Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-06, 17:24
  #54073
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fykla
Åhh, blir så trött.. Kört igenom alla raids i MoP med drops över ilvl 496 i 8 veckor, har inte fått någon mainhand, offhand eller 2-hander än. Har däremot fått samma ring från flex p1 3 ggr. Kan ju inte vara meningen att lootsystemet ska fungera såhär?


Höhö, jag fick two handed sword från Nazirm (eller vad han heter) på första försöket. Dock kör jag inte Pve så lite meningslöst. Kolla vilka bossar dom droppar vad, kanske hjälper. Dock ja, systemet är kasst för Pve, bättre samla Valor och köpa vapen väl. Kan dock inte så bra Pve så är väl inte till någon stor hjälp trots allt.
2014-03-06, 17:27
  #54074
Medlem
Resanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordela
För nån som precis loggat in efter ett uppehåll, vad är vitsen med servrar nuförtiden? Varför inte ha alla gubbar på en låg pvp server utan kö istället för exempelvis kazzak, när jag ändå kan lira med alla på kazzak och vara med i samma guild etc?

Du kan inte vara med i samma guild utom för vissa servers som har blivit mergade, samma sak med AH, trading, normal / hc raids. Så där finns mening med det.
2014-03-06, 20:06
  #54075
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Höhö, jag fick two handed sword från Nazirm (eller vad han heter) på första försöket. Dock kör jag inte Pve så lite meningslöst. Kolla vilka bossar dom droppar vad, kanske hjälper. Dock ja, systemet är kasst för Pve, bättre samla Valor och köpa vapen väl. Kan dock inte så bra Pve så är väl inte till någon stor hjälp trots allt.
Om du menar köpa vapen för valor kan man inte det. Inte vad jag vet i alla fall.
2014-03-06, 20:35
  #54076
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Om du menar köpa vapen för valor kan man inte det. Inte vad jag vet i alla fall.

Det stämmer, glömde helt det.
2014-03-06, 21:14
  #54077
Medlem
Tjänar man mest pesetas på Alchemy eller Mining? Jag har massor med tid till att farma!
2014-03-07, 01:54
  #54078
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fykla
Åhh, blir så trött.. Kört igenom alla raids i MoP med drops över ilvl 496 i 8 veckor, har inte fått någon mainhand, offhand eller 2-hander än. Har däremot fått samma ring från flex p1 3 ggr. Kan ju inte vara meningen att lootsystemet ska fungera såhär?

Haha, nu droppade MH från paragons och OH från Garrosh, happy days
2014-03-07, 10:37
  #54079
Medlem
Carelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westwood
Tjänar man mest pesetas på Alchemy eller Mining? Jag har massor med tid till att farma!
Man tjänar inte särskilt mycket på alchemy numera. Går att tjäna typ 10k per dag i början av expansioner som transmute master då mats är så eftersökta av raidguilder, men på pots och flasks tjänar du inte särskilt mycket jämfört med mining.
2014-03-07, 11:44
  #54080
Medlem
Absoleems avatar
Jag har precis funnit uppgifterna till mitt gamla account, har Cataclysm active på mitt account men har inte MoP än. När jag använder WoW clienten så laddas MoP ner automatiskt. Kan jag spela ändå även om jag inte har MoP på mitt account? Borde ju ändå kunna dra 85 då jag har cata även om MoP är installerat.
2014-03-07, 12:01
  #54081
Medlem
Vassknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absoleem
Jag har precis funnit uppgifterna till mitt gamla account, har Cataclysm active på mitt account men har inte MoP än. När jag använder WoW clienten så laddas MoP ner automatiskt. Kan jag spela ändå även om jag inte har MoP på mitt account? Borde ju ändå kunna dra 85 då jag har cata även om MoP är installerat.

85 kan du ta, och du kan spela spelet "fram" tills du är 85. Efter det om du vill ta 90 behöver du köpa MoP till ditt account.
2014-03-07, 12:11
  #54082
Medlem
derp231s avatar
Tjena grabbar och flickor.

Tänkte börja med en DK nu, tänkte köra på tank och jag undrar vad man ska köra för gear?

Ska fixa heirlooms, har för mig att man kan köra på dps gear med dk.


Mvh!
2014-03-07, 12:14
  #54083
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derp231
Tjena grabbar och flickor.

Tänkte börja med en DK nu, tänkte köra på tank och jag undrar vad man ska köra för gear?

Ska fixa heirlooms, har för mig att man kan köra på dps gear med dk.


Mvh!
Både dps och tanking gear går bra vare sig du ska tanka eller dpsa eftersom heirlooms räcker längst till 85, om jag inte minns fel. När du dingar 85 får du mycket bättre gear från dungeons och quests. Dessutom så behöver man knappast det optimala gearet för att levla
2014-03-07, 12:19
  #54084
Medlem
Trafzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felz
Sitter för tillfället på min drake i Hillsbrad Foothills och farmar tin & silver ores. Insåg att jag har maxat profession capen på 75/75 och behöver lära mig Journeyman Mining.

Finns det seriöst ingen Alliance mining trainer norr om Loch Modan?

Är du lvl 90 så kan du dra till Pandaria och farma.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback