Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-19, 20:43
  #1
Medlem
Jonipoons avatar
Vet inte var jag skulle placera denna tråd riktigt, eftersom det nog också rör sig om inrikes politik, den s.k. offentliga debatten. Men jag kör här ändå.

Under kvällens Grammis-gala så genomförde Sebbe Staxx ihop med Kartellen ett framförande, och vid låtens slut så sade han följande ord (ungefär):

"Låt oss kämpa för ett ENAT Sverige, jag vill att alla här inne ställer sig upp och höjer sin arm och visar att de är MOT RASISMEN!"

Varefter hela publiken ställde sig upp och gjorde som de sa. När detta hände höll jag på att sätta drickan i halsen.... Först och främst förstår jag inte varför man skall prata politik på en Grammis-gala, så fruktansvärt onödigt. Jag kom genast tänka på hur politiska ledare som t.ex. Hitler fick hela folksamlingar att falla för grupptrycket och hålla med honom.

Går vi mot en liknande trend i Sverige, fast i annan riktning naturligtvis, att alla skall stå upp för rasismen och visa det, annars är man en ond människa som inte passar in?

Jag tyckte iallafall att detta var mycket skrämmande se. Det är helt kört för Sverige.
Citera
2014-02-19, 20:44
  #2
Medlem
retepm.s avatar
Liknar Goebbles tal om det totala kriget. PK:iter äcklar mig.
Citera
2014-02-19, 20:55
  #3
Medlem
Jag reagerade också på det. Man slutar inte förvånas över extremister. Fann det dock chockerande att så pass stor del av publiken ställde sig upp. Det påminner om nazityskland, sjukt är det!
Citera
2014-02-19, 20:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aryan_utophia
han är helt störd i huvudet och kriminell, han hör hemma i fängelse eller nja ännu mer hemma på rättspsyk resten av sitt liv. En vidrig folkförrädare!
Men om hela publiken nu ställde sig upp och gjorde som han sade, innebär inte det då att även de är lika sjuka i huvudet?
Citera
2014-02-19, 20:56
  #5
Medlem
Detta måste man ju bara se. Bilder?

Det där "MOT" rasismen, kan ju faktiskt också tolkas som en positiv uppmaning om att höja armen för att enas och tillsammans gå PÅ VÄG MOT rasismen, för den som vill det, så; någon som vill anmäla Sebbe för uppmuntran för rasism?

Tittarchock:"Här heilar Sebbe Staxx för främlingsfientlighet och rasism"
Citera
2014-02-19, 20:58
  #6
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Men om hela publiken nu ställde sig upp och gjorde som han sade, innebär inte det då att även de är lika sjuka i huvudet?

Jo. Jag vill bara flytta det är pinsamt att vara svensk.
Citera
2014-02-19, 21:00
  #7
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
Men om hela publiken nu ställde sig upp och gjorde som han sade, innebär inte det då att även de är lika sjuka i huvudet?
Skulle du säga samma sak om alla de "vanliga" människor som heilade inför Hitlers tal? Principen är densamma - den som inte heilar riskerar att bli utfryst och förtryckt, rentav dödad. Det handlar om människor som faller för den offentliga hjärntvättningen. Och vissa människor är fega, andra är modiga.

Om dagens svenskar skulle blivit placerade i Nazityskland vid den tidpunkten, så skulle alla PK:ister vara de första som heilade. Sverigedemokrater skulle vara de som satte sig emot.
Citera
2014-02-19, 21:01
  #8
Medlem
ThisExiles avatar
Finns det inga bilder eller filmklipp? Låter helt sjukt, men så kan det gå. Alla som har det bra kommer få lämna landet till slut

Det är kört för Sverige! http://www.youtube.com/watch?v=O4z-pDV9-cc

EDIT: Försöker bara säga att det är en otrevlig kriminell typ med en cancerframkallad energi och han vill man ha på en gala?
__________________
Senast redigerad av ThisExile 2014-02-19 kl. 21:15.
Citera
2014-02-19, 21:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Skulle du säga samma sak om alla de "vanliga" människor som heilade inför Hitlers tal? Principen är densamma - den som inte heilar riskerar att bli utfryst och förtryckt, rentav dödad. Det handlar om människor som faller för den offentliga hjärntvättningen. Och vissa människor är fega, andra är modiga.

Om dagens svenskar skulle blivit placerade i Nazityskland vid den tidpunkten, så skulle alla PK:ister vara de första som heilade. Sverigedemokrater skulle vara de som satte sig emot.

Helt korrekt. Det är riktigt obehagligt.
Citera
2014-02-19, 21:19
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Skulle du säga samma sak om alla de "vanliga" människor som heilade inför Hitlers tal? Principen är densamma - den som inte heilar riskerar att bli utfryst och förtryckt, rentav dödad. Det handlar om människor som faller för den offentliga hjärntvättningen. Och vissa människor är fega, andra är modiga.

Om dagens svenskar skulle blivit placerade i Nazityskland vid den tidpunkten, så skulle alla PK:ister vara de första som heilade. Sverigedemokrater skulle vara de som satte sig emot.
Jag hoppas du är oseriös. Visst finns det normer om vad man ska och inte ska tycka (man ska exempelvis hata SD), och bryter man mot dem får man sneda blickar och inte sällan blir man utfryst från sina sociala kretsar, precis som du säger. Men att jämföra ett odemokratiskt och aningen dysfunktionellt svenskt debattklimat med Nazityskland är bara idiotiskt.
Citera
2014-02-19, 21:23
  #11
Medlem
cuntbags avatar
Här är något foto från hans instagram iaf: http://www.iphoneogram.com/p/6594132...8992_42277795/
Citera
2014-02-19, 21:24
  #12
Medlem
Signalkabels avatar
När vi såg Die Welle i skolan trodde jag att den visade något dåligt. Det var nog därför jag fick så dåligt betyg i samhällskunskap.
__________________
Senast redigerad av Signalkabel 2014-02-19 kl. 21:26. Anledning: stavfel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback