Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-02, 22:49
  #6205
Medlem
Ifall man lider av panikångest o.s.v. kommer det att bli värre av att man slutar snusa?

Tror mycket av min panikångest kommer från snuset dock, på grund av alla jävla hjärtklappningar o.s.v.
Citera
2014-03-03, 00:04
  #6206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucasmoura
Ifall man lider av panikångest o.s.v. kommer det att bli värre av att man slutar snusa?

Tror mycket av min panikångest kommer från snuset dock, på grund av alla jävla hjärtklappningar o.s.v.


Går inte att svara på. Personer med mindre depressioner använder ofta tobak för att lindra sin ångetst, medans andra kan må kanonbra av att använda tobak, det löser dock inte dina problem. Om du snusar nu så är mycket av din panikångest kopplat till ditt snusbeteende. Drick inte starkt kaffe för det triggar hjärtat, köp grön te och slappna av.
Citera
2014-03-03, 02:11
  #6207
Medlem
Kallesvenne13s avatar
Bestämde mig för att sluta med snuset nu i fredags efter ca 5 år av snusande. Köpte ett 100pack nicotinell i fredags och är numera snusfri i 24 timmar Tycker att tuggummit fungerar väldigt bra och har inte haft jättesvår abstinens hittills. Men sitter just nu och svettas som om jag var i en bastu
Citera
2014-03-03, 16:08
  #6208
Medlem
mod32s avatar
Sluta snus idag, känns skönt som fan slippa lägga pengar på sånt skit.
Citera
2014-03-03, 17:23
  #6209
Medlem
Efter 1,5 veckor utan snus fick jag nog och sprang ner och köpte en Onico. Kommer detta att göra saker värre, eller kommer jag bli kvitt nikotinbehovet efter ett tag? Det är ju lättare att sluta med Onico än vanligt snus, har jag hört.
Citera
2014-03-03, 18:43
  #6210
Medlem
Endemisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Recoleta
Efter 1,5 veckor utan snus fick jag nog och sprang ner och köpte en Onico. Kommer detta att göra saker värre, eller kommer jag bli kvitt nikotinbehovet efter ett tag? Det är ju lättare att sluta med Onico än vanligt snus, har jag hört.

Nikotinberoendet kommer du ju givetvis att bli av med, men inte nödvändigtvis behovet av att snusa.
Citera
2014-03-03, 20:17
  #6211
Medlem
Bestämde mig för att lägga av idag också. Har inte snusat på snart 24 timmar nu.

Gått bra hittills. Har varit rätt yr hela dagen men det var nästan värre innan idag. Snusar just nu ett tuggummi och det dämpar begäret bra.
Citera
2014-03-04, 16:37
  #6212
Medlem
Layss avatar
Efter 2½ år utan snus sitter jag här nu, minuter ifrån att gå ned till närmaste kiosk och köpa mig en dosa.
Ett sug som eskalerat under 1 månad så tog jag i helgen några snusar till ölen hos en kompis. Nu går det inte att få snuset ur tanken..

Två, nästan tre år utan snus och nu är det allt man vill ha, vaa fan!?!
Citera
2014-03-04, 17:36
  #6213
Medlem
Du skulle aldrig tagit snuset i helgen :/

Har en fråga: Hur lång tid tar det innan de fysiska symptomen försvinner? Är ganska lugnt för mig förutom att jag inte klarar att koncentrera mig. Känns som jag har bomull i huvudet.
Citera
2014-03-05, 09:53
  #6214
Medlem
Jag känner mig tveksam till om jag verkligen kommer att kunna sluta, men jag fortsätter kämpa. Efter närmare två veckor har jag fortfarande inte rört en riktig snus. Däremot kan jag med bitterhet erkänna att jag både rökt cigaretter och använt Onico.

Men seriöst, kommer jag någonsin må bra igen? En torr jävla Onico till morgonkaffet känns så förbannat fattigt när man är van att trycka upp en skön "lös-schnös i käft'n på mörron". Ändå är det bättre än ingenting. Snuset (och delvis kaffet) är det som får mig upp ur säng på morgonen!
Citera
2014-03-05, 11:35
  #6215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recoleta
Jag känner mig tveksam till om jag verkligen kommer att kunna sluta, men jag fortsätter kämpa. Efter närmare två veckor har jag fortfarande inte rört en riktig snus. Däremot kan jag med bitterhet erkänna att jag både rökt cigaretter och använt Onico.

Men seriöst, kommer jag någonsin må bra igen? En torr jävla Onico till morgonkaffet känns så förbannat fattigt när man är van att trycka upp en skön "lös-schnös i käft'n på mörron". Ändå är det bättre än ingenting. Snuset (och delvis kaffet) är det som får mig upp ur säng på morgonen!

Sluta med Onicon också. Att trycka upp grejer i flabben får bara din hjärna att fortfarande "komma ihåg" och längta efter snus.

Byt ut Onicon mot en grön smoothie:

http://www.youtube.com/watch?v=xW5LUkeVA6s

Kan även rekommendera att du köper L-Tyrosin tabletter. Dessa fyller på dopamin-receptorerna.
Citera
2014-03-05, 20:33
  #6216
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
Samma här. Jag har varit utan snus i snart en månad nu och kört på Onico som har fungerat över förväntan. Hade inte heller klarat att sluta helt Cold Turkey så har Onico mycket att tacka för. Däremot, det negativa med detta nikotinfria snus är priset. Fan, en dosa kostar ju lika mycket som en vanlig snusdosa. Tänkte ge upp Onico nästa vecka, då har det gått en månad utan snus.

Jag tänkte köra en uppdatering - har nu även slutat med Onico, två dagar har gått utan något alls under läppen och nu är det tungt, riktigt tungt. Igår så var min motivation på topp och hann med hur mycket som helst, kände att energin bara flödade. Idag däremot, helt slut! Orkar inte göra ett skit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback