2014-01-04, 12:37
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Nu gör du dig bara dum. Det jag pratar om handlar om tolerans.

Och nej, jag ser inte poängen med att säga Jävla Bög till en ung kille som bestämt att han skulle vilja hålla på med balett.

Inte jag heller, men gissar på att bögar är klart överrepresenterade inom balett.

Citat:
Fast nu finns inte denna fulla frihet som du pratar om. Eller jo, kanske i teorin men absolut inte i praktiken.
Om en man väljer ett typiskt "kvinnoyrke" så kommer han bli tvungen att utstå en hel massa skit och pikar för det. Vilket betyder att det bara är vissa män som kommer orka ta dessa jobb. Andra, som skulle vilja, väjer för sina drömmar.

Det är det som Katzyn pratar om (antar jag). Och det är sådant vi feminister vill arbeta mot.

Om en kille drömmer om ett arbete inom en kvinnodominerad bransch, tror jag inte det är något större problem alls med gliringar och pikar. Det kan säkert förekomma, men inte i större utsräckning än vad de flesta av oss får leva med i olika sammanhang.
Däremot har jag noterat att kvinnor som vill in i mansdominerade branscher betraktas med misstänksamhet, ända tills de bevisar att de presterar lika bra som männen gör. Gör de det accepteras de, gör de det inte blir de ofta utstötta. Men de finns ändå vissa män som tycker att kvinnor inte har där att göra, en för mig märklig attityd och absolut inget som genomsyrar samhället i stort.
Vad gäller räddningstjänst och polis motsätter jag mig alla sänkningar av fysiska krav för att anpassa yrket till kvinnor. De kvinnor som klarar kraven skall givetvis vara fria att arbeta i yrket.
2014-01-04, 12:37
Medlem
kajakhyvlarns avatar
Citat:
Fast nu finns inte denna fulla frihet som du pratar om. Eller jo, kanske i teorin men absolut inte i praktiken.
Om en man väljer ett typiskt "kvinnoyrke" så kommer han bli tvungen att utstå en hel massa skit och pikar för det. Vilket betyder att det bara är vissa män som kommer orka ta dessa jobb. Andra, som skulle vilja, väjer för sina drömmar.

Det är det som Katzyn pratar om (antar jag). Och det är sådant vi feminister vill arbeta mot.

Jaså, är det så? Låter definitivt mer som att den spärren sitter i DITT huvud och att DU borde göra något åt ditt felaktiga tankesätt istället för att ge dig på regular joe.

Känner flera både män och kvinnor i dessa så kallade stereotypa yrken och ingen av dem har någon pissat på av dessa anledningar,det är ju bara snack. Halmgubbar är ju ingen mening att boxa på..

Att du eller andra lider av vanföreställningen att kvinnor i Sverige inte har frihet att välja sina egna vägar sitter ju i ert huvud, här finns varken lagar eller regler som säger något annat. Att verkligheten sen sätter stop för vissa val av ren logik är ju knappast någon nyhet. exempelvis kvinnliga fångvaktare i 50-kilos klassen som blir ihjälslagna av manliga fångar i 100-kilos klassen borde ge en realitycheck..
men till och med där går kvinnans fria val före normal logik.
Kvinnor och män är olika på fler plan än vad ni feminister tillskriver dem.
2014-01-04, 12:40
Medlem
Citat:
Jag tycker att man ska jobba för ett samhälle där ingen är homofob. Omöjligt:ja!
Men man ska ändå jobba för det.
Varför det? Får man inte ogilla bögar och transor på samma sätt som man bör ha rätt att ogilla nassar, kristna radikaler, brunhöger, machosnubbar, golddiggers etc? Just nu är ju din egen normrivande sidas vitmanshat rätt rejält tex. Varför tycker vänstern och feminister att yttrande och åsiktsfrihet bara bör gälla "rätt"(dvs era) åsikter?

Jag ska ärligt säga att jag blir äcklad av homoreklam på tunnelbanan när jag vet att reklam för heterosexualitet är otänkbar. Från att ha haft en tolerant syn på homosexualitet har din hycklande hbtqvänster fått mig att vomera åt homolobbyn. Jag lär inte vara ensam.
2014-01-04, 13:00
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajakhyvlarn
Jaså, är det så? Låter definitivt mer som att den spärren sitter i DITT huvud och att DU borde göra något åt ditt felaktiga tankesätt istället för att ge dig på regular joe.

Känner flera både män och kvinnor i dessa så kallade stereotypa yrken och ingen av dem har någon pissat på av dessa anledningar,det är ju bara snack. Halmgubbar är ju ingen mening att boxa på..

Att du eller andra lider av vanföreställningen att kvinnor i Sverige inte har frihet att välja sina egna vägar sitter ju i ert huvud, här finns varken lagar eller regler som säger något annat. Att verkligheten sen sätter stop för vissa val av ren logik är ju knappast någon nyhet. exempelvis kvinnliga fångvaktare i 50-kilos klassen som blir ihjälslagna av manliga fångar i 100-kilos klassen borde ge en realitycheck..
men till och med där går kvinnans fria val före normal logik.
Kvinnor och män är olika på fler plan än vad ni feminister tillskriver dem.

Jag arbetar med ungdomar och får dagligen höra historier om att det är mycket svårare att välja vissa saker för att det går mot normen.
Detta gäller både för män och för kvinnor

Och jag förstår inte hur ett mer tolerant samhälle kan vara så skrämmande för vissa människor.

Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Varför det? Får man inte ogilla bögar och transor på samma sätt som man bör ha rätt att ogilla nassar, kristna radikaler, brunhöger, machosnubbar, golddiggers etc? Just nu är ju din egen normrivande sidas vitmanshat rätt rejält tex. Varför tycker vänstern och feminister att yttrande och åsiktsfrihet bara bör gälla "rätt"(dvs era) åsikter?

Jag ska ärligt säga att jag blir äcklad av homoreklam på tunnelbanan när jag vet att reklam för heterosexualitet är otänkbar. Från att ha haft en tolerant syn på homosexualitet har din hycklande hbtqvänster fått mig att vomera åt homolobbyn. Jag lär inte vara ensam.

Det är viss skillnad att vara emot ideologier som hatar andra människor (ja jag vet att du fått för dig att feminismen är sådan men det har du ju bara fått om bakfoten) och att vara emot människor som, utan att det skadar någon annan, älskar andra människor.

Och om du ser dig om i världen så är den mesta reklamen extremt heteronormativ och med andra ord indirekt en reklam för heterosexualitet så där har du återigen fel.
2014-01-04, 13:00
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:

Finns manliga balettdansöser sedan länge. Marknaden för manliga balett dansöser är extremt liten för det är väldigt få som vill betala för att se det. Så för att 0.000001 procent av den manliga befolkningen upplever en svag motvind om de vill fullfölja sin karriär som balett dansösså behövs det då ett statligt svt sr som manglar ut budskapet varje vecka att män inte är så bra och könsriktad hårdare lagstiftning mot män och statliga myndigheter som hjälper till att se till att män i sin papparoll har 0 att säga till om.

Måste vara riktigt besvärlig motvind för manliga balettdansöser. Vilken tur att du som balettriddare är där ute och tar striden
Senast redigerad av narlysimpelton 2014-01-04 kl. 13:19.
2014-01-04, 13:06
Medlem
Citat:
Jag arbetar med ungdomar och får dagligen höra historier om att det är mycket svårare att välja vissa saker för att det går mot normen.
Detta gäller både för män och för kvinnor

Och jag förstår inte hur ett mer tolerant samhälle kan vara så skrämmande för vissa människor.

Det är viss skillnad att vara emot ideologier som hatar andra människor (ja jag vet att du fått för dig att feminismen är sådan men det har du ju bara fått om bakfoten) och att vara emot människor som, utan att det skadar någon annan, älskar andra människor.

Och om du ser dig om i världen så är den mesta reklamen extremt heteronormativ och med andra ord indirekt en reklam för heterosexualitet så där har du återigen fel.
Återigen så måste du gå utanför Sveriges gränser för att bevisa något i den bisarra svenska kontexten. Känner du dig intellektuellt lyckad?

Man har rätt att tycka illa om människor om man vill. HBTQ-feminismens hat mot vita heterosexuella män är vida bevisat och legitimt idag. Svenska skolor köpte in föreställningen SCUM där pojkar mobbades under föreställningens gång. Svart pedagogik känns ju lika modernt som arvssynd så varför inte slå två flugor i en smäll?

Du är sjuk.
2014-01-04, 13:18
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Återigen så måste du gå utanför Sveriges gränser för att bevisa något i den bisarra svenska kontexten. Känner du dig intellektuellt lyckad?

Man har rätt att tycka illa om människor om man vill. HBTQ-feminismens hat mot vita heterosexuella män är vida bevisat och legitimt idag. Svenska skolor köpte in föreställningen SCUM där pojkar mobbades under föreställningens gång. Svart pedagogik känns ju lika modernt som arvssynd så varför inte slå två flugor i en smäll?

Du är sjuk.

Har du sett SCUM-föreställningen?

Det har nämligen jag. Ocg det är väldigt svårt att argumentera för att det skulle vara hatisk mot män när man väl har sett den.

Sedan förstår jag inte vad du menar med första stycket. Jag pratade just om Sverige i hela mitt förra inlägg.
2014-01-04, 13:19
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Finns manliga balettdansöser sedan länge. Marknaden för manliga balett dansöser är extremt liten för det är väldigt få som vill betala för att se det. Så för att 0.000001 procent av den manliga befolkningen upplever en svag motvind om de vill fullfölja sin karriär som balett dansösså behövs det då ett statligt svt sr som manglar ut budskapet varje vecka att män inte är så bra och könsriktad hårdare lagstiftning mot män och statliga myndigheter som hjälper till att se till att män i sin pappa roll har 0 att säga till om.

Måste vara riktigt besvärlig motvind för manliga balettdansöser. Vilken tur att du som balettriddare är där ute och tar striden

Balett var ett exempel bland många. Jag antog att folk skulle förstå det.

Men balett är ett så tydligt exempel så det var därför jag tog det.

Kontexten var att bryta mot könsnormer,
2014-01-04, 13:21
Medlem
Citat:
Har du sett SCUM-föreställningen?

Det har nämligen jag. Ocg det är väldigt svårt att argumentera för att det skulle vara hatisk mot män när man väl har sett den.

Sedan förstår jag inte vad du menar med första stycket. Jag pratade just om Sverige i hela mitt förra inlägg.
"Om du ser dig om i världen så är en stor del av reklamen indirekt heterosexuellt riktad jada jada ..... ". I Sverige får man inte göra reklam för heterosexualitet, massans, normens, flertalets sexualitet. Minoritetens, homosexualitet, går däremot finfint. Vad kallas det när fåtalet härskar över flertalet? Demokrati?
2014-01-04, 13:27
Medlem
Citat:

Det säger ju sig självt, bryter man mot normer så bryter man mot normer. He he he det här är för kul .........

Normer är flertalets, massans, inställning. Demokrati du vet.

Att ens påstå att Sverige inte är ett tolerant land mot avvikande sexualiteter är rent trams. Mark och Jonas är folkkära ute i stugorna, Jonas senaste homodrama enormt uppskattat, Christer Lindarw har länge varit poppis, Rikard Wolf var ett tag landets populäraste skådis etc etc ....

Är du på allvar bekymrad över homohat så bör du vara klart mer bekymrad över islams snabba tillväxt i Sverige istället för att rikta kritik mot heterosexuella, sekulariserade svenskar. Vet du många moskéer där en öppen homosexuell är välkommen? Men du är ju bara en låtsasrebell, en kulturmarxist som följer etablissemangets floskler vart än dem för dig .........
2014-01-04, 13:33
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:

Ja det är fina prioriteringar du har. Att du som pappa har 0 rättigheter och att lagstiftningen är hårdare mot män och att pojkar ska tvingas sitta på skoltid på golvet och lyssna på budskapet från världens mest manshatande text är helt ok. Att du tycker det är ok är sjukt. Men ta striden för pojken som vill bära rosa mössa en dag. Det är ju viktigt
2014-01-04, 13:40
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Ja det är fina prioriteringar du har. Att du som pappa har 0 rättigheter och att lagstiftningen är hårdare mot män och att pojkar ska tvingas sitta på skoltid på golvet och lyssna på budskapet från världens mest manshatande text är helt ok. Att du tycker det är ok är sjukt. Men ta striden för pojken som vill bära rosa mössa en dag. Det är ju viktigt

Suck! Det är ju som att prata med en vägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in