2013-12-25, 22:30
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Only in Sweden folks, only in Sweden ...

Verkligen! Det är också häpnadsväckande hur många män som ställer sig bakom dessa högst mansfientliga och pseudointellektuella ideal. Det rör sig förvisso (får man tro) om undergivna och svaga och rent utsagt kastrerade män, om man får uttrycka sig Freudianskt.
Citera
2013-12-25, 22:31
Medlem
varför jämför vi inte dam & herrhockey?
Citera
2013-12-25, 22:31
Medlem
Från och med nu bojkottar jag allt med herrlandslaget. Kommer inte kolla några matcher. Finns ju inte mycket att titta på de tog sig ju inte till VM.
Eller gå och se live matcher heller.

Zlatan sjönk som en sten till botten i mina ögon.
Citera
2013-12-25, 22:44
Medlem
Zlatan har rätt! Gråt på
Citera
2013-12-25, 22:45
Medlem
Kafferastens avatar
Zlatan har som vanligt rätt. Det är han som är våran riktiga kung, inte dyslektikern.
Citera
2013-12-25, 22:46
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kneedrag
Från och med nu bojkottar jag allt med herrlandslaget. Kommer inte kolla några matcher. Finns ju inte mycket att titta på de tog sig ju inte till VM.

Varför det? Sen ska du ha i åtanke att damerna förlorade mot AIKs P17 lag med en man mer i en hel halvlek. Viss skillnad med att förlora mot Portugal i ett playoff kval.
Citera
2013-12-25, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Har man en attraktiv produkt som drar publik, intäkter osv, behöver man inte ens uppträda tillsammans med herarrarna. Damfotbollen är ingen attraktiv produkt

Det tycker jag damfotbollen har när det gäller EM eller VM slutspel, då kollar jag och tycker det är spännande, problemet är att allt därunder är ointressant för mig.
Annars så anser jag att det är lika spännande att se dam/herr utförsåkning t
ex. Det finns ju sporter där damerna bjuder på större underhållning än herrarna, tack Anja!
Citera
2013-12-25, 22:52
Medlem
SpecialEditions avatar
Zlatan har helt rätt och det är skönt att han säger det som så många andra tycker men inte vågar säga i ett Sverige manipulerat av genusmaffian.

Sanningen är ju den att damfotbollen får för mycket uppmärksamhet i förhållande till vad de presterar och vilket intresse de genererar. Matcherna är på gränsen till pinsamma att bevittna för den som sett minst en herrmatch i sitt liv.
Citera
2013-12-25, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Varför det? Sen ska du ha i åtanke att damerna förlorade mot AIKs P17 lag med en man mer i en hel halvlek. Viss skillnad med att förlora mot Portugal i ett playoff kval.

Och!

Betyder det att tjejerna kämpar mindre eller?!

Jag tycker tjejerna har mer kämparglöd än herrarna thats it. Det betyder inte att tjejfotboll är mer spännade eller att de ska ha mer pengar för det. Eller att de spelar bra. Det var inte det jag jämförde om.

Jag tycker det är VM-titlar och kämparandan som ska premieras.

Men en del får ju rätt mycket utan att ha uträttat någonting faktiskt!
Citera
2013-12-25, 22:56
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:

¨
Tror inte att herrlandslaget bryr sig om det om jag ska vara ärlig. Du är inte så viktig.
Citera
2013-12-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
¨
Tror inte att herrlandslaget bryr sig om det om jag ska vara ärlig. Du är inte så viktig.
Nej du har rätt.
Fast det kan vara ganska många som tröttnat på SVFF och herrlandslaget och dess bortskämda herrar som spelar.
Citera
2013-12-25, 22:59
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Och!

Betyder det att tjejerna kämpar mindre eller?!

Jag tycker tjejerna har mer kämparglöd än herrarna thats it. Det betyder inte att tjejfotboll är mer spännade eller att de ska ha mer pengar för det. Eller att de spelar bra. Det var inte det jag jämförde om.

Jag tycker det är VM-titlar och kämparandan som ska premieras.

Men en del får ju rätt mycket utan att ha uträttat någonting faktiskt!

Damlandslaget har exakt lika många VM-titlar som herrarna.
Och kämparanda? Det är lite svårt att mäta sånt. Jag gissar på att du är kvinna eftersom du använder ett känsloargument
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in