Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-03, 13:23
  #1945
Medlem
ledzapplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaaBbbCccDdd
Vad jag kan hitta. Kan diska på någon restaurang eller städa toaletter. Måste bort
hittar du nått hojta till så hänger ja med
Citera
2014-02-03, 14:46
  #1946
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledzapplin
hittar du nått hojta till så hänger ja med
Haha, låter jäkligt kul
Nu då vintern kommer och föret blir sämre blir man ju inte annat än deprimerad.
Citera
2014-02-08, 19:30
  #1947
Medlem
Guttazzs avatar
Vilket land är det billigast och bästa alternativet till att skaffa ett hus/lägenhet nära strand, där man kan äga bostaden/marken till 100% alternativt ordna det på ett annat sätt? vad skulle ni rekomendera? och vad kan ni tänka er att det går på?..
Citera
2014-02-12, 14:54
  #1948
Medlem
Tjenna ja kande précis som ni att ja inte trivdes I sverige langre hade dock bra jobb villa osv gjorde mig av med allt skrev ut mig fran sverige skrev ut alla document ja behovde typ betyg osv sen flyttande ja till filippinerna livet va lite kaotiskt I borjan men nu ar jag snart fordig utbildad commercial pilot. aven om ja saknar min familj sjukt mycket ar livet har mycket lattare an I sverige
Citera
2014-02-12, 20:26
  #1949
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clandestinas
Tjenna ja kande précis som ni att ja inte trivdes I sverige langre hade dock bra jobb villa osv gjorde mig av med allt skrev ut mig fran sverige skrev ut alla document ja behovde typ betyg osv sen flyttande ja till filippinerna livet va lite kaotiskt I borjan men nu ar jag snart fordig utbildad commercial pilot. aven om ja saknar min familj sjukt mycket ar livet har mycket lattare an I sverige
Jäklar, måste vara dyrt
Hur länge har du varit i Filippinerna då?
__________________
Senast redigerad av Desertwalker 2014-02-12 kl. 20:32.
Citera
2014-02-12, 22:55
  #1950
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertwalker
Jäklar, måste vara dyrt
Hur länge har du varit i Filippinerna då?


nejdå
http://www.strikewing.co/
Citera
2014-02-12, 23:11
  #1951
Medlem
Desertwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
nejdå
http://www.strikewing.co/
http://www.strikewing.co/pilot-training/#tabs-2
Kanske jag är dum och har fördomar nu men deras simulatorer såg ut som en väns hemmabygge för att spela på VATSIM

Men ändå häftigt att man kan komma undan så billigt och få PPL
Citera
2014-02-12, 23:25
  #1952
Medlem
Hej jag är en man som är mellan 18 och 22 år gammal. Jag har ingen utbildning utöver gymnasiebetyg. Jag har inte så mycket pengar eller.

Fundera på att flytta till antingen rumänien, ungern eller australien. Vilket land är bäst lämpat att flytta till och vad borde jag söka för yrke att livnära mig på?
Citera
2014-02-12, 23:28
  #1953
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av walsuw
Hej jag är en man som är mellan 18 och 22 år gammal. Jag har ingen utbildning utöver gymnasiebetyg. Jag har inte så mycket pengar eller.

Fundera på att flytta till antingen rumänien, ungern eller australien. Vilket land är bäst lämpat att flytta till och vad borde jag söka för yrke att livnära mig på?

Sök på nätet för info om australien. Många som jobbar på fruktodlingar. Fint land, fint folk och det finns ströjobb för utlänningar.
Citera
2014-02-13, 21:20
  #1954
Medlem
Lajtels avatar
Någon som har erfarenhet av Kapstaden, Sydafrika? Eller nån kanske har något mer spänande förslag?

Har jobbat och bott på Irland i lite över 1,5 år och är inom en snar framtid sugen på att prova något nytt. Jag jobbar här med teknisk support, och tanken är att dra vidare någonstans där jag kan fortsätta med liknande jobb. Ett plus om det är (relativt) lätt för engelsktalande att fixa jobb också!
Citera
2014-02-14, 16:37
  #1955
Medlem
heyhoxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Någon som har erfarenhet av Kapstaden, Sydafrika? Eller nån kanske har något mer spänande förslag?

Har jobbat och bott på Irland i lite över 1,5 år och är inom en snar framtid sugen på att prova något nytt. Jag jobbar här med teknisk support, och tanken är att dra vidare någonstans där jag kan fortsätta med liknande jobb. Ett plus om det är (relativt) lätt för engelsktalande att fixa jobb också!

Sydafrika är översvämmat med företag som behöver supportarbetare. Kika in på www.toplanguagejobs.se så ska du se att du hittar något! Kryssa i språk och sök på land så kommer det finnas en bunt med alternativ!
Citera
2014-02-15, 01:51
  #1956
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhoxx
Sydafrika är översvämmat med företag som behöver supportarbetare. Kika in på www.toplanguagejobs.se så ska du se att du hittar något! Kryssa i språk och sök på land så kommer det finnas en bunt med alternativ!
Jo supportjobben runt om i världen har jag stenkoll på, det är snarare levnadsmiljön som är frågetecknet.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f639754

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback