• 1
  • 2
2014-02-25, 23:31
Medlem
Som veckopendlare mellan Malmö och Stockholm så har jag i min ensamhet kommit på idéen att testa Stockholms bästa råbiff. Testar en ny varje vecka.

Än så länge har jag hunnit med:

Griffins - trevlig Råbiff, bra tillbehör. Själva biffen i sig är inte anmärkningsvärd men pommes med dill. 5 poäng för pommes och härliga stämning

Urban Dehli - härligt koncept, minus för att sideordern inte ingick utan fick beställas separat. Servitören visste inte vad som köttet var marinerat med.

Ackurat - okej ölhak, råbiff standard och inte värt ett nytt besök utöver för ölen.

resturang AG - än så länge den bästa, kunnig servitör som beskrev vad den marinerats med, vart köttet kom ifrån. I den dyraste prisklassen men väl värt ett besök.

Proviant - också en riktigt fin färs, dyraste prisklassen men fint upplägg och bra tillbehör.

Om ni Sthlmare har lite tips vart en skåning kan hitta den bästa så är ni mer än välkomna med tips
Citera
2014-02-25, 23:48
Medlem
Out-of-Steps avatar
Ett vagt tips, sett några vänner som lagt upp bild på råbiff från "Tures Brasserie & Bar" som ligger i Sturegallerian. Kostar cirkus 170:-, såg ut som ett trevligt upplägg på tallriken samt bra miljö.
Återigen ett vagt tips då jag själv inte varit där. Men om du nu ändå ska testa alla så varför inte?
Citera
2014-02-26, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Ett vagt tips, sett några vänner som lagt upp bild på råbiff från "Tures Brasserie & Bar" som ligger i Sturegallerian. Kostar cirkus 170:-, såg ut som ett trevligt upplägg på tallriken samt bra miljö.
Återigen ett vagt tips då jag själv inte varit där. Men om du nu ändå ska testa alla så varför inte?

Har hört om den via Twitter. Skall testa. Den och bakfickan har jag fått tips på.
Citera
2014-02-26, 03:38
Medlem
vilken är den bästa råbiffen i malmö?
Citera
2014-02-26, 08:00
Medlem
MADs avatar
Wasahof, Dalagatan 46
Bistrot Paname, Hagagatan 5
Svårt att slå AG dock, men båda är värda ett besök om man gillar franska bistron
Citera
2014-02-26, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av COTW
vilken är den bästa råbiffen i malmö?

En polare åt Biff Tartar, nån slags råbiff på Brogatan vid Triangeln, han sa den var god. vad är skillnaden?
Citera
2014-02-26, 08:39
Medlem
Dongles avatar
Jag är långt ifrån en expert på råbiff men tyckte mycket om den som serverades på Krasnopolski.
Citera
2014-02-26, 08:46
Medlem
rompompoms avatar
Brasserie Godot serverar en fin
Citera
2014-02-26, 23:12
Medlem
Råbiff har jag aldrig ätit men det har intresserat mig extremt mkt av någon anledning, jag tänkte käka det nångång snart, så min fråga var om någon kunde ge mig några exempel på bra ställen i göteborg som har bra råbiff tack
Citera
2014-02-27, 09:29
Medlem
Skarnfogdens avatar
Tennstopets råbiff är en riktig klassiker. En som inte får missas i jakten på den perfekta råbiffen. Superb!
Citera
2014-02-27, 09:53
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louie413
Råbiff har jag aldrig ätit men det har intresserat mig extremt mkt av någon anledning, jag tänkte käka det nångång snart, så min fråga var om någon kunde ge mig några exempel på bra ställen i göteborg som har bra råbiff tack
Ritz, Norda, Lipp, Manfreds, Kometen, Casa Nostra, Stearin, Familjen, Skojarbacken, Ölrepubliken, vRÅ, Byns Bistro, Bishop Arms, Krakow och ytterligare ett antal pubar i centrala stan.
Edit: Casa Nostra och Skojarbacken har visst stängt.. Alla ställen är bra utom Bishop Arms (ok). Gå till Kometen om du vill ha en klassisk råbiff med god kvalitet.
Senast redigerad av Gift44 2014-02-27 kl. 10:02.
Citera
2014-02-27, 11:19
Medlem
Jag skulle vilja understryka kvaliten i Familjens råbiff. De gör många spännande varianter på den som bytes ut varje 2-3 mån.

Däremot kan jag inte alls rekommendera Bishops Arms råbiff de har väldigt svajig kvalitet på deras kök i allmänhet. Deras hela grej är att sälja öl. Köket är bara något de måste ha enligt svensk alkohollag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in