2014-02-06, 14:23
Medlem
SmokeOns avatar
Jimmie Åkesson lyssnar mest på metal - Vilka band lyssnar han på?

Citat:
Favoritmusik: Egentligen allätare men lyssnar mest på metal

http://www.svt.se/nyheter/val2014/jimmie-akesson-1

Någon som vet vilka band han gillar?
Citera
2014-02-06, 14:27
Medlem
zonedisks avatar
Inte riktigt metal, men han lyssnat säkert på Ultima Thule och Pluton Svea.
Citera
2014-02-06, 14:55
Medlem
UlfGullivers avatar
Hans flickvän gillar Sabaton och Manowar på Facebook, kanske har de samma smak?
Citera
2014-02-06, 14:57
Medlem
MystEquals avatar
Haha, det var otippat och roligt. Men ja, en gissning är väl Power Metal som Sabaton och Hammerfall. Har svårt att tro på något extremare än så, men vad vet man. Raubtier känns också lite givet, fast han är ju i och för sig skåning...
Citera
2014-02-06, 15:02
Medlem
Deliras avatar
Det lär ju knappast vara något kvalitativt band utan snarare band rätt åt andra hållet som Sabaton, Volbeat och annan smörja.

Det vore ju roligt om han öppet erkände sin samling med VM-musik men det lär ju inte hända...
Citera
2014-02-06, 15:07
Medlem
OukMougars avatar
metallica var omåttligt populära hos 79generationen
Citera
2014-02-06, 16:34
Medlem
GoldStaineds avatar
Säker källa säger att det är amorphis bland annat.
Citera
2014-02-06, 17:10
Medlem
trixy2s avatar
Jag köper inte för en sekund att Jimmie lyssnar på metal. I mina ögon står det mellan pop och gangsta-rap. Nä, skoja bara. Jimmie lyssnar säkert på svensk folkmusik - det skulle passa hans politiska agenda i alla fall. "Bevara Sverige svenskt" som det ju heter.
Citera
2014-02-06, 17:52
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trixy2
Jag köper inte för en sekund att Jimmie lyssnar på metal. I mina ögon står det mellan pop och gangsta-rap. Nä, skoja bara. Jimmie lyssnar säkert på svensk folkmusik - det skulle passa hans politiska agenda i alla fall. "Bevara Sverige svenskt" som det ju heter.

Mig veterligen är det i princip bara vänstern och den utomparlamentariska högern som baserar hela sin musiksmak efter texterna.

Skulle nog gissa att metal är en ganska välrepresenterad musikgenre bland SD:s "yngre" väljare (ca 15-45 år).
Citera
2014-02-06, 19:24
Bannlyst
Skulle se skoj ut om man bytte ut bröderna hårdrock mot honom när de sitter i soffan och lyssnar på maiden och spelar trummor på knäna :-D
Citera
2014-02-09, 04:55
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira

Det vore ju roligt om han öppet erkände sin samling med VM-musik men det lär ju inte hända...

Det är lika troligt som att påven kommer ut som homosexuell satanist.
Dock skulle det vara rätt så ok ifall jm kommer ut som den person han är
Citera
2014-02-09, 06:38
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Om man ska utgå från stereotypen av en powermetal lyssnare så passar han ju klockrent in på det. Sabaton är ju garanterat ett band han diggar. Vet även att han varit på Sweden rock festival utklädd till hårdrockare och det före valet 2010 och påstod att dräkten var så att vänsterfolk inte skulle känna igen honom.

Sedan lyssnade han nog garanterat på Ultima Thule tidigt 90-tal också när de var som störst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in