Kände att min förra post inte var särskilt givande.
1. Bestäm dig för att du vill sluta. Och du ska vilja sluta på riktigt. Inte som gemene rökare som slutar lite till och från eftersom de aldrig går in för det på riktigt. Så samla tankarna och innan du börjar - kom fram till att du verkligen vill sluta men inte vet hur. Först nu är du redo.
2. Läs
Easy Way to Stop Smoking av Allen Carr.
Läs hela boken. Om du av någon anledning avbryter läsningen(ex. rädsla för att sluta) så har du inte gjort det rätt. Säger det igen:
Läs hela boken.
http://media.wix.com/ugd/74fa87_2010...5b7234a829.pdf
3.
Grattis! Några muppar, bl.a. någon som skrivit i denna tråd snackar om att man måste ha viljekraft för att sluta.
Bullshit. Problemet med att sluta genom viljekraft/disciplin är att du suktar fortfarande efter cigaretter, och går alltså runt och håller dig hela livet - om du ens klarar det. Plus att det är ett hemskt sätt att sluta på för ditt psyke.
Så hur kommer man runt detta då? Ja, om det är svårt att sluta med viljekraft, då är den enkla lösningen att
verkligen inte vilja röka. Den insikten är superviktig och det är därför jag tjatar om den. Vill man inte röka så krävs det ingen viljekraft att stå emot, logiskt och enkelt.
Jag är själv rökfri sedan september, går verkligen som en dans. Lär inte röka mer någonsin i hela mitt liv. Ser på mig själv som ickerökare vilket är mycket viktigt.
Nu blev detta lite längre än min förra post och känner att det är dags att runda av. Lycka till!