2014-01-07, 18:20
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Gör alla tjejer/kvinnor det då?
inte alla förstås men det är ju det som är det normala -precis som att jag väljer bort långa tjejer, är de längre än mig är det nästan som att jag inte ser dem om du förstår vad jag menar
Citera
2014-01-07, 18:39
Medlem
Enligt denna artikel är 190 + den variabel som ger flest meddelanden på dating siter: http://www.svd.se/kultur/understrecket/pa-natet-lever-drommen-om-det-perfekta-valet_451499.svd

Alla som tror det beror på att män i snitt är längre borde fråga sig själva varför män är längre. Vilket de givetvis är för att kvinnor evolutionärt selekterat längre män.
Citera
2014-01-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Haha va?? Tjejer älskar att domineras i sängen. Dom vill ha en man som kan slänga runt dom utan problem, inte en klenis som måste be om lov för att byta ställning.
Inte enligt feministerna.
Citera
2014-01-07, 19:04
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim

För att citera en kompis: "Dom har bara inte fått tillräckligt stor kuk".
Citera
2014-01-07, 19:16
Medlem
Det är män som förälskar sig i korta tjejer, eftersom de då får blicken rakt ner i klyftan när de pratar med tjejerna! Tjejen får även större ögon och mindre dubbelhaka när hon kikar upp på honom.

FGA IRL, så att säga!
Citera
2014-01-07, 19:16
Medlem
oriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_mack_attack
http://en.wikipedia.org/wiki/Limb_lengthening_methods

Du bryter bena och förlänger dem en mm per dag ungefär genom att dra ut dem medan de läker. Är rätt sjukt och säger mycket om vilket stigma det kan vara att vara kort man för vissa. Kostar dessutom runt miljonen att göra (vet ej om staten betalar för det om man är självmordsbenägen). Görs ej i Sverige vad jag vet om, däremot i Tyskland.

Det görs i Sverige, bland annat i Uppsala. Dock inte på killar som tycker de är för korta utan på barn där benen är medfött olika lång eller där de t.ex. blivit olika långa efter ett benbrott som läkt fel.

Jag är kort för att vara kille. Min förra tjej är 3 cm kortare än jag och tyckte ibland att det var jobbigt att hon var nästan lika lång som jag. Hon ville inte ha höga skor och motiverade det med att hon hade en tidigt växtspurt som liten och länge kände sig stor och konstigt jämfört med sina klasskompisar. Tjejen jag träffar nu är ca 4-5 cm längre än jag men har aldrig haft något problem med det och har gärna klack när vi planerat går ut tillsammans.
Citera
2014-01-07, 19:17
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim

Bullshit. Finns massor av feminister som uppskattar hårda tag i sängen precis som ickefeminister som ogillar det.

Kqn folk fatta att vilkeb typ av sex man uppskattar inte är relaterat till strävan efter att bli likabehandlad i samhället i övrigt.

Finns dessutom massor av män som gillar att bli dominerade
Citera
2014-01-07, 19:24
Medlem
Stämmer TS fråga verkligen? Jag är rätt kort och har under mina drygt 27 år haft sex med minst en tjej och dessutom haft en flickvän. Tror ts bara behöver bli tillfreds med sin storlek.
Citera
2014-01-07, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Stämmer TS fråga verkligen? Jag är rätt kort och har under mina drygt 27 år haft sex med minst en tjej och dessutom haft en flickvän. Tror ts bara behöver bli tillfreds med sin storlek.

Har du haft sex med MINST en tjej under dina drygt 27 år? Wow! Är du osäker på om det eventuellt är två stycken du lyckats få i säng?

Jag tror dessvärre inte att ditt inlägg lyckades omkullkasta trådstartarens tes...
Citera
2014-01-07, 19:51
Medlem
Tetrads avatar
Korta män styr och har styrt världen. Fakta.

Tänk på Hitler, Putin, Stalin, Sarkozy, Napoleon, Lenin.

http://www.ibtimes.com/do-short-men-rule-world-363244

Och nej.... amerikanska presidenter och senatorer räknas inte. De är bara skådespelare (de bästa skådespelarna är dock korta)

Kort och gott - short men rules. De flyger stridsflygplanen och de långa springer runt på marken och skjuter bönder och får. Och så får de flickan i slutet. Tänk bara på Tom Cruise!
Citera
2014-01-07, 20:05
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrad
Korta män styr och har styrt världen. Fakta.

Tänk på Hitler, Putin, Stalin, Sarkozy, Napoleon, Lenin.

http://www.ibtimes.com/do-short-men-rule-world-363244

Och nej.... amerikanska presidenter och senatorer räknas inte. De är bara skådespelare (de bästa skådespelarna är dock korta)

Kort och gott - short men rules. De flyger stridsflygplanen och de långa springer runt på marken och skjuter bönder och får. Och så får de flickan i slutet. Tänk bara på Tom Cruise!

Det finns ju en teori om mindervärdeskomplex att korta män är ettriga och maktlystna och därför blir diktatorer.

På ett sätt tror jag lite på den teorin.

Nu är jag själv rätt kort och just det stämmer inte in på mig (även om jag kunde vara jävligt kaxig och ettrig när jag var yngre).

Det där att alla kvinnor går efter långa män tycker jag har börjat försvinna. I alla fall i praktiken. Vet många långa tjejer som har det som krav på nätdejtingsidor. Men när det kommer till killar som de träffar ute på krogen så spelar detta mindre roll.

Har dock märkt själv att när jag nätdejtat så är min längd kanske det största minuset jag har. IRL har det dock aldrig varit något problem.
Tycker dock att det är jävligt löjligt med tjejer som är typ 1,50 och kräver att killen ska vara 1,90.
Citera
2014-01-07, 20:12
Medlem
Errhhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_mack_attack
http://en.wikipedia.org/wiki/Limb_lengthening_methods

Du bryter bena och förlänger dem en mm per dag ungefär genom att dra ut dem medan de läker. Är rätt sjukt och säger mycket om vilket stigma det kan vara att vara kort man för vissa. Kostar dessutom runt miljonen att göra (vet ej om staten betalar för det om man är självmordsbenägen). Görs ej i Sverige vad jag vet om, däremot i Tyskland.

Vilken process. Tack för att du gjorde mig lite klokare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in