• 28 212 online
  • 1 152 493 medlemmar
  • 59 625 057 inlägg
2014-02-10, 21:34
Medlem
kordens avatar
Varför måste svenskar klaga på Ryssland efter har gjort sitt i OS?
Pga av deras gaylagar mm

Dom åker dit frivilligt ingen som tvingar dom med pistol, respektera landets lagar i stället för fan.
Skämmas att vara svensk nu, vi framstår så gnälliga kärringar.
2014-02-10, 21:45
Medlem
ascHacks avatar
Tror faktiskt att det nu främst handlar om hur dåligt behandlade alla arbetare har blivit under arenabyggena. Misshandel, utebliven lön osv. Det är ju något som först blev uppmärksammat för någon vecka sedan.

Jag håller dock med dig. Jag hade personligen bojkottat skiten för att visa var jag står i frågan, inte gnälla ut i medierna efter dåliga insatser som gör att det blir ännu mer patetiskt.
2014-02-10, 23:42
Medlem
Polyklorfenols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korden
Pga av deras gaylagar mm

Dom åker dit frivilligt ingen som tvingar dom med pistol, respektera landets lagar i stället för fan.

Om ingen protesterar mot orättvisor här i världen, så kommer den inte att bli bättre. Ryssarna är ett kuvat folk. Bäst att passa på medan världens ögon är extra fokuserade på landet.
2014-02-24, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korden
Pga av deras gaylagar mm

Nu när du fått några argument för varför det ska gnällas så kanske du vill komma med några egna för varför man ska hålla käft om orättvisor etc när man har möjlighet att ventilera dem?
2014-02-25, 18:15
Medlem
Alla fick som de ville, utom PK-människorna i Sveriges surdegsreservat. Putin och majoriteten ryssar fick sitt efterlängtade OS. Idrottarna fick sitt OS. Normala HBT-vänliga personer i Sverige (som jag, för självklart är jag normal...) fick sin protest.

Men PK-folket fick inte nog. De ville ha mer protest, mer bojkott, stopp på allt. Jag föreslår som kompromiss två globala Pride-festivaler vart fjärde år. Sommar-Pride och Vinter-Pride, där den som är queerast och gnäller högst och gällast får guldmedalj.
2014-02-27, 00:21
Medlem
Inledningsvis körde svensk TV och massmedia i övrigt det vanliga gnället, baserat på allmänt rysshat och fördomar. Men sedan avtog detta faktiskt till min förvåning. Under andra veckan fokuserades det på idrottsprestationerna och det kändes som ett vanligt OS. Media lugnade sig helt enkelt. Tycker det var ok mao.
2014-02-27, 03:08
Medlem
EastClintfoods avatar
Svenskarna tror att dom är moralens beskyddare, att genom ord kan man rädda världen.

Att läsa källkritiska sidor verkar vara något främmande för dem, för inte kan svenskarna vara så onda i vissa fall.

Ta och begrunda på det, i landet av naivitet