Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Jepp, som jag minns det så var inte KGB-grejorna alls med i den första upplagan. Det var först när pocketversionen kom som han hade lagt till ett extra kapitel.
Jäpp. Janne Ljugo sa dessutom själv att "jag får lägga till ett kapitel i mina memoarer" i samband med att han grät ut om förföljelserna i Expressen kring hans hobby-spionage. Om det nu redan fanns med i hans "memoarer", varför skulle han då enligt egen utsago behöva lägga till ett kapitel?
Om allt detta var känt redan, varför blev det sånt väldigt hallå kring Expressens avslöjande?
Logiken brister rejält hos somliga.
EDIT: färdigsnackat:
Citat:
Efter Expressens avslöjande om Jan Guillous samröre med KGB-officeren Jevgenij Gergel och den efterföljande mediestormen väljer Guillou nu att komplettera pocketutgåvan av sina memoarer med ett kapitel om KGB-affären.
Under flera års tid på 60- och 70-talen träffade journalisten Jan Guillou den ryske KGB-officeren och hans efterträdare i Stockholm. Nyheten slog ned som en bomb när Expressen publicerade den i lördags. Guillou själv berör bara händelserna flyktigt i sin hyllade memoarbok "Ordets makt och vanmakt" och har menat att de varit för obetydliga för att inkluderas i boken.
http://www.svt.se/kultur/guillou-kompletterar-memoarer-med-kgb-kapitel
2009-10-28