Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-25, 22:52
  #2389
Medlem
Killerolavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Eftersom Apotekarnes tydligen skall sluta med 33cl glasflaskor så undrar jag om det är någon som vet något annat fabrikat som fortfarande skall köra med 33 cl glasflaska? Det är inte lätt att hitta i affärerna numera, och PET-varianterna duger inte..

Var har du hört det? Jag mailade Carlsberg själv för ett tag sedan nämligen.

"Hej xxxxx,

Tack för ditt mail.

Vi har kvar lättöl, Ramlösa, Vichyvatten och Jul/Påskmusten på röd-backen i butik. Vi har inga planer på att sluta med returglassystemet i s.k. rödbacken. Saknar du våra produkter i din butik, kontakta butiksansvarig och framför dina önskemål.

Med vänliga hälsningar

Carlsberg Sverige"
Citera
2014-01-02, 21:10
  #2390
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Det finns ju inget pantmärke på den!
Sent svar nu, men den går att panta ändå, man får 80 öre har jag för mig.
Citera
2014-01-08, 16:42
  #2391
Medlem
Hyvla-en-ulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Sent svar nu, men den går att panta ändå, man får 80 öre har jag för mig.

Det är 90 öre pant på 50 cl´s glasflaskor.
Det är inte alla affärer som tar emot dessa.
Citera
2014-01-08, 18:22
  #2392
Medlem
Omtanksams avatar
Har bara 5 st Apotekarnes 33cl glasflaskor kvar nu, och de finns fan ingenstans att uppbringa
Citera
2014-04-10, 23:03
  #2393
Medlem
Vedspiss avatar
Jag sparade en back Zeunerts i vintras som nu står i min hall och inleder var och en som går förbi i frestelse

Så här års är det fortfarande ganska svalt i hallen men nu när sommaren närmar sig undrar jag om musten bör flyttas till en kallare plats? Jag vill ju verkligen inte att den ädla drycken ska förgås
Citera
2014-04-10, 23:17
  #2394
Medlem
intesakuls avatar
Har letat Apotekarnes påskmust på glasflaska. Är den bara svår att hitta eller tillverkas den inte för butiksförsäljning? Restauranger har den.
Citera
2014-09-26, 17:14
  #2395
Medlem
dagsmejas avatar
Någon som vet var man kan köpa julmust i Stockholmsområdet. Tydligen har den börjat säljas nu.
Citera
2014-09-26, 17:21
  #2396
Moderator
Strix m/94s avatar
Litet tidigt för säsongen, men i november tror jag det börjar bli dags för julmust. Riktig, inte light. Gärna på glasflaska.
Citera
2014-09-26, 17:24
  #2397
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagsmeja
Någon som vet var man kan köpa julmust i Stockholmsområdet. Tydligen har den börjat säljas nu.
Hur vet du det? Det är vansinne i så fall då det blir tidigare och tidigare för varje år. Varför inte sälja den året runt annars? Början av oktober brukar den väl annars "hit the stores".
Citera
2014-09-26, 17:56
  #2398
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hur vet du det? Det är vansinne i så fall då det blir tidigare och tidigare för varje år. Varför inte sälja den året runt annars? Början av oktober brukar den väl annars "hit the stores".
Nu håller jag iofs med om att det är på tok för tidigt, men sen september eller tidig oktober spelar väl ingen större roll?
Jag skulle nog helst se att den lanserades i mitten av November.
Citera
2014-09-26, 18:05
  #2399
Medlem
dagsmejas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hur vet du det? Det är vansinne i så fall då det blir tidigare och tidigare för varje år. Varför inte sälja den året runt annars? Början av oktober brukar den väl annars "hit the stores".
Ja det brukar ju vara där i början av oktober normalt sett. Tycker inte heller om att den släpps tidigare, men nu när det är ett faktum så kan man ju ändå köpa sig en liten flaska.
Citera
2014-09-26, 21:01
  #2400
Medlem
KattPerssons avatar
Aldrig för tidigt för julmust! Smaklökarna bryr sig inte om traditioner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback