Citat:
Ursprungligen postat av
Tetrad
Korta män styr och har styrt världen. Fakta.
Tänk på Hitler, Putin, Stalin, Sarkozy, Napoleon, Lenin.
http://www.ibtimes.com/do-short-men-rule-world-363244
Och nej.... amerikanska presidenter och senatorer räknas inte. De är bara skådespelare (de bästa skådespelarna är dock korta)
Kort och gott - short men rules. De flyger stridsflygplanen och de långa springer runt på marken och skjuter bönder och får. Och så får de flickan i slutet. Tänk bara på Tom Cruise!
Det finns ju en teori om mindervärdeskomplex att korta män är ettriga och maktlystna och därför blir diktatorer.
På ett sätt tror jag lite på den teorin.
Nu är jag själv rätt kort och just det stämmer inte in på mig (även om jag kunde vara jävligt kaxig och ettrig när jag var yngre).
Det där att alla kvinnor går efter långa män tycker jag har börjat försvinna. I alla fall i praktiken. Vet många långa tjejer som har det som krav på nätdejtingsidor. Men när det kommer till killar som de träffar ute på krogen så spelar detta mindre roll.
Har dock märkt själv att när jag nätdejtat så är min längd kanske det största minuset jag har. IRL har det dock aldrig varit något problem.
Tycker dock att det är jävligt löjligt med tjejer som är typ 1,50 och kräver att killen ska vara 1,90.