår en sann german".

Mycket fint agerat av nationalisterna såklart, all heder åt dem.

"anstår varje* sann german" ska det vara.

Att media skrivit lite lätt om sanningen väger nog inte upp blodshetsen dock, förmodligen en hel del lögner som fastnat i folks hjärnor, eller vad tror ni?
Citera
2014-03-11, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dewey

Javisst, ni vann fighten som vanligt.
Citera
2014-03-11, 18:48
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Kvällsposten kan i dag avslöja att Malmöpolisens utredning, enligt flera oberoende källor, ger en annan bild av händelseförloppet än den som hittills rapporterats.

Enligt vittnen på platsen ska en grupp på 15-30 demonstranter ha jagat och attackerat nazisterna, som då svarade med att gå till attack med knivar.

http://www.expressen.se/kvallsposten/polisens-uppgifter-sa-startade-knivbraket/
Citera
2014-03-11, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Kvällsposten kan i dag avslöja att Malmöpolisens utredning, enligt flera oberoende källor, ger en annan bild av händelseförloppet än den som hittills rapporterats.

Enligt vittnen på platsen ska en grupp på 15-30 demonstranter ha jagat och attackerat nazisterna, som då svarade med att gå till attack med knivar.

http://www.expressen.se/kvallsposten/polisens-uppgifter-sa-startade-knivbraket/

Lustigt att just Bonniermedia går ut med detta. Det kanske är en konspiration, eller vad säger den kommunistiska pöbeln?
Citera
2014-03-11, 18:57
Medlem
volvo 240s avatar
Någon som vet hur det går i opinionen? Jag är sverigedemokrat men ändå intresserad hur det går för SvP. ca 600 röster förra valet om jag minns rätt.

I senaste United Mind el yougovs så fick ju övriga över 2% och det känns ju inte som att det är FI eller PP som har gjort nåt för att växa till sig, jag tror det är SvP. Så hur stor del av övriga kan de ha?

Eftersom avpixlat inte skriver ut övriga kan jag tyävrr inte kolla vilken undersökning det var... men en av de som kom i Mars iaf.
Senast redigerad av volvo 240 2014-03-11 kl. 19:04.
Citera
2014-03-11, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Någon som vet hur det går i opinionen? Jag är sverigedemokrat men ändå intresserad hur det går för SvP. ca 600 röster förra valet om jag minns rätt.

I senaste United Mind el yougovs så fick ju övriga över 2% och det känns ju inte som att det är FI eller PP som har gjort nåt för att växa till sig, jag tror det är SvP. Så hur stor del av övriga kan de ha?

Nu är jag förvisso övertygad om att SvP kommer göra ett väldigt bra val, det med bakgrund av hur många som lyssnar på deras inofficiella radio, deras nättidning Realisten och hur aktiva de är både på internet och i verkligheten. MEN, som du säkert förstår lär SvP ha ett rejält mörkertal i opinionsundersökningar. Vi alla vet att SD har ett högt mörkertal där deras medelvärde ständigt underskattas. Då kan man ju bara föreställa sig hur högt detta mörkertal borde vara för SvP. Så det tråkiga svaret är väl att det inte känns så meningsfullt att hålla koll på opinionsundersökningar om man är intresserad av SvP. Det blir i valet som korten läggs på bordet och man får allt svart på vitt.
Citera
2014-03-11, 19:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Eftersom avpixlat inte skriver ut övriga kan jag tyävrr inte kolla vilken undersökning det var... men en av de som kom i Mars iaf.

Svårt att säga, partiet är fortfarande ett litet parti, och målet på 10 000 röster borde ge ca 0,15-0,2%. Men med tanke på att medlemsantalet ökade 50% 2013 och 100% 2012 borde man ha ökat minst 200% i medlemmar från valet, då jag har svårt att se medlemstillväxten öka från negativt till 100%, så de har nog ökat antalen både 2010 och 2011, men de åren vet jag inga siffror på, så minst 200% ökning. Lägg till detta att Radio Framåt/motgift.nu samt realisten.se har fått stor spridning, och att partiet är mycket mer känt nu (omtalat i media flera gånger, almedalen, blågula-band-aktioner, och nu att nationella blev överfallna av kommunister) än det var 2010. Jag ser även att många gamla skribenter som innan valet 2009 var SDare nu har radikaliserats. Detta kan nog betyda att man har goda chanser att få minst ett par tusen röster, kanske till och med uppnå målet på 10 000, men vi har facit först på valdagen.
Citera
2014-03-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knaz_mongo
Detta kan nog betyda att man har goda chanser att få minst ett par tusen röster, kanske till och med uppnå målet på 10 000, men vi har facit först på valdagen.

Om nu verkligen runt 10 000 aktivt laddar ned Radio Motgift, då tycker jag att det vore väldigt konstigt om de inte skulle få 10 000 röster, tycker du inte? Det är en sak att gå in på nyhetssidor som Realisten eller Fria Tider, vilket man gör rent slentrianmässigt, men att aktivt ladda ned något och lyssna på det, känns som att det krävs mer ansträngning. Det är en av anledningarna till att jag reviderat min minimiprognos från 10 000 till 20 000 röster.

Tror verkligen folk att SvP inte skulle attrahera mer folk än 10 000 människor? Vi talar om ett läge där mångkulturen och massinvandringen har gått extremt långt, ett SD med runt 600 000 sympatisörer och ett nationalistiskt parti (SvP) som visat att det är ett riktigt alternativ. Det går inte att jämföra SvP 2014 med SvP 2010 då det var ett väldigt nytt projekt som många såg med skepsis och tvivel.
Citera
2014-03-11, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Om nu verkligen runt 10 000 aktivt laddar ned Radio Motgift, då tycker jag att det vore väldigt konstigt om de inte skulle få 10 000 röster, tycker du inte? Det är en sak att gå in på nyhetssidor som Realisten eller Fria Tider, vilket man gör rent slentrianmässigt, men att aktivt ladda ned något och lyssna på det, känns som att det krävs mer ansträngning. Det är en av anledningarna till att jag reviderat min minimiprognos från 10 000 till 20 000 röster.

Tror verkligen folk att SvP inte skulle attrahera mer folk än 10 000 människor? Vi talar om ett läge där mångkulturen och massinvandringen har gått extremt långt, ett SD med runt 600 000 sympatisörer och ett nationalistiskt parti (SvP) som visat att det är ett riktigt alternativ. Det går inte att jämföra SvP 2014 med SvP 2010 då det var ett väldigt nytt projekt som många såg med skepsis och tvivel.

Eftersom att jag gillar att gissa så slänger jag in min gissning här:Jag tror på runt 3000 röster i riksdagsvalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in