44 399 besökare online
858 443 medlemmar • 45 878 963 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > Hårdvara - Mac > Köpråd - Mac: Bärbart
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Sophisticatedcutie...
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar 
De som rekommenderar AppleScam är oftast de som antingen

1. Har en fruktansvärd otur
2. Använder det som en försäkring "I fall att"

Ska bli kul att se vilken kategori Putsch ingår i.

Här är en kul diskussion om AppleCare
http://www.macobserver.com/tmo/artic...bout_applecare
Där alla förespråkare skriver sina anekdoter om att "Min Mac gick sönder 4 gånger på 3 år och..." etc.

Jag kan bara tänka mig att det beror på en fruktansvärd otur. Han är såpass insatt i just Mac, att något annat skulle förvåna mig.
Dock så är det väl så att om man är helt grön på Mac, så visst kan AppleCare kännas som en extra trygghet. Falsk trygghet kanske, men ändå.

Jag blev själv rekommenderad det den första gången jag köpte en Mac, men avstod av ren snålhet. Senare förstod jag att för min del så hade det varit bortkastade pengar oavsett.

Jag har nog otur med länken du postade. Varje gång jag klickar på den, så tar det ett par sekunder efter att sidan visas -sedan avslutas hela Safari :/

Edit: Har fått länken att fungera nu, rolig läsning
Senast redigerad av Sophisticatedcutiepie 2014-03-02 kl. 16:13.

Ennypasalt
Medlem
Tjena

Funderar på att köpa en Macbook Pro (http://www.dustinhome.se/product/501...-256-ssd-13-3/) och jag är intresserad av och uppskattar lite tips och tankar.

Anledningen till att jag är intresserad av att köpa en bärbar dator är då jag vill kunna röra mig lite med datorn. Datorn kommer i princip enbart användas till att surfa och kolla film på men ibland får jag också för mig att spela lite league of legends, tibia(ot och rl) eller något liknande. Tittar mycket på film och kände att det kunde vara smidigt med hmdi-uttag.

Är datorn värd pengarna, ska man ha retina eller inte och om man väljer retina kommer det göra datorn märkbart slöare?

Tack på förhand och ursäkta min slarvigt skrivna text.

AN9
Medlem
AN9s avatar
Jag är rejält sugen på att byta ut min MacBook Pro mot den nyaste modellen med Retina. Dock har jag ingen koll hurvida Apple är på gång med nya versioner. Skulle ni säga att det är läge att köpa ny MacBook Pro nu eller vänta tills de nya släpps?

Det är inte så att jag har någon superbrådska med ny dator, men samtidigt undviker jag helst en lång väntetid. Hur hade ni gjort?

Canucks
Medlem
Canuckss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AN9 
Jag är rejält sugen på att byta ut min MacBook Pro mot den nyaste modellen med Retina. Dock har jag ingen koll hurvida Apple är på gång med nya versioner. Skulle ni säga att det är läge att köpa ny MacBook Pro nu eller vänta tills de nya släpps?

Det är inte så att jag har någon superbrådska med ny dator, men samtidigt undviker jag helst en lång väntetid. Hur hade ni gjort?

Jag har inte full koll på detta, men senaste modellen kom ju i slutet av 2013, så än är det knappast dags för någon större förändring för Macbook pro-modellen.

Jag skulle med andra ord säga att det fortfarande är köpläge för nya Macbook Pro.

megustaT
Medlem
Ska köpa macbook air 13 tum, hur mkt RAM borde jag ha o hur mkt FLASHMINNE o i5 eller i7 tycker ni? det jag ska göra är att plugga, kolla film, surfa (facebook o sånt), spotify ... jättesnällt om nån svarar !!

8 gb eller 4 gb ram?

128 gb eller 256 gb flashminne??

i5 eller i7??

brukar inte ha så mkt bilder o så på datorn, isåfall bara pluggdokument ..
Senast redigerad av megustaT 2014-03-05 kl. 20:27.

Farbror Fazer
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megustaT 
Ska köpa macbook air 13 tum, hur mkt RAM borde jag ha o hur mkt FLASHMINNE o i5 eller i7 tycker ni? det jag ska göra är att plugga, kolla film, surfa (facebook o sånt), spotify ... jättesnällt om nån svarar !!

8 gb eller 4 gb ram?

128 gb eller 256 gb flashminne??

i5 eller i7??

brukar inte ha så mkt bilder o så på datorn, isåfall bara pluggdokument ..

Om du knappt ska använda datorn, köp det billigaste.

ratburst
Medlem
8 GB ram är iallafall att rekommendera om man vill vara någorlunda framtidssäker.

Raschii
Medlem
Pro eller Air ??

Hej, ska köpa en bärbardatorn så snart som möjligt.

Men vilken ska jag välja ?

MacBook Pro eller MacBook Air ?

Varför/ varför inte ?

Ulf T
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raschii 
Eftersom det fortfarande finns en MBP med hårddisk, är frågan om det är den du funderar på eller retina-varianterna. Du bör i vart fall köpa en med SSD, därför att SSD är mycket snabbare än hårddisk. Då är frågan om du behöver retina-skärm. Vill du hålla på med bildbehandling på datorn, föreslår jag MBPr. Men om du är ointresserad av bildbehandling är MBA en bra dator.

Spitmeout
Medlem
Jag ställde mig oxå den frågan för ca ett år sedan. Jag tog MacBook Pro med Retina skärm. Och jag ångrar mig verkligen inte! Retina skärmen är hur awsome som helst och man kan spela spel på Pron utan att den brinner upp som en Air

Gallipoli
Medlem
Gallipolis avatar
Vad har du tänkt använda datorn till?

Kaww
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raschii 
Hej, ska köpa en bärbardatorn så snart som möjligt.

Men vilken ska jag välja ?

Varför/ varför inte ?

Beror på vad du skall göra. Om du skall ha skolarbeten, arbeten för jobbet, övriga vardagliga grejer så är macbook Air det rätta valt för dig. Den har jag och är hur nöjd som helst. Den väger väldigt lite och är smidig att ta med sig över allt.
Pro är mer om du skall spela spel, programmera eller använda datan som behöver mer minne/utrymme. Jag spelar spel men skulle inte rekommendera att ladda ner flera stycken på macbook air då det tar alldeles för mycket plats och datan är inte gjord för att nå maximal spelupplevelse utan mer för kontor, skola eller annat.

Svara på ämne
Topp Dela »