Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-23, 16:15
  #1
Medlem
EnFinEns avatar
Det är väl så att allt jag gör via Google, sparas i min webbhistorik, förutsatt att jag har varit inloggad på mitt Googlekonto?

Hur kan man se den historiken, och hur raderar man den i så fall?

Hittade följande länk; google.com/history, men där kan man bara radera "sökhistoriken", är det samma sak som webbhistorik?
Citera
2014-02-23, 16:19
  #2
Medlem
MonkeysOnParoles avatar
Settings > History > Clear browsing data...

Där väljer du vad som ska rensas ut och tidsintervall.

Hur det funkar med Google+ vet jag inte, tyvärr.
Citera
2014-02-23, 16:19
  #3
Medlem
bmwhorans avatar
Rensa historik: CTRL + H -> Ta bort webbinformation

Tills nästa gång, använd denna tråd -> (FB) *** Den enda tråden för enklare Chrome-frågor II ***
Citera
2014-02-23, 16:25
  #4
Medlem
EnFinEns avatar
Jag vet hur man tar bort historiken i webbläsaren, men jag undrar hur man tar bort det som jag sökt när jag varit inloggat på mitt Googlekonto, för det sparas väl för sig själv och försvinner INTE när jag rensar historiken i webbläsaren?
Citera
2014-02-23, 17:52
  #5
Moderator
Protons avatar
IT-säkerhet: allmänt --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera
2014-02-23, 20:46
  #6
Medlem
EnFinEns avatar
Ingen?
Citera
2014-02-23, 22:22
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnFinEn
Jag vet hur man tar bort historiken i webbläsaren, men jag undrar hur man tar bort det som jag sökt när jag varit inloggat på mitt Googlekonto, för det sparas väl för sig själv och försvinner INTE när jag rensar historiken i webbläsaren?


https://support.google.com/accounts/answer/465?hl=en


Radera enstaka sökningar:

1. Visit your Web History page at google.com/history.
2. Check the box next to the searches you want to remove.
3. Click Remove items at the top of the page.


Radera alla sökningar:

You can delete all of your past searches from your Web History. However, removing individual searches may be more beneficial than clearing your entire Web History, since your history helps you get better results and recommendations.

1. Visit your Web History page at google.com/history.
2. In the top right corner of your Web History page, click the gear > Settings.
3. Click Delete all, then click the Delete all button to confirm.
Citera
2014-02-24, 19:25
  #8
Medlem
EnFinEns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zv2a
https://support.google.com/accounts/answer/465?hl=en


Radera enstaka sökningar:

1. Visit your Web History page at google.com/history.
2. Check the box next to the searches you want to remove.
3. Click Remove items at the top of the page.


Radera alla sökningar:

You can delete all of your past searches from your Web History. However, removing individual searches may be more beneficial than clearing your entire Web History, since your history helps you get better results and recommendations.

1. Visit your Web History page at google.com/history.
2. In the top right corner of your Web History page, click the gear > Settings.
3. Click Delete all, then click the Delete all button to confirm.

Hittade också det, men när man rensar där så står det att "sökhistoriken" raderats, och inte webbhistoriken. Vad är skillnaden? Vad är det man raderar egentligen om man gör på det viset? Allt man Googlat?
Citera
2014-02-26, 14:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnFinEn
Hittade också det, men när man rensar där så står det att "sökhistoriken" raderats, och inte webbhistoriken. Vad är skillnaden? Vad är det man raderar egentligen om man gör på det viset? Allt man Googlat?

Precis. Allt man sökt på google när man varit inloggad på sitt konto tas bort. Den rensar alltså inte din surfhistorik i webbläsaren.
Citera
2014-03-02, 18:14
  #10
Medlem
EnFinEns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zv2a
Precis. Allt man sökt på google när man varit inloggad på sitt konto tas bort. Den rensar alltså inte din surfhistorik i webbläsaren.
Tackar så mycket, då är jag helt med.
Citera
2014-03-04, 07:50
  #11
Medlem
bjornenws avatar
Vet att man kan stänga av historik funktionen i youtube, men den sparas på ens youtubeprofil också. Alla sökningar du gjort på google och alla hemsidor du besökt sparas om du är inloggad på chrome kontot.
Gjorde en rensning förra året och det tog fan timmar att rensa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback