2014-01-27, 08:41
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i574n8u11
Har JB smugglat kokain åt somaliska maffian i Umeå?

Somaliska Maffian i Umeå?

Nu har jag fanimej hört allt.....
Citera
2014-01-27, 16:06
Medlem
rifaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James Bong
BO som heter Jhonnathan Botero, "råkade" bli knivhuggen ca. 16 ggr då han försökte skydda sin lillebror Wilson Botero från att bli huggen.
Dom 2 anhållna är kurder, ena heter Aiso Doski(samma på facebook), den andre Hisham (efternamn okänt) Hisham Amriki på facebook, inom vissa kretsar kallad KP(kurdish pride).

Anledningen till bråket ska ha varit att lägenhetsinnehavaren som heter Linn Paldanius(mamma till J.Bs barn) ska ha gått ner sig något fruktansvärt sedan J.B. åkte iväg hade hyrt ut lägenheten till dom här kurderna , eller åtminstone någon utav dom, och låtit lägenheten förfalla pga konstant festande och bråkande, så när J.B. väl återvände från Colombia blev han inte särskilt förtjust i vad han såg, så verbalt bråk ledde till handgemäng vilket senare även ledde till knivhuggningen. Allt detta har jag lyckats ta reda på på mindre än en timme, och jag har aldrig satt min fot i varken Holmsund, Umeå eller Norrland. Ville bara påpeka hur otroligt dåliga ni här på fb är på att plocka fram relevant information. Andra inblandade ska ha varit Teresa Långström, Naze Ibrahim och Kim Sjöström.

Haha satan vilka jävla slödder till personer, framför allt den där Hisha* (*=m)... Ful jävel.
Citera
2014-01-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Vad kom det fram angående droger i perrongmordet? (Jag minns bara att han hade pundat samt funderade på att langa)

OM man frågade runt lite omkring alla namn som nämdes i utredningen och alla som nämndes här på FB så var ALLA inblandade i något med droger.

Röka eller piller eller tyngre grejer.
OCH alla i princip hade kopplingar till personer med mer droger i sin omgivning.
Dessutom var det inte direkt ovanligt med koppling till holmsund!

Båda de två i lägenheten hon var i sist drogar ganska ofta.
De är inte direkt okända på krogen i stan.
Citera
2014-01-27, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rifap
Haha satan vilka jävla slödder till personer, framför allt den där Hisha* (*=m)... Ful jävel.

Vars hör dessa misslyckanden hemma i vanliga fall ? Ersboda ? Bor själv i Holmsund och det myllrar ju inte direkt av kurder här.
Citera
2014-01-27, 21:24
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaylim
Vars hör dessa misslyckanden hemma i vanliga fall ? Ersboda ? Bor själv i Holmsund och det myllrar ju inte direkt av kurder här.

En av dom är inte från Umeå, utan har bott på olika platser i norrland de senaste åren.
Citera
2014-01-28, 12:00
Medlem
Locutus-of-Borgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Det har väl aldrig varit riktigt många invandrare i Holmsund? Iaf inte som man har märkt. Dom jag har stött på har varit familjer.

Ligger Ica i holmsund nära konsum? Om det var dom vanliga alkisarna där.
Finns inget Ica i Holmsund, det ligger i Obbola. För övrigt hade Migrationsverket boende för asylsökande i Holmsund tidigare.
Citera
2014-01-30, 07:37
Medlem
wishyouwereheres avatar
snubbe starta tråd me denna nyhet men de e väl detta fallet?
även fast för våldtäkt!
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...r-mordforsoket
Citat:
Båda häktas nu på sannolika skäl misstänkta för försök till mord. Den äldre av de två misstänka gärningsmännen häktas även på sannolika skäl för en våldtäkt som ska ha ägt rum i december 2013. Våldtäkten uppges inte vara kopplad till mordförsöket.
Citera
2014-01-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chris2134
Usch, jag som tänkte flytta till Umeå och gå i idé, låter inte som någon höjdare.

Rör du dig inte i de kretsarna är det nog ingen fara.
Jag bor och är uppväxt i stan , jag lever ju.

Har du inga planer på att hamna i drogproblem eller trubbel är det lugnt!

Citat:
Ursprungligen postat av James Bong
Alltså här diskuterar vi mordförsöket. Hur det har glidit in på huruvida det finns droger i holmsund är för mig ett stort frågetecken.

Snälla folk on.t.!

Mod.rensa.gärna.

Det är till viss del därför de två är häktade.
Påverkade och urflippade knivskar de ju en kille.
Vad förstår du inte med det?

Och eftersom det händer konstiga saker på just den orten så kommer frågorna!
Citera
2014-02-01, 08:00
Medlem
Är du säker på namnen på de inblandade?
Citera
2014-03-15, 03:33
Medlem
Någon som har VK+ som även kan sammanfatta dom 3-4 artiklarna som lades upp igår?
Citera
2014-03-15, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starbolt
Det är inte Solskenet. Som gammal Holmsundare blev jag såklart nyfiken och har luskat fram att det definitivt är Svedbergsgatan (förmodligen 12).

Stämmer att det är Svedbergsgatan men 16 istället för 12. Jag ska flytta in i lägenheten bredvid den med polistejptjohejs på. Är det någon som har VK+ som kan tala om vad det är som kommit fram ur samtalet som var övervakat?
Citera
2014-03-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TungSomBly
Någon som har VK+ som även kan sammanfatta dom 3-4 artiklarna som lades upp igår?

I dagens VK finns två artiklar som berör händelsen.

1. Avlyssnat samtal
Endast 30 minuter efter händelsen ringer GM upp en släkting och berättar att han knivhuggit en person och vill bli hämtad i Holmsund. Släktingens telefon är, av annan okänd anledning, avlyssnad av polisen varför hela samtalet spelas in. Ganska tung bevisning i detta fall.

2. Mordvapnet (Kniven) har hittats
Uppkastad på skärmtaket till Coop endast 100 meter från brottsplatsen. Visserligen utan DNA eller fingeravtryck. GM anträffades efter ytterligare 100 m och plockades in av polisen. Med tanke på flyktvägens riktning anses det sannolikt att den kniv som hiiats kan bindas till gärningen.

Bakgrund
GM var på rymmen från ett LVU-hem i Västernorrland. Där har han vårdats i fyra år. Han slog ned en medboende i januari och skulle därför förflyttats till annat boende varför han avvek och drog till H-sund.

Rttegången inleds 24 mars 2014.

EDIT. GM är nu 17 år vilket innebär att han endast var 13 år när han dömdes till LVU. Något måste vara allvarligt fel på grabben.
Senast redigerad av Remark 2014-03-15 kl. 15:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in