Citat:
Ursprungligen postat av
thewellovedone
Jag kan ingenting om genusteori och min irritation på till exempel fotboll har inte heller med varken feminism eller genusteori att göra, men däremot har jag hundra andra intressen - allt från den hebreiska bibeln till opera, arkitektur, sång, psykiatri, Sveriges invandringspolitik och matlagning, är själv kock.
Fotboll är inte komplext, det handlar bara om att leka med en boll. Min irritation angående fotboll har att göra med att jag uppfattar hela fenomenet som ett pekoral, man tar någonting som bara är en lek och gör blodigt allvar av det, kan det bli mer pekoral än det? det tycker inte jag.
Nu gör du det
väldigt enkelt för dig. Jag är själv inte insatt i opera, men jag är inte så naiv att jag skulle hävda att opera, det handlar bara om att sätta ett gäng tjocka personer på en scen och låta dem skrika - inte sjunga - på ett språk ingen begriper. Att modern konst inte bara är att ta lite färg och linjer och smatta ut på en duk, så är man klar. Att matlagning är mer komplext än "snör ihop lite ätbara ingredienser i ett tillagningskärl och vänta tills skiten är klar". Att du tror fotboll inte är komplex och bara handlar om att "leka med en boll", betyder inte att fotboll inte är komplext. Det betyder bara att dina kunskaper om idrottskultur är mycket små och att ditt föraktande ointresse lyser igenom som en strålkastare i din argumentation.
Både kvinnliga och manliga fotbollsspelare verkar överens om att damfotboll och herrfotboll
inte ska jämföras. Befolkningen också. Kvar står kulturmarxismen, mediokra journalister, etablissemanget och skvatt galna feminister och tror det här i grunden är en genusfråga och att damfotboll och herrfotboll
skall jämföras och helst ska man komma fram till att "alla är precis lika duktiga, för annars kan vi tolka det som att alla inte är lika mycket värda i vår totalitära institutionalisering". Helt bisarrt.
Citat:
Ursprungligen postat av
BonhommeDeNeige
Alla dessa muppjävlar som inte förstår att Zlatans inlägg är MEDIEKRITIK och inte ett hugg mot damfotbollen.
Sluta diskutera damfotboll och herrfotboll, det är totalt jävla ointressant. Diskutera istället hur vi når en lösning på det ankdammsmässiga debattklimatet som vår världsunikt indoktrinerande media bidrar till.
Använd inte sunt förnuft här nu, du förstör ju hela grunden för pajkastning och en ickefråga som blivit föremål för en hel nation*.
*Alltså föremål för vad våra agendasättande, mediokra tågolyckor till kulturmarxistiska journalister vill skapa för idiotisk sensationalism den här gången. Jag följer tidningsdöden med andakt. När första stora dagstidningen går i konkurs blir det champagne.