Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-08, 12:00
  #73
Medlem
rainbow319s avatar
Själv har jag haft Imovane ett tag nu men funderar på att återgå till Propavan emellanåt, eftersom jag utvecklat sån tolerans. Somnar inte ens av 15 mg... Men verkar verkligen som om ingen har nåt positivt att säga om Propavan... :/
Citera
2014-02-08, 12:23
  #74
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbow319
Själv har jag haft Imovane ett tag nu men funderar på att återgå till Propavan emellanåt, eftersom jag utvecklat sån tolerans. Somnar inte ens av 15 mg... Men verkar verkligen som om ingen har nåt positivt att säga om Propavan... :/

Propavan funkar någorlunda om du lider utav lätta sömnproblem, bättre än inget. Krossa dom innan för att undvika myrkrypningar.
Citera
2014-02-24, 02:21
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Propavan funkar någorlunda om du lider utav lätta sömnproblem, bättre än inget. Krossa dom innan för att undvika myrkrypningar.

Varför i hela friden tror du att pulveriserad Propavan skulle förhindra myrkrypningarna? Det är ju inte direkt så att du tar bort något ur de genom att göra så.

Jag har tagit Propavan i 4 nätter nu. Vaknade i regel en gång i timman tidigare, men nu vaknar jag inte mer än 2-3 gånger per natt. Jag känner mig oerhört mycket piggare om dagarna nu i jämförelse med innan. Däremot fick jag även Venlafaxin utskrivet mot min ångest, så jag vet inte om det är den som gör att jag sover bättre, eller om det är Propavanen.

Tidigare hade jag Mirtazapin, blev jävligt groggy av den, men det hjälpte mig inte att sova alls. Så den sket jag i att ta efter en månads bruk.
Citera
2014-02-24, 22:26
  #76
Medlem
Pruppavan är inget knark.
Citera
2014-02-28, 00:16
  #77
Medlem
Väldigt få personer som uppskattar detta läkemedel men det är sant att du kan känna dig hängig dagen efter.
Citera
2018-11-09, 00:46
  #78
Medlem
Voglys avatar
Tog 25mg en timme sen. Ligger i sängen, kan ej somna. Har okontrollerbara skrattanfall. Är det ens en biverkning?
Citera
2018-12-05, 23:15
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oregistrerad
Propavan är sömntablett som ska göra att du sover längre sammanhängande, imovane är insomningstablett.

Exakt
Citera
2018-12-05, 23:17
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sapienshomo
Exakt

Att jämföra sömn medicin med insommnings tablett går inte o göra bara sådär rakt av
Citera
2018-12-06, 12:57
  #81
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tee!!
Varför i hela friden tror du att pulveriserad Propavan skulle förhindra myrkrypningarna? Det är ju inte direkt så att du tar bort något ur de genom att göra så.

Substansen tas upp snabbare av kroppen om man krossar tabletten innan, jämfört med om den långsamt smälter i magen. När det verksamma ämnet i tabletten tas upp på kortare tid och mer koncentrerat så är det större chans att man hinner somna innan eventuella myrkrypningar uppenbarar sig och försvårar insomning.
Citera
2020-10-05, 18:46
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silsan
Alltså, den gör att du sover helt ok, jag kan sova 8-9 timmar lätt på en halv tablett, tar du en hel får du nog som sagt myrkryp i benen.

En halv? Jag tar 2 och då sover jag gott 8 timmar.
Citera
2020-10-07, 23:48
  #83
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingjessie
En halv? Jag tar 2 och då sover jag gott 8 timmar.

Roligt hur alla är olika, själv kan man trycka en hel karta utan att bli det minsta trött.
Citera
2020-10-09, 00:32
  #84
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Roligt hur alla är olika, själv kan man trycka en hel karta utan att bli det minsta trött.

Japp, totalt verkningslöst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback