Citat:
Ursprungligen postat av
AldoRaine
Om man nu ska köpa den begagnad, vilken sida är att lita på? Man vill inte bli blåst direkt. Samma sak om man ska köpa nytt.
Uret.se har AT för ganska många tusenlappar lägre än min lokala handlare, vad är nackdelen med att handla från uret.se, finns det någon sådan? Vilka andra sidor rekommenderas?
Om du söker på klocksnack så finns det många paketöppningar av de båda klockorna. Även många som testat läder/mesh/rocka/mocha osv på AT:n. Tror precis som du själv säger att AT:n blir mer gångbar på grund av det blir lättare att matcha band/länk.
Angående priserna på Uret.se är att de troligtvis köpt av ADs runt om i världen för ADns inköpspris, just på grund av att mindre handlare inte kan nå kvoten sålda ur per år för att ha kvar sin licens för att sälja X märke. Och uret.se har i sin tur inga utgifter i form av butik och säljare, som i sin tur kan sätta de låga priserna. Men du får aldrig samma mervärde av att köpa klockan online som hos AD, AD kommer säkert kunna byta band åt dig gratis, korta dina länkar med mera pga att du köpt klockan hos dem. Något som annars skulle kosta några hundralappar. Även garantin blir lättare att lösa med klocka köpt av AD.
Sen så missar väldigt många att det är
listpriser! En AD kan lätt gå ner ett par % av priset, beroende på hur efterfrågad modellen är. En svårsåld kan du givetvis få betydligt större avdrag än säg en Rolex Sub som redan säljer bra.
Sen så skulle jag avråda dig från att köpa begagnat om du saknar kunskap. Nu är det ju iofs hyffsat nya modeller båda två men du vet aldrig vad den förra ägaren gjort. Skulle hålla mig till att köpa på forum, pantbanker, större auktionshus mfl. Blocket dräller av bedragare, likaså Tradera, även om man ofta märker att något är skumt.