• 22 171 online
  • 1 123 027 medlemmar
  • 58 298 630 inlägg
  • 6
  • 7
2013-01-31, 18:51
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelkerD
Med risk för att bli idiotförklarad.... Men vad hittar jag reglerna för Flashback Awards 2013? Vilka som får rösta osv.

Hej, reglerna är mycket enkla, alla får rösta.

Först är det nomineringstrådar och sedan sammanställs nomineringarna till omröstningstrådar (det är de som pågår nu) och sedan avslutas de och vinnarna presenteras.

För några år sedan hade vi en väldigt exakt och ambitiöst procedur där kategorierna skulle nomineras fram först för att sedan röstas fram och först efter det skulle man nominera kandidater. Men intresset blev inte så bra, så vi kör lite mer diktatur sedan dess. Men ointressanta kategorier kommer försvinna och eventuella nya förslag tas upp.

Priset är enbart äran, men jag funderar faktiskt starkt på att faktiskt försöka meddela vinnaren för årets hedersflashbackare att vederbörande vunnit. Vem det nu än blir.
2013-02-09, 20:38
Moderator
impieteers avatar
Låser trådarna i natt, så pass på att rösta all som inte gjort det.

/ Lekledare
2013-02-26, 10:25
Medlem
Slashcares avatar
Tack impieteer för ditt arbete med detta!

Om jag får komma med ett förslag till nästa år så ta inte med alla nomineringar. Blir lite väl långa listor med alternativ på vissa omröstningar.
2013-02-27, 10:15
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag skulle gärna vilja se en kategori för året insats för yttrandefriheten, då yttrandefrihet är något som är intimt förknippat med Flashback och forumets grundidé.

Kategorin jag vill se införas skulle lämpligen benämnas Flashbacks yttrandefrihetspris eller Flashback Freedom of Speech Award.

En kandidat som jag antar skulle samlat många röster förra året är väl den som fick priset för årets hedersflashbackare, Julian Assange, men det borde även gått att hitta andra kandidater.

Där håller jag med till 100%! I dagens Sverige blir nämligen yttrandefriheten prövad jämnt och ständigt av politiker som vill begränsa den. Någon person som har stått upp och försvara den borde därför få detta mest hedervärda pris!
2013-08-31, 01:03
Medlem
Angående FB-awards, hur sköttes det förr? - Angående antalet nomineringar.

Tittar man på tidigare omröstningar så är det oftast 10 eller färre val att välja bland. Nu vart det över 50 inom vissa kategorier. Flashback kan inte ha blivit så mycket större och bredare på bara 1 år.

Det såg i alla fall mycket snyggare ut med färre nomineringar. Man kanske borde ha en gräns för att man måste samla ihop 10st "stödnomineringar" innan en viss person nomineras eller nått?
2013-09-04, 22:49
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrkaPalla
Tittar man på tidigare omröstningar så är det oftast 10 eller färre val att välja bland. Nu vart det över 50 inom vissa kategorier. Flashback kan inte ha blivit så mycket större och bredare på bara 1 år.

Det såg i alla fall mycket snyggare ut med färre nomineringar. Man kanske borde ha en gräns för att man måste samla ihop 10st "stödnomineringar" innan en viss person nomineras eller nått?

Vi har testat lite regler från år till år. Ibland har vi haft restriktioner om att man bara får göra en nominering per person, och när vi fått för få nomineringar har vi tagit bort den begränsningen. Man får ju undvika att ändra reglerna mitt i för då blir folk arga, utan man får stå sitt kast om det är ogenomtänkt.
2013-10-26, 21:23
Medlem
burberrys avatar
Jag har ett förslag till en ny kategori: Årets nyttiga idiot.
2013-12-31, 11:57
Medlem
Axells avatar
Dags att ta tag i FA 2014? Har klurat lite på året som gått och har ett par givna kandidater som jag vill nominera när det är dags för det.

När börjar ni med nomineringarna för kategorierna?
2014-01-01, 17:27
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Dags att ta tag i FA 2014? Har klurat lite på året som gått och har ett par givna kandidater som jag vill nominera när det är dags för det.

När börjar ni med nomineringarna för kategorierna?

Snart.
2014-01-06, 20:52
Medlem
marcus90_kungs avatar
Det hade varit trevligt med samma kategorier, fast med inriktning på Flashback/flashbackare. Alltså två delar, en del för priser till flashbackare, och en för resten av världen. Det finns ju så många flashbackare som förtjänar priser, så att det vore tråkigt om de ska behöva konkurrera med andra.
2014-01-09, 01:21
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Snart.

Grymt att du styr upp det hela i år igen...

Jag utgår ifrån att det är en tekniker som gör sånt, men då du brukar vara lite bas över awardsen och säkert har bättre kontakt med teknikerna än vad jag har, så tänkte jag bara påminna om att det kanske är läge att ändra till Flashback Awards 2014 under fliken "ÖVRIGT"...
  • 6
  • 7