Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-04, 08:06
  #337
Medlem
@Surmumlan:

Citat:
eftersom jag inte anser att staten ska blanda sig i folks sexliv.

Det är ju precis det som du gör. Det är inte du eller staten som ska bestämma vad som gör och inte gör folk kåta. Folk blir kåta av en massa saker. Köpa och sälja sex kan vara två av dem.

Ditt ställningstagande mot prostitution och sexköpares värderingar bygger uteslutande på fördomar och moralism. Inte minst fördomar om kvinnors sexualitet. Det vore ärligare av dig att löpa linan fullt ut, och sälla dig till dina totalitära vänner i Iran och Saudiarabien och förbjuda otrohet. Fast bara för män då förstås, i din Orwellska version av "jämställdhet"...

__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2014-03-04 kl. 08:12.
Citera
2014-03-04, 08:57
  #338
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Surmumlan
Nej, jag vill inte förbjuda otrohet i lag eftersom det fortfarande handlar om två kåta individer och eftersom jag inte anser att staten ska blanda sig i folks sexliv. Vilka affärsuppgörelser som ska vara lagliga och inte är däremot en helt annan sak, och bör syfta till att skydda de svagaste grupperna. I detta fall handlar det givetvis om de som inte är medlemmar i Rose Alliance, dvs unga behandlingshemstjejer, kvinnor och män som har självskadebeteende samt dem som tvingats in på marknaden av svår fattigdom, missbruk eller fysiskt tvång.

Härligt att du kan tänka dig att knulla tjocka Berta, 57, och hennes bögkompis (en färsk studie gjord med aktiva sexsäljare visar att många av tjejerna är lesbiska så det där med att horan väljer efter smak helt och hållet ,är en myt), vilket du givetvis inte kommer kunna att diskriminera gentemot. Vad är det som hindrar dig? Markanden för män som säljer sex till andra män är störst här i Sverige. Så ut nu och sug kuk! Får vi se sen vad du värderar som viktigt.

Istället för att säga vad du tycker att man inte ska göra kan du väl säga vad du tycker att man ska göra för att komma åt det bakomliggande problemet som gör att människor prostituerar sig utav ekonomiska skäl? Om jag verkligen tyckte att sexköp/sexsäljande var det värsta så hade jag varit för att göra sexsäljande olagligt vilket skulle ge större möjligheter att tvinga de prostituerade ut från prostitution. Men du är ju bara ute efter män som köper sex och skiter egentligen i hur många tjejer som prostituerar sig.

Du uppvisar en härlig dubbelmoral och hyckleri när du tycker att prostitution är värre än otrohet som både är ett kontraktsbrott samt något som kan ge upphov till djupa psykologiska ärr.

Du far med osanning, igen. Det är väldigt få som är lesbiska även bland prostituerade, dessutom är än färre av de som påstår sig vara lesbiska verkligen lesbiska när det gäller sex. Men du får gärna visa en av dina opålitliga källor på det här.

Jag märker att du har fördomar när det gäller sexköpare. Visst finns tjocka Berta 57, men det finns även smala Sara 18 år och det mest normala skulle vara normala Lisa mellan 35-45 år.

Nu är jag heterosexuell så din jämförelse är idiotisk, men som sagt så skulle jag göra det utan tvekan om det fanns ett ställe (bordell) dit jag kunde komma och det fanns en ordentlig säkerhet. Vilket prostituerade i Sverige saknar på grund av den efterblivna morallagen vi har i Sverige.
Citera
2014-03-10, 02:17
  #339
Medlem
Jag läste Dina frågor i starten av den här tråden. Tänker svara på frågorna om Du besvarar min fråga Den handlar om människosyn och är rekevant i sammanhanget.

Anser Du att Du är för mer än sexsäljande kvinnor ,anser Du att Du är mer kapapel att avgöra hur de skall leva sina liv än vad de själva är ,anser Du att alla sexsäljare som säger att de trivs med sitt val ljuger.

Är det omöjligt för Dig att inse att många har det bättre nu än de hade innan de började sälja sex .Tror Du att de ljuger för sig själva om de påstår det. och att Du i Din överlägsenhet lätt kan avslöja dessa psykiskt skadade människor.
Citera
2014-03-10, 17:26
  #340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pomac
Jag läste Dina frågor i starten av den här tråden. Tänker svara på frågorna om Du besvarar min fråga Den handlar om människosyn och är rekevant i sammanhanget.

Anser Du att Du är för mer än sexsäljande kvinnor ,anser Du att Du är mer kapapel att avgöra hur de skall leva sina liv än vad de själva är ,anser Du att alla sexsäljare som säger att de trivs med sitt val ljuger.

Är det omöjligt för Dig att inse att många har det bättre nu än de hade innan de började sälja sex .Tror Du att de ljuger för sig själva om de påstår det. och att Du i Din överlägsenhet lätt kan avslöja dessa psykiskt skadade människor.


Jag tror inte att jag är för mer än sexsäljande kvinnor. Dock skulle jag själv inte välja att sälja sex, då det går emot mina värden av ärlighet, öppenhet och äkthet. Jag tror att de enda som kan avgöra hur de vill leva sina liv är individen själv, så länge det inte sker på bekostnad av andra eller är skadligt för samhället som sådant och de värden som majoriteten anser ska gälla = demokrati. Att avgöra hur man vill leva sitt liv har att göra med de värden man vill stå för, vad man så att säga värderar som viktigt.

Det viktiga i den här tråden är att komma fram till vad sexköparna värderar som riktigt och sant. Skulle också vara intressant att göra en liknande tråd om sexsäljarna. Jag anser att de kvinnor som har farit illa av sexsäljandet gör det för att de går emot det som de egentligen värderar som viktigt; och då kan man ju säga att de "lurar" sig själva. Om den egna kroppen t.ex. är viktig för ens känsla av personlig integritet och man väljer att sälja sex, så är det inte svårt att tänka sig att det blir en värdekrock som ganska snart får en att må dåligt. Ofta får det stora konsekvenser för relationer (t.ex. det blir svårt att känna något när man har sex, man blir ganska cynisk, identifierar sig själv alltmer som enbart en kropp etc etc). Finns det sedan kvinnor som inte tycker att sexsäljandet går emot viktiga värden, som kanske ser det som något slags kall, en god gärning etc och som bortser ifrån att prostituiton som samhällsfenomen är ett problem, så har jag ingenting att invända mot det. Så länge de inte lurar sig själva. Att dock ställa sig upp och säga att de flesta sexsäljare upplever det på det viset, är tror jag, ett sätt att lura sig själv.

På samma sätt har jag heller inga problem med sexköpare som värderar öppenhet/äkthet och jämställda relationer och samtidigt är helt öppna med sina partners om att de går till horor (och då förutsätter jag självklart att de prostituerade de går till är just prostituerade som de på något sätt lärt känna tillräckligt väl att de till 100% vet att det är en kvinna som mår bra av det hon gör). Men detta scenario är ganska svårt att leva upp till i verkligheten har jag förstått genom att läsa svaren här. I sexköpets natur ligger det ju att sexsäljaren är en helt anonym person. Att stå för att man knullar horor inför frugan, är inte heller helt enkelt har jag förstått. Då blir min slutsats att den personen lurar sig själv rätt hårt om han samtidigt hävdar att ärlighet är viktigt i relationer. Och kan man vara lycklig om man lurar sig själv?

Jag tror inte det.

Sen tycker jag inte heller frågan om hur sexköpande män själva skulle ställa sig till att sälja sex till individer på löpande band, liknande som det sker på FKK etc ute i Europa, är helt irrelevant. Går det att värdera sin egen kroppsliga integritet på annat sätt än för den vars kropp man nyttjar? Med gott samvete?

Jag vet inte.

Eller ponera nu att man själv skulle kunna tänka sig att sälja sex alla dagar i veckan... Går det att föreställa sig att det skulle kunna förhålla sig på något annat vis för kvinnan av vem man köper sex? Om inte - vad tyder det på...?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback