Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-08, 12:06
  #1705
Medlem
Tror inte det finns någon som begriper hur systemet räknar, inte ens Trust Buddy! De måste ju räkna och räkna om, korrigera 2013 i sista minuten.

Positivt att de jobbar på lördagar, idag har det hänt saker på mitt konto och siffrorna stämmer bättre plus lite ränta. Så fort det kommer in lite ränta så lugnas nerverna, man är ett känslodjur!

En liten fråga till någon som känner sig hågad att svara:

Kommer vinsten överstiga det låsta beloppet? Hur lång tid tar det, eller är det omöjligt?
Citera
2014-03-08, 14:52
  #1706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
Tror inte det finns någon som begriper hur systemet räknar, inte ens Trust Buddy! De måste ju räkna och räkna om, korrigera 2013 i sista minuten.

Positivt att de jobbar på lördagar, idag har det hänt saker på mitt konto och siffrorna stämmer bättre plus lite ränta. Så fort det kommer in lite ränta så lugnas nerverna, man är ett känslodjur!

En liten fråga till någon som känner sig hågad att svara:

Kommer vinsten överstiga det låsta beloppet? Hur lång tid tar det, eller är det omöjligt?

Nej, det kan mycket väl vara så att de inte har saken hundra procent klara för sig själva. Annars hade det ju varit en smal sak att publicera beräkningsmodellen på hemsidan.

Det är positivt att de jobbar på lördagar ja

Frågan:
Ja, om du gör en engångsinsättning så kommer du så småningom ha fått in mer än vad som är låst. Rimligtvis borde du ha det efter ett drygt år.

Gör du löpande insättningar så kan det se lite annorlunda ut, beroende på hur mycket du sätter in löpande. Om du varje månad sätter in mer är 10ggr vad du får in i ränteintäkter per månad (du ökar dina insättningar hela tiden) så kommer du alltid att ha mer låst än vad du tjänat i ränta.
Vid löpande insättning har man förmodligen ett belopp man håller sig till, och då kommer man - så småningom (dvs den dag den månatliga ränteintäkten är större än 10% av din månatliga insättning) - att börja bygga upp ett ränteöverskott som efter en tid är större än den låsta delen.
__________________
Senast redigerad av Madnug 2014-03-08 kl. 14:55.
Citera
2014-03-08, 17:29
  #1707
Medlem
Ksprs avatar
Mitt skatteunderlag i årsrapporten samt dragen skatt har också uppdaterats så det nu stämmer överens med realiserad ränta för 2013.
Citera
2014-03-08, 17:53
  #1708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Dock förstår jag inte hur den låsta summan kan vara högre än min balans?

Ja det ser helt klart konstigt ut..
Citera
2014-03-08, 17:56
  #1709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Skönt att man plockat ut pengarna iaf, har helt tappat tron på TB. Skulle inte de bli mer aktiva och svara snabbare på frågorna i denna tråden? Har för mig att de skrev det i början på januari.

Just det, passade på att fråga om den saken också.
Thomas har varit totalt upptagen med interna projekt (de har hållit på med en hel del senaste tiden.. Vi får förmodligen se den nya plattformen snart), men har för avsikt att återuppta kommunikationen i tråden så småningom.
Citera
2014-03-08, 19:57
  #1710
Medlem
Madnug: Vilken nåd att Thomas jobbar kvar!

Det känns som han är "backbone" hos TB!

Nu steg min mentala aktiekurs för TB igen.

Go'kväll!
Citera
2014-03-08, 21:40
  #1711
Avstängd
Hur fungerar det egentligen med 14 dagars regeln?
Kan man låna hur mycket som helst utan avgifter bara man betalar tillbaka inom 14 dagar?
Citera
2014-03-08, 22:36
  #1712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyFifaPacks
Hur fungerar det egentligen med 14 dagars regeln?
Kan man låna hur mycket som helst utan avgifter bara man betalar tillbaka inom 14 dagar?
Något av det allra första du ser på deras hemsida är ju att man som mest kan låna 5000 kr.
Citera
2014-03-09, 00:24
  #1713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Har för övrigt fått information om varför det går trögt i Danmark. De har haft problem med att deras inkassobolag inte drev in skulderna tillräckligt snabbt och därför har de nu bytt till ett nytt. De har också tightat upp kreditprövningen.

Min tolkning är att det gör att nytagna lån som förfallet kommer drivas in snabbare, medans de befintliga kommer in i långsammare takt i takt med att den befintliga inkassofirman till slut driver in lånen. Ingen större tröst for min del med andra ord.
Drogs det förluster för dig också i fredags?
Det såg ljust ut för en vecka sen då det kom in hela tre stycken ränteinbetalningar med bara nån dags mellanrum, nästan så jag trodde att det kanske skulle börjar vända.
Men icke, -9,6% är jag uppe (nere) i i år.
Den uppskattade årsräntan är ändå 9,7% vilket säkert kan stämma. Synd bara att den ränta som väl kommer in äts upp av förlusterna. En månad till sen tar jag ut pengarna och skiter i ev innestående ränta.
Kommer aldrig lita på en dansk efter det här
Citera
2014-03-09, 01:25
  #1714
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madnug
Just det, passade på att fråga om den saken också.
Thomas har varit totalt upptagen med interna projekt (de har hållit på med en hel del senaste tiden.. Vi får förmodligen se den nya plattformen snart), men har för avsikt att återuppta kommunikationen i tråden så småningom.

För mig är innebär detta att Trustbuddys agerande här är ännu mer obegripligt. Om han inte var kvar på trustbuddy hade jag kunnat förstå att de helt skiter i tråden, fallit mellan stolarna eller så....

Men nu går de alltså först ut och säger att de skall satsa på att öka sin närvaro och besvara frågorna och sedan skiter man fullständigt i det, det är en ganska enkel sak att lägga in en tråd som säger nått i stil med.

Vi kommer under de närmaste månaderna arbeta dygnet runt för att få den nya plattformen att fungera. Detta innebär att vi tyvärr inte kommer att möjlighet att besvara frågor här under den perioden. Vi hänvisar er till den vanliga supporten under perioden. Vi ber så mycket om ursäkt men hoppas på förståelse.

Det tar ca 2 minuter och man får förståelse och man slipper förbannade kunder.
För min del är nu tålamodet med trustbuddy näst intill slut och jag överväger att göra ett 90% uttag från samtliga marknader och sen bara vänta ut de sista 10% som kanske kommer nån gång. Efterssom jag har varit kund en stund har jag iallfall räntor som överstiger de låsta pengarna så jag får ut min insatts.

Totalt sätt är avkastningen nu så pass låg att det inte är värt risken att vara kvar. Ligger långt under de utlovade 12% på samtliga marknader.
Citera
2014-03-09, 11:36
  #1715
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pson
Drogs det förluster för dig också i fredags?
Det såg ljust ut för en vecka sen då det kom in hela tre stycken ränteinbetalningar med bara nån dags mellanrum, nästan så jag trodde att det kanske skulle börjar vända.
Men icke, -9,6% är jag uppe (nere) i i år.
Den uppskattade årsräntan är ändå 9,7% vilket säkert kan stämma. Synd bara att den ränta som väl kommer in äts upp av förlusterna. En månad till sen tar jag ut pengarna och skiter i ev innestående ränta.
Kommer aldrig lita på en dansk efter det här

Ja, det drogs förluster för mig också. Har tagit ut 90%, i stort sett inget av de återstående 10% betalas tillbaka dock tickar det in förluster då och då.
Citera
2014-03-09, 13:36
  #1716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
För mig är innebär detta att Trustbuddys agerande här är ännu mer obegripligt. Om han inte var kvar på trustbuddy hade jag kunnat förstå att de helt skiter i tråden, fallit mellan stolarna eller så....

Men nu går de alltså först ut och säger att de skall satsa på att öka sin närvaro och besvara frågorna och sedan skiter man fullständigt i det, det är en ganska enkel sak att lägga in en tråd som säger nått i stil med.

Vi kommer under de närmaste månaderna arbeta dygnet runt för att få den nya plattformen att fungera. Detta innebär att vi tyvärr inte kommer att möjlighet att besvara frågor här under den perioden. Vi hänvisar er till den vanliga supporten under perioden. Vi ber så mycket om ursäkt men hoppas på förståelse.

Det tar ca 2 minuter och man får förståelse och man slipper förbannade kunder.
För min del är nu tålamodet med trustbuddy näst intill slut och jag överväger att göra ett 90% uttag från samtliga marknader och sen bara vänta ut de sista 10% som kanske kommer nån gång. Efterssom jag har varit kund en stund har jag iallfall räntor som överstiger de låsta pengarna så jag får ut min insatts.

Totalt sätt är avkastningen nu så pass låg att det inte är värt risken att vara kvar. Ligger långt under de utlovade 12% på samtliga marknader.


Jag håller med dig till 100% om att det är en väldigt enkel sak att lägga in en upplysning om, och att det inte ser snyggt ut när man inte ens gör en så grundläggande sak.

Kan bara konstatera att de drar på sig så mycket missnöje helt i onödan. De där 2 minuterna är så billiga i arbetstid, men ger så mycket.
Det mest allvarliga tycker jag är, att man alltså tycks sakna den insikten. Det är enkel ekonomi, marknadsföring och matte.

Jag har inte upplevt så dålig avkastning som ni dock. Finland låg på under 12% på årsbasis, men det är cirka 12% som gäller.
Däremot har jag precis samma erfarenhet av Spanien, efter ett 90% uttag där. Det är inte en enda rörelse på kontot på månader. Stendött. Ingenting kommer tillbaka.

Norge gjorde jag också 90% uttag från för länge sen. Där har det fortsatt vara bra ränta (bäst av alla marknader faktiskt). Så något generellt mönster vad gäller 90%-uttag ser jag inte.

Sverige har gett bra avkastning, förutom ett avvikande mönster senaste månadsskiftet:
Kurvan brukar alltid stiga lite brantare i månadsskiftena (fler återbetalningar vid löning). Inte detta månadsskifte. Rakt hela vägen från skiftet jan/feb.
Vet inte vad det beror på.


Min uppfattning är: Trustbuddy växer och tjänar pengar, och kommer tjäna mer pengar, och ger mig avkastning. Men de har haft en märklig inställning till kommunikation, som inte bara är slarv eller obetänksamhet. Det är något strukturellt i deras organisation.
__________________
Senast redigerad av Madnug 2014-03-09 kl. 13:40.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback