• 26 761 online
  • 1 179 395 medlemmar
  • 60 898 696 inlägg
2014-02-07, 23:32
Medlem
3.1415926535897932s avatar
Är det bara jag, eller? Det är ju verkligen överallt nu.
Vad vet jag, men jag känner att det kanske finns betydligt viktigare politiska frågor 2014 än huruvida några feminister i Pussy Riot eller några ryska bögar ska få visa brösten eller köra långtradare offentligt till pompa och ståt.
Av någon anledning får detta dock orimligt stor uppmärksamhet i media. Är det inte Google som ordnar en sån här homobanner så är det krönikor om diverse hjältar(?) som målat naglar eller klätt sig i färgglada fjolliga kläder och på så vis givit en ordentlig känga till Putin och Ryssland (eh? jo, det lär nog kännas och de bryr sig säkert).

Vad handlar det här om egentligen?
Handlar det om indoktrinerade PK-svenskar som finns långt bortom mångkulturen, vars största motgång i livet var när deras favorit i Idol åkte ut, eller är det verkligen så att jag har missat något och att man i Ryssland lemlästar bögar och flator på torg?
Varför passar man inte på att hyllar Ryssland och Putin lite istället, som förmodligen räddade ett hiskligt antal människoliv i höstas när USA ville gå in i Syrien?
Senast redigerad av 3.1415926535897932 2014-02-07 kl. 23:35.
2014-02-07, 23:42
Avstängd
BajsK0rvens avatar
Att vara bög är fel!!

Att vara invandrare är också fel
2014-02-07, 23:47
Medlem
det är bara Sverige som verkar bry sig. Löjligt, fokusera på spelen istället.
2014-02-07, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.1415926535897932
Av någon anledning får detta dock orimligt stor uppmärksamhet i media. Är det inte Google som ordnar en sån här homobanner så är det krönikor om diverse hjältar(?) som målat naglar eller klätt sig i färgglada fjolliga kläder och på så vis givit en ordentlig känga till Putin och Ryssland (eh? jo, det lär nog kännas och de bryr sig säkert).

Vad handlar det här om egentligen?
Handlar det om indoktrinerade PK-svenskar som finns långt bortom mångkulturen, vars största motgång i livet var när deras favorit i Idol åkte ut, eller är det verkligen så att jag har missat något och att man i Ryssland lemlästar bögar och flator på torg?
Varför passar man inte på att hyllar Ryssland och Putin lite istället, som förmodligen räddade ett hiskligt antal människoliv i höstas när USA ville gå in i Syrien?
Jag tror du har rätt där.
Det är väl främst twittersverige och mediesverige som rasar över det. Det är en enkel men ädel kamp att ta.
Man ska kritisera Putin och arrangemanget men inte nödv'ndigtvis av den anledningen. UGs avslöjande anser jag vara ett problem på riktigt.http://www.svt.se/ug/
Men som sagt, Viasat har valt att sätta Anja i studion. Hon har blivit Sveriges älsklingslebb nu och hon målar in sig mer och mer i det hörnet. Tror vanliga Svenssons förfaras mer över att arbetare bli våldtagna av järnspett eller deporterade när de inte får sin lön än. Men det är lättare att vara lite trendig och måla naglarna i olika färger. Det finns inte samma mörker som i UGs historia. Handlar nog om bekvämlighetsgrad.
2014-02-08, 03:21
Medlem
Pinwheels avatar
Det handlar om att det är fel att fängsla och förfölja människor pga deras sexuella läggning. Det är alltid bra att protestera mot sånt.
2014-02-08, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinwheel
Det handlar om att det är fel att fängsla och förfölja människor pga deras sexuella läggning. Det är alltid bra att protestera mot sånt.

Källa på det att homosexella har blivit fängslad pga deras sexuella läggning i Ryssland?

Inte schyst att ljuga på nätet.
2014-02-08, 06:20
Medlem
mishimas avatar
Det finns en tråd om detta.

/mod