Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-23, 20:29
  #1777
Medlem
dindummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detgillardu
Ah, det finns massor att välja på. Men dessa är nog mina älsklingar:
3. Sigge Stjärtsniffare Sigge är inte en lika rolig idiot som de övriga. Han är mer den standardkorkade förlorartypen. Är kass på sitt jobb och medlem i postkodlotteriet. Hans teori är enkel i sin enfald; "Om jag bara lägger mig tillräckligt nära bilen framför så kommer alla bilar framför mig på vägen börja köra fortare". Så tänker Sigge. Bara han själv förstår hur det hänger ihop.

Jag kan vara lite av en Sigge Stjärtsniffare men inte alltid. Oftast så är jag less, detta på grund av att jag inte ätit eller haft en dålig dag på jobbet.

Oftast så utspelar sig situationen på följande sätt: Du kommer ikapp en bil som kör 5-10 kilometer för sakta, ibland är det till och med 80km/h på 100väg - Detta resulterar i sin tur att du börjar hyperventilera och surna till på grund av den låga hastigheten samtidigt som du säger högt: - Tror du att du är en jävla lastbilsjävel eller??! Du blir genast lugnare och när det blir tvåfiligt igen och kan rulla om bilen samtidigt som du tittar överdrivet mycket på den andra föraren. Andra gånger så är det omöjligt att köra om och istället använder jag mig av ljustutan en gång för att försöka ge föraren framför en hint om att personen inte håller hastigheten - Detta oftast utan resultat. När ett omkörningstillfälle sedan ges så förgyller jag min egen tillvaro genom att hålla in tutan samtidigt som jag passerar bilen i hopp om att personen bakom ratten nu äntligen ska fatta vad som var problemet.

För övrigt så är jag mycket väl medveten om att ligga för nära en bil är som att be om att få köra in i baken på'an men ibland rinner bägaren över och det är svårt att sansa sig.
Citera
2014-02-25, 19:48
  #1778
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dindummer
När ett omkörningstillfälle sedan ges så förgyller jag min egen tillvaro genom att hålla in tutan samtidigt som jag passerar bilen i hopp om att personen bakom ratten nu äntligen ska fatta vad som var problemet.

Hahaha! Kan se en medelåldersman ligga på både tuta och varvstopp i sin gamla Passat förbi Åke, 78.

Detta beteende ska jag nog ta över
Citera
2014-02-26, 15:57
  #1779
Medlem
JesusKristus95s avatar
Efter 6 månader med körkort, så stör jag med mest på folk som bromsar när hastighetsbegränsningen övergår från t.ex 90 till 70. Blir extra irriterad om jag tvingas bromsa själv
Citera
2014-02-26, 16:19
  #1780
Medlem
Dom som övningskör?

Låg bakom en som övningskörde. HEN KÖRDE 30 PÅ EN 60-Väg.
Citera
2014-02-26, 23:04
  #1781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde90
Dom som övningskör?

Låg bakom en som övningskörde. HEN KÖRDE 30 PÅ EN 60-Väg.

Men varför? Alla vi har varit barn. Och det är inte så många som är ute och övningskör. Jag försöker vara lite snällare mot dem som övningskör - hålla lite längre avstånd, inte accelerera for snabbt och köra om då det är flerfilig väg.
Sedan är det ju trafiklärarens uppgift att uppmärksamma henom att hen kör på 60-väg - man ska kanske störa sig mer på en seg trafiklärare då?
Citera
2014-02-26, 23:08
  #1782
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde90
Dom som övningskör?

Låg bakom en som övningskörde. HEN KÖRDE 30 PÅ EN 60-Väg.
Man glömmer fort. Misstänker att du var hen för några få år sedan. Du vet att grönskylten innebär att föraren lär sig att köra medan du har glömt bort det.
Nästa gång du ser hen kan du kolla om det är en kille eller tjej så slipper vi ditt jä**a hen.
Citera
2014-03-04, 19:08
  #1783
Medlem
dindummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesus-Sork
Hahaha! Kan se en medelåldersman ligga på både tuta och varvstopp i sin gamla Passat förbi Åke, 78.

Detta beteende ska jag nog ta över
Haha! Oftast så är det folk som pratar i telefonen och som inte alls har bråttom som är dom största bovarna. Tål att nämnas är också att jag knappast gör detta varje gång men det har definitivt hänt.
Citera
2014-03-04, 20:19
  #1784
Medlem
Folk som sakta, sakta rullar fram till rödljus, och som gärna lämnar en hel billängds lucka till bilen framför. Detta innebär ofta att de som vill svänga av inte hinner fram till avfartsfilen.
Citera
2014-03-04, 20:31
  #1785
Medlem
Folk som inte kan blinka i rondeller,
1. tex står jag och väntar på att få köra in i rondellen, så blinkar någon in mot rondellen altså ska han fortsätta i rondellen men svänger sedan ut där jag kommigt ifrån altså kunde jag kört från början.

2. Eller de som inte blinkar alls men blinkar vänster då de tillslut ska köra ut. Hänger ihop med det första.

Annars folk som ligger rätt i asen på en!
Citera
2014-04-01, 10:35
  #1786
Medlem
Motorvägsjävlar - Varför?

Trafiken erbjuder många irritationsmoment. Det som stör mig mest på motorvägen är alla som kör om mig och sedan lägger sig PRECIS framför min bil. Eftersom jag är en ansvarsfull bilist och alltid håller avståndet till bilen framför mig tvingas jag HELA TIDEN sakta ned!!

Varför i HELA FRIDENS NAMN kör bilarna om mig om de ändå ska hålla samma hastighet (eller bara pyttelite högre) än mig?? Och kan de åtminstone inte gasa så att de placerar sig åtminstone lite mer framför mig??

Jag vet att det är mitt ansvar att hålla avstånd till bilen framför mig men dessa bilar stör ju min trafikrytm (jag uppskattar inte att behöva jojoändra min hastighet hela tiden utan goda anledningar) utan någon som helst vinst för sig själva.

Kan tillägga att jag inte kör som en mormor på motorvägen. Håller 100-110 vilket enligt mig får anses vara normalt.

Vad håller dessa människor på med??
Citera
2014-04-01, 10:54
  #1787
Medlem
Ratis avatar
Rent psykologiskt. Verkar som att väldigt många inte klarar av att ligga bakom någon annan. Och det är inte bara på motorvägar.
__________________
Senast redigerad av Rati 2014-04-01 kl. 11:34.
Citera
2014-04-01, 10:55
  #1788
Moderator
Rassas avatar
Jo jo, det där händer allt som oftast. I helgen när jag körde E6:an från Malmö till Göteborg hade jag en sån "duell" med en annan bilist. Jag körde med farthållaren på 120 Km/h. Snubben kommer närmare och närmare i backspegeln, ligger bakom en stund och kör sedan om långsamt, långsamt. Svänger in framför och fortsätter avlägsna sig hundra meter eller så.

Efter några minuter märker jag att jag närmar mig honom tills jag i princip är i bakluckan och kör om och lägger mig framför. Han ökar då farten och kommer närmare och kör om igen.

Detta håller på till dess att han jag kör om honom för fjärde gången och då tröttnar han tydligen och kör om mig i en jävla fart och försvinner bort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback