44 920 besökare online
858 437 medlemmar • 45 878 921 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur
Svara på ämne
Ämnesverktyg
SingleStar
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberalis 
Finns det något seriöst utvecklat förslag på en ny alternativ flygplats?

Nej, det finns det inte. Mycket privatflyg samt veteranflyg har tydligen flyttat eller skall flyta till Västerås om jag är korrekt underrättad.

Jag tycker man skall lägga ner Bromma flygplats och ersätta den med ett utbyggt Skå-Edeby flygplats. Idealisk plats, få bebyggelse, får som störs, massor av yta, nära staden, snabbt ta sig ut om man bygger avtagsväg från förbifarten.
Robin Hood var ledare till föregångarna för MC-gäng, stal från staten, betalade inga skatter, levde för sina fester samt hånade myndigheterna och dess företrädare.
Medlem i: dislkterrförbndet, porrproducenter utan gränser, frisinnade med gränser och berusade nykterister.

claes-claes
Medlem
http://www.transportstyrelsen.se/sv/...gplats-fattat/

Grattis, nu kommer Swedavia att hindra varenda bygge av skyskrapor i Stockholm.

Tillflykten
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av claes-claes 
http://www.transportstyrelsen.se/sv/...gplats-fattat/

Grattis, nu kommer Swedavia att hindra varenda bygge av skyskrapor i Stockholm.
Jag kan hålla med om att Bromma flygplats är ganska bekväm när man ska hem och bor i närheten av flygplatsen, men det känns ändå som att det borde vara smartare att lägga ner flygplatsen och förflytta trafiken till Skavsta och Arlanda.

Det skulle ju vara ett utmärkt område att bygga ut bostäder på, samtidigt som man blir av med inflygningarna nära Stockholm och villaområdena kring Bromma. Jag tycker att Bromma flygplats känns rätt malplacerad där den ligger idag och att utöka trafiken känns inte rätt enligt mig.

Enda egentliga fördelen, förutom bekvämligheten för dem som bor i närheten och tar flyget därifrån istället, är förkortade restider för företag och affärsresenärer som annars måste ta sig ända till Arlanda.

Men nja satsa på snabbtåg inrikes istället, bygg riktiga snabbtåg som konkurrerar ut flyget på alla kortare distanser inom Sverige, t.ex. Malmö - Stockholm.

Svara på ämne
Topp Dela »