Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-27, 15:06
  #73
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Äntligen fick jag ner Frasier s1-11. Det är en sån serie som jag alltid tyckt om att se på när den råkat komma på tv, men som jag aldrig följt desto mer fanatiskt.

Måste bara säga att serien var fantastiskt rolig redan från första avsnittet, vilket jag inte hade förväntat mig. Mellandagarna är räddade för min del
Citera
2011-03-03, 21:40
  #74
Medlem
är helt såld på frasier (även cheers).
det unika med denna serie är hur man lyckats samla sååå många unika karaktärer/skådespelare som håller en klass som är över genomsnittet i en och samma serie. ...svårt att hitta i andra tv-serier

Humor av högsta klass!
Citera
2011-05-04, 18:37
  #75
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
En smårolig grej är att Kelsey Grammer som spelar Frasier i verkliga livet är republikan, och säkert ganska olik den ultraliberale Frasier
Citera
2011-07-17, 15:14
  #76
Medlem
folkparks avatar
Jag verkligen tokälskar serien! En av de absolut roligaste scenerna, enligt mig, är i S04E06 "Mixed Doubles" där Daphne gör slut med Joe, Niles bestämmer sig för att säga att han älskar henne, men Frasier ber honom vänta en dag. Dagen efter kommer Daphne hem med en ny kille som är exakt lika stroppig och lik Niles till sättet (torka av händerna efter att han hälsat, uttrycker sig likadant osv osv). Underbar komik
__________________
Senast redigerad av folkpark 2011-07-17 kl. 15:18.
Citera
2011-07-18, 01:46
  #77
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
En smårolig grej är att Kelsey Grammer som spelar Frasier i verkliga livet är republikan, och säkert ganska olik den ultraliberale Frasier
Han gör också rösten åt Sideshow Bob och enligt mig är han värd en emmy för det och Frasier även om det inte går förneka att mr Crane har lite Europa komplex fast vad vet jag överklassen kanske är så där i usa förövrigt tycker jag David Hyde Pirce är behållningen i serien.
Citera
2011-07-18, 01:56
  #78
Medlem
ragingcows avatar
Min absoluta favorit sitcom,den känns mer verklighetstrogen än tex vänner där dem lever som i en college film fast dem är 30+.
Citera
2014-02-18, 02:49
  #79
Medlem
selannes avatar
Värt att nämna att Frasier har börjat på kanal 9 igen. Visserligen är de redan inne på säsong 8 nu, men med lite tur så börjar det nog om från säsong 1 igen
Citera
2014-02-18, 11:29
  #80
Medlem
MartinStLouiss avatar
Kul att höra, Frasier är en riktigt underskattad serie på något vis tycker jag, känns som att det inte alls är många som gillar den
Citera
2014-02-18, 17:59
  #81
Medlem
kommer ihåg Onsdagskvällar på kanal 5 en gång i tiden som innehöll Vänner, Spin City och Frasier
det var tider det.
Citera
2014-02-18, 20:45
  #82
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Kul att höra, Frasier är en riktigt underskattad serie på något vis tycker jag, känns som att det inte alls är många som gillar den


Nog var den underskattad. Många störde sig nog på "snobberiet" och gav således inte serien en riktig chans.

Tycker, tyvärr, att denna serie inte åldrats så bra.
Var en av mina favoritserier i slutet av tonåren.
Citera
2016-11-05, 00:37
  #83
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Är serien värd att se idag? Sett det första avsnittet idag och det verkar bra

Tappar man mycket när man ser en serie från 1993? Det är trots allt 23 år sedan..
Citera
2016-11-05, 22:37
  #84
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selanne
Värt att nämna att Frasier har börjat på kanal 9 igen. Visserligen är de redan inne på säsong 8 nu, men med lite tur så börjar det nog om från säsong 1 igen

Går den verkligen på kanal 9 fortfarande?

Jag har några minnen från Frasier men jag tror nog att min fru var mer intresserad. Fanns det inte en pappa i familjen som gick med käpp? Gjorde han det på riktigt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback