Flashback bygger pepparkakshus!
2014-01-07, 20:35
Medlem
RonnyRasks avatar
Som den serienarkoman jag är behöver jag nu en ny serie. Jag kommer lista en del serier som jag sett och gillar. Ge gärna förslag utifrån dessa:

Oz
Sopranos
The Wire
Deadwood
Hell on Wheels
Terra Nova
Breaking Bad
Prison Break
Scrubs
The Walking Dead
Freaks And Geeks

Och här följer en del serier jag anser är väldigt dåliga och aldrig fullföljt till slutet.

Grimm
Primeval
Vikings (Kan möjligtvis återuppta igen)
Game Of Thrones
How I Me Your Mother
2,5 Men
Sons Of Anarchy
Falling Skies
Senast redigerad av RonnyRask 2014-01-07 kl. 20:50.
Citera
2014-01-07, 20:42
Medlem
SnutteGullans avatar
Till min stora sorg hittar jag nu inga mer avsnitt att ladda ner från varken Big Bang theory, How i met your mother,vänner, Masterchef eller Hells kitchen. Då jag är lite smått serieberoende så rådfrågar jag er; Vad tror ni jag missat som jag måste se?

Gordon Ramsay är min stora idol, har dock sett allt av han som intresserar mig, så något som liknar Big bang eller How i met your mother återstår.

Hjälp en kvinna i nöd
Citera
2014-01-07, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteGullan
Till min stora sorg hittar jag nu inga mer avsnitt att ladda ner från varken Big Bang theory, How i met your mother,vänner, Masterchef eller Hells kitchen. Då jag är lite smått serieberoende så rådfrågar jag er; Vad tror ni jag missat som jag måste se?

Gordon Ramsay är min stora idol, har dock sett allt av han som intresserar mig, så något som liknar Big bang eller How i met your mother återstår.

Hjälp en kvinna i nöd
Om du gillar TBBT och HIMYM så borde du gilla Friends om du inte redan sett det. Finns ju en jäkla massa säsonger av det.
Citera
2014-01-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Som den serienarkoman jag är behöver jag nu en ny serie. Jag kommer lista en del serier som jag sett och gillar. Ge gärna förslag utifrån dessa:

Oz
Sopranos
The Wire
Deadwood
Hell on Wheels
Terra Nova
Breaking Bad
Prison Break
Scrubs
The Walking Dead
Freaks And Geeks

Och här följer en del serier jag anser är väldigt dåliga och aldrig fullföljt till slutet.

Grimm
Primeval
Game Of Thrones
How I Me Your Mother
2,5 Men
Sons Of Anarchy
Falling Skies
Säger som till de flesta andra, testa White Collar, kriminalserie blandat med humor på ett riktigt skickligt sätt. Ett extra plus att den går snabbt att komma in i och ger all grundinformation på ett snyggt och effektivt sätt.
Citera
2014-01-08, 02:19
Medlem
Nus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask

Oz
Sopranos
The Wire
Deadwood
Hell on Wheels
Terra Nova
Breaking Bad
Prison Break
Scrubs
The Walking Dead
Freaks And Geeks

Grimm
Primeval
Game Of Thrones
How I Me Your Mother
2,5 Men
Sons Of Anarchy
Falling Skies

Arrow, Suits, Arrested Development, Friends, Boardwalk Empire, Band of Brothers, Eastbound & Down och Louie för att nämna några.
Citera
2014-01-08, 08:03
Medlem
Hej!

Jag har snart kollat färdigt Suits (i väntan på mer, ryktas 2014?) i alla fall, jag söker serier med en feel good-känsla. Serie jag avslutat:

Entourage 9/10
Californication 8/10
Suits 8/10
OC 7/10
One Tree Hill 6/10
Arrow 9/10 (i alla fall säsong 2)
Blue Mountain State 9/10
Sons Of Anarchy 5/10

Jag har även sett fem säsonger utav Supernatural men tappade intresset. Samma sak gäller How to make it in America och Hung.

Jag vill ha en serie som ger en bra känsla med starka karaktärer. Kärlek är alltid ett plus, men som sagt gärna någon "mainstream-serie" liknande dem där uppe.

/Panny
Citera
2014-01-08, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panny
Hej!

Jag har snart kollat färdigt Suits (i väntan på mer, ryktas 2014?) i alla fall, jag söker serier med en feel good-känsla. Serie jag avslutat:

Entourage 9/10
Californication 8/10
Suits 8/10
OC 7/10
One Tree Hill 6/10
Blue Mountain State 9/10
Sons Of Anarchy 5/10

Jag har även sett fem säsonger utav Supernatural men tappade intresset. Samma sak gäller How to make it in America och Hung.

Jag vill ha en serie som ger en bra känsla med starka karaktärer. Kärlek är alltid ett plus, men som sagt gärna någon "mainstream-serie" liknande dem där uppe.

/Panny

Pröva Eastbond and down och Party down.
Citera
2014-01-08, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteGullan

Hjälp en kvinna i nöd

Gillar du Ramsay så finns ju kitchen nightmares att glo igenom, borde du gilla

Edit: sorry, såg nu att du inte var intresserad av det
Senast redigerad av Jamejkanmikrejsy 2014-01-08 kl. 14:29.
Citera
2014-01-08, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panny
Hej!

Entourage 9/10
Californication 8/10
Suits 8/10
OC 7/10
One Tree Hill 6/10
Blue Mountain State 9/10
Sons Of Anarchy 5/10

/Panny
Säger som till de flesta andra, testa White Collar, kriminalserie blandat med kärlek och humor på ett riktigt skickligt sätt. Ett extra plus att den går snabbt att komma in i och ger all grundinformation på ett snyggt och effektivt sätt.
Citera
2014-01-09, 11:21
Medlem
Önskar börja följa en ny serie; har kollat igenom Sopranos två gånger senaste 8-9 månaderna och tycker att den är oslagbar. Perfekt humor, intressanta relationer, fantastiska karaktärer och grymt våld. Har inte följt så många serier, Sopranos, SOA, Walking Dead och Boardwalk Empire. Kortare serier jag sett och tycker är fantastiskt bra är Band of Brothers och Generation Kill.

Gillade SOA mycket ett tag, men nu mer är det bara 1 timmes tidsfördriv en gång i veckan när det är säsong.

Walking Dead ser jag mest för att få se hur fan det slutar, kan surfa på nätet och lyssna i bakgrunden ibland, så insatt är jag.

Boardwalk Empire har jag sett 2 säsonger av, känner att intresset svalnat för den serien med.

Oz har jag aldrig haft möjligheten att se ordentligt, men har sett många, många episoder och tycker det är bra. Hittar jag en box med alla säsonger kan jag ge mig på det.

Har kollat Breaking Bad lite, typ första säsongen men fastnade inte direkt för den, kan eventuellt ge den en chans till, kanske...

The Wire har jag sett många höja till skyarna, berättigat? Har aldrig sett serien, är den så nära Sopranos man kan komma?
Senast redigerad av vivalaboeg 2014-01-09 kl. 11:27.
Citera
2014-01-09, 16:55
Medlem
brajzillas avatar
Hej tänkte också få lite tips utifrån det jag gillar:

OZ
SOA
The Sopranos
Almost human (pågår)
Vikings (uppehåll)
American horror story (pågår)
Walking Dead (uppehåll)
Breaking Bad
Lillyhammer (inspelning pågår)
Masters of horror
Dexter
The Killing
Hannibal

Serier som jag började men la på hyllan

Hell on Wheels

Kommande som jag ska se:

Klondike (av Ridley scott"
True detectiv
Citera
2014-01-09, 18:34
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
The Wire har jag sett många höja till skyarna, berättigat? Har aldrig sett serien, är den så nära Sopranos man kan komma?

Oja! Utan tvekan i klass med Sopranos och Oz, om inte battre. Har du inte sett den sa rekommenderar jag dig verkligen att gora det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in