Citat:
Ursprungligen postat av
mofasti
Det är ingen hemlighet att bosnier är bäst på att baka i hela balkan men när ni har blivit skyddade av era turkiska herrar har vi serber och kroatiska serber får slåss för vår strävan för fred och frihet.
Jag tror att om bosnier hade varit mer företagssamma hade ni kunnat exportera mat typ cevapicici som man kan micra eller varför inte krem pita? men nej ni ska be till allah och gnälla och få bidrag era förbannade självförnekande serber.
Men ja det är klart utan republika srpska hade BiH varit fattigare än djibouti och somalia, det krävs serbiska titaner för att fixa saker, kämpa mot fattigdom, kriminalitet och den sinnesjuka korruption som självförnekande bosniska serber fiflar med.
Under Titos tid så stal kommunisterna alla pengar från exporterande provinser som serbien för att skänka till alla seljaks i bosnien och kosovo( nu exkluderar jag alla ställen där serber utgör majoritet)
Läste förresten en bok som min käre vän balkanveteran gav till mig, det var rent skit och jag skräms för vad svenska barn får lära sig om världshistoriens mest hänsynslösa diktator som får hitler och stalin och mao zedong att framstå som änglar.
Men summa sumarum, titos arv och att det bara är självmedvetna serber som levererar medan övriga självförnekade serber håller lekstuga med bajram, laga burek och dansa till turkhitsen på hayat och dricka det bedrövliga rävgiftet cockta
Tror du Bosnien ville falla under turkiskt styre? Ta det lugnt med att yttra dig om olika folkgrupper, Du vet väl att Serberna & Turkarna gick tillsammans mot Bosnien år 1398 och förlorade!?!?
"rođenim i voljenim sinom". Det var vad Bajazit sa om Stefan Lazarević. Sanningen gör ont.
Bosnien föll år 1463, Våran kung Stjepan Tomašević bad om hjälp från vatikanen men förgäves. Om jag har helt rätt så sa sedan Stjepan något i stil med " Om Bosnien faller så kommer resten av Europa falla för hans hjärta drar han ditt " Då tänker han på den turkiska sultanen som anföll Bosnien.
Hajmo srbadijo........