Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-28, 15:54
  #25
Medlem
När de öppnade paketet och gubben grävde runt bland papperna så läste han upp rubriker på en del papper.

Det jag fick ut var att det bland annat innehöll: "Bokföring", diverse rapporter från möten(kommun möten), Brev, rapporter och papper från firandet av års dagen av kriget som ägde rum i kommunen etc.

Trotts att gubben fick bråttom att lämna scenen så tror jag att det var pga besvikelsen över innehållet alt att gubben, som driver museum i staden, ansåg att innehållet var intressant för honom (pga sitt intresse om kommunens historia) och ville gå igenom papperna utan att stå på en scen inför "hela världen". Folk som faktiskt hoppas på något banbrytande innehåll (alt ifrån olje aktier till papper ang valfusk har diskuteras)
Citera
2012-09-01, 11:33
  #26
Medlem
se på fan!
Citera
2012-09-01, 13:12
  #27
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
skriv vad det är orkar inte koncentrar mig poå massa norskt babbel

English subtitles: *klick*

Så svårt är det. Då förstår man snabbt att det är före öppnandet och ingen ny information.
Citera
2012-09-03, 15:27
  #28
Medlem
Flurps avatar
Såå... va hände egentligen,hitta de något roligt?
Citera
2012-09-03, 18:55
  #29
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
troligtvis inte.. annars hade det nog stått överallt..
Citera
2012-09-08, 23:20
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
troligtvis inte.. annars hade det nog stått överallt..

Eller?

Är inte det inte kusligare att det inte nämnts ett ord efteråt om det?
Citera
2012-09-09, 03:39
  #31
Medlem
BaalZeBubs avatar
Jag har funderat över om det kan ha varit något pinsamt som man inte vill berätta, som skulle skapa löje för bygden. Det kanske handlar om en rättshaverist som skickar sin konflikt om mark med myndigheterna 100 år fram i tiden, full av klipp och kopior av arga brev till myndigheter. Eller ett domslut om arv och skiftning som någon är missnöjd med.
Citera
2012-10-08, 01:21
  #32
Avstängd
Frågade dem om när vi får reda på vad det innehåller och de sa att de ska scanna in alla dokument mm först och sen publicera innehållet på hemsidan och det tar ett tag. Alltså innehöll det inget som hade med tidsresor att göra. Himla skumt hur det i paketet kunde ligga ett brev från 1914 samt 1919 samt ett brev från 1931 vilket helt klart tyder på tidsresenär. Nått tyder på att hela alltet var fake med tanke på att han snubben som stod längst bak såg så pillimarisk ut! Samma sak. Vad är det för kul med att det stod "Kan oppnas" 2012? Det var inget att skratta åt. Inte ett dugg kul. Dessutom föddes Johan Nygaard 1915 (enligt norska wikipedfia) och inte 1912 så det är helt klart fake. Dessutom ser man i klippet en ung kille posta paketet men sen så säger de att han var en gammal gubbe när detta paket postades. Hel skumt. Jag tror iallafall att detta har med en annan sak att göra. Säger inte vad men ni kanske vet.
__________________
Senast redigerad av Fruktspaden 2012-10-08 kl. 01:24.
Citera
2012-10-08, 01:37
  #33
Medlem
ylletrasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktspaden
Frågade dem om när vi får reda på vad det innehåller och de sa att de ska scanna in alla dokument mm först och sen publicera innehållet på hemsidan och det tar ett tag. Alltså innehöll det inget som hade med tidsresor att göra. Himla skumt hur det i paketet kunde ligga ett brev från 1914 samt 1919 samt ett brev från 1931 vilket helt klart tyder på tidsresenär. Nått tyder på att hela alltet var fake med tanke på att han snubben som stod längst bak såg så pillimarisk ut! Samma sak. Vad är det för kul med att det stod "Kan oppnas" 2012? Det var inget att skratta åt. Inte ett dugg kul. Dessutom föddes Johan Nygaard 1915 (enligt norska wikipedfia) och inte 1912 så det är helt klart fake. Dessutom ser man i klippet en ung kille posta paketet men sen så säger de att han var en gammal gubbe när detta paket postades. Hel skumt. Jag tror iallafall att detta har med en annan sak att göra. Säger inte vad men ni kanske vet.

joooo! säg nu! blev ju nyfiken ju....
Citera
2012-10-08, 17:04
  #34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ylletrasa
[/b]
joooo! säg nu! blev ju nyfiken ju....
Jag fick för mig det hade att göra
__________________
Senast redigerad av Fruktspaden 2012-10-08 kl. 17:06.
Citera
2012-10-20, 16:18
  #35
Avstängd
Kollat upp den här nygaard och han var inte ens född 1912 utan föddes 1915. Känner på mig detta är fake för de skrattar så mycket. Bla åt "Kan". Dessutom ser han som öppnar så pillimariskt ut som om han vet att detta är fake! De där tygstyckerna var ju skumt! Jag tror detta är ett stort skämt! Liksom hur kan ett brev från 1931 ligga där i samt 2 tidningar från 1914 och 1919
Citera
2014-01-01, 23:04
  #36
Avstängd
Det tog lång tid att få reda på resultatet av detta paket.Ja och du fruskspaden det stämmer. fick med upp 1915. Så du har rätt. det är fake.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback