Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-05, 23:57
  #6217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Jag tänkte köra en uppdatering - har nu även slutat med Onico, två dagar har gått utan något alls under läppen och nu är det tungt, riktigt tungt. Igår så var min motivation på topp och hann med hur mycket som helst, kände att energin bara flödade. Idag däremot, helt slut! Orkar inte göra ett skit.

Skaffa L-Tyrosin tabletter från bodystore. Jag svär, du blir normal direkt.
Citera
2014-03-06, 15:01
  #6218
Medlem
adadglgmuts avatar
En och en halv vecka utan snus.
Jag blir sugen på det om jag tänker på det. Annars har det varit lugnt. I början var det så inåthelvete jobbigt, tuggade nästan två paket Toy de första dagarna och borstade tänderna hela tiden.

Tuggummi och tandborstning hjälper lite. Men nu känns det riktigt gött och jag kunde till och med hålla emot snusbegäret när jag var dyngrak i helgen.
Citera
2014-03-10, 19:57
  #6219
Medlem
Snusfri sedan 23e februari. Dessvärre bytte jag snusandet mot tröströkning och nu har jag börjat röka istället. Fy fan för denna jävla fälla. Hur FAN kommer man ur skiten? Måste jag börja snusa igen nu (då snus är bättre än cigaretter)? Onico funkar ju bevisligen inte särskilt bra.
Citera
2014-03-11, 14:35
  #6220
Medlem
Idag köpte jag en Ettan bak. Kramade en fin snus och körde in den i munnen, men spottade snart ut den igen. Insåg att den inte smakade något vidare och jag fick ingen märkbar effekt inom 2 minuter. Slängde sedan allt i dosan.

Har även slängt uppåt 15 cigaretter från paketet jag införskaffade igår.

Satan vad svårt det är att studera bara. Kan inte fokusera. Helvete…
Citera
2014-03-11, 15:19
  #6221
Medlem
Encias avatar
Har ett personligt rekord på 3 månader men åkte ditt på en enda cigg. En cigg ledde som bekant till en annan och sen sätt man där med en dosa per dag. Skall försöka sluta idag och den här gången absolut inga ciggaretter oavsett vad snusdemonen viskar.
Citera
2014-03-11, 15:24
  #6222
Medlem
Dexters avatar
Häromdagen firade jag 1 år och 4 månader utan snus. Det var fruktansvärt jobbigt de första 4-5 månaderna, men jag överlevde.. mest tack vare en kombination av tuggummi (vanliga, inte nikotin) och vilja. Kände att jag blev beronde av att ha något att tugga på och slutade med tuggummi i oktober förra året. Det funkade bra, men det har hela tiden känts som om något saknas. Började igen med tuggummi för ett par veckor sedan och nu känns det OK. Tråkigt dock att behöva tugga hela tiden.. önskar att jag kunde sluta och ända känna mig nöjd
Citera
2014-03-12, 18:31
  #6223
Medlem
thejams avatar
Fick slut på snus igår och hade därför inget idag när jag vaknade. Som en kul grej tänkte jag att jag skulle se om jag klarade dagen ut utan snus (har snusat i 4 år nu). Nu sitter jag här som på nålar och har hur mycket energi som helst och cravear efter niko. Är så långt ifrån harmonisk man kan vara

Men måste säga att jag samtidigt mår bättre, mer driven och sprallig typ. Ska ge det ett seriöst försök att vara utan snus under betydande period! Börjar med veckan ut. Wish me good luck!

Det svåraste är det fysiska faktiskt. Ingen prilla under läppen känns så fel
Citera
2014-03-12, 18:46
  #6224
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Fick slut på snus igår och hade därför inget idag när jag vaknade. Som en kul grej tänkte jag att jag skulle se om jag klarade dagen ut utan snus (har snusat i 4 år nu). Nu sitter jag här som på nålar och har hur mycket energi som helst och cravear efter niko. Är så långt ifrån harmonisk man kan vara

Men måste säga att jag samtidigt mår bättre, mer driven och sprallig typ. Ska ge det ett seriöst försök att vara utan snus under betydande period! Börjar med veckan ut. Wish me good luck!

Det svåraste är det fysiska faktiskt. Ingen prilla under läppen känns så fel

Tro mig, ingen prilla under läppen känns också så jävla skönt. Att se andra stå ute och puffa cigg eller stoppa snus i käften varje timme fick mig att må riktigt bra. Som att lämna en sekt. 11 månader snusfri och vägrar röra skiten nånsin!
Citera
2014-03-12, 23:47
  #6225
Medlem
Har försökt sluta snusa sen första februari, det har gått bra. Klarat 10 dagar ibland och tagit nån snus då och då.... Men nu hällde jag ut snuset jag köpte i helgen. ska klara 20 dagar nu iaf. Köpt tuggummi ( vanligt tuggummi) ... Nu J_vlar !!!.. Mår så J_vla bra när jag inte snusar...
Citera
2014-03-13, 14:08
  #6226
Medlem
thejams avatar
Gaaaaaah hade dödat för en snaus nu Har gått 35 timmar utan prilla i käften!
Citera
2014-03-13, 14:23
  #6227
Medlem
15 timmar utan snus. Blir en chips påse sen som tröst.
Citera
2014-03-13, 23:12
  #6228
Medlem
ett Dygn !!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback