2013-12-25, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Polakolera
Det finns biologiska förklaringar för detta.

Zlatan och Persbrandt är typiskt macho, "alfa-hanar" som går sin egna väg och skiter i andras åsikter. PK-mobben och kvinnor VET att dessa 2 herrar ser sig själv som högre än dom och behöver dom inte, således blir kvinnorna kåta och flyttar fokus bort från dessa negativa uttalanden och männen av pk-mobben känner att deras beta-status inte går att jämföra med alfahannarna.
Vilken jubelidiot

Alfahannen är en person som leder, medan de andra följer.
Antagligen så följer inte "männen som är PK" "machomännen".
Citera
2013-12-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Citat:
Ursprungligen postat av JudgeDredd
Några timmar senare ser jag rubriken på SVD: "Zlatans uttalande sågas på Twitter"
SvD ljuger om tidningen påstår något sådan.

Nejdå, de ger bara som vanligt en lämpligt utvald del av sanningen. Om alla göteborgare älskar Zlatan, utom en som avskyr honom, så kan man ju sanningsenligt skriva "ZLATAN HATAS I GÖTEBORG".

Det rör sig alltså förmodligen om en s.k. "journalist-sanning". Konceptet fungerade bättre innan Internet, eftersom allmänheten då inte kunde inhämta kompletterande information från andra källor.
Citera
2013-12-25, 18:02
Medlem
SteveAngellos avatar
Självklart så håller jag med Zlatans yttrande. Det går icke att jämföra Herr- och damfotboll, vilket tyvärr många tror att man kan göra
Citera
2013-12-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Du tycker det hade varit snyggt och trevligt. Det betyder inte att alla andra tycker att vita lögner är vackra bara för att tillfredsställa pk-samvetet.

Han har ingen anledning att känna någon som helst ära att bli jämförd med henne. Alla vet att det vore lögn att säga något annat. Den stora majoriteten här tycks uppskatta rak och hederlig ärlighet som omväxling.
Jag ser ingen som helst motsättning mellan att vara hederlig och att vara storsint och säga gott om andra människor.
Citera
2013-12-25, 18:04
Medlem
Guitarsmokes avatar
Nu börjar bloggerskorna:

http://unodostherese.blogg.se/2013/december/foddes-du-med-fitta-grattis-du-far-en-cykel-pa-kopet.html#comment

Och Nyheter24: http://nyheter24.se/nyheter/kronikor/759297-fragorna-reportern-skulle-stallt-zlatan
Citera
2013-12-25, 18:04
Medlem
-vaas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
ÖÖh jag fattar inte vad det är för fel med det han sagt.

Det var inte hycklande oärligt eller idiotiskt irrationellt, och det är så man får folk upprörda idag.
Citera
2013-12-25, 18:08
Medlem
OldWolfs avatar
Damfotbollens problem är inte Zlatan, utan att man inte har en tillräckligt bra produkt: precis som andra redan skrivit så måste sporten curlas för att överleva. Fotbollsförbundet har en närande och en tärande gren, där den tärande kräver samma förmåner som den närande.
Därav Zlatans jämföresle mellan bil och cykel.
Citera
Medlem
Nicke08s avatar
Ja herre min gud. Här har vi en svensk fotbollsspelare som säger precis som det är. Zlatan är en av ytterst få som har stake nog att säga vad han tycker. Att Vänsterväldet skulle löpa amok kom ju inte som överraskning.

Men man förundras över hur ingen annan av alla dessa övriga fotbollsspelare har COJONES och stöttar vår största fotbollsspelare?!

Ynkligt!
Citera
Medlem
iKQQLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Jo jag förstår vad du säger, och håller med till fullo men... Jag undrar hur det kan just ha blivit så i Sverige? Varför är det så starkt fäste just här, vad beror de på. Har det att göra med kultur, historia, statsskick eller gener? Vad är grundorsaken till att kvinnorna här i Sverige så hårt "föraktar" det manliga könet men samtidigt hävdar sig vara lika kapabla i alla avseenden, både de fysiska och mentala.
Vad är samtidigt orsaken till att den Svenska mannen så godtyckligt låter sig övertrampas för sin manlighet, mentalt kastreras och får ställa sig i skamvrån för att denne är just en man? Man tar dessutom ett steg längre, man ska inte bara skämmas för att vara en man, utan man ska också fördöma andra män som visar sin maskulina stolthet, man ska också helst vara aktiv i denna propaganda.

Detta är sanningen idag, men vi vet inte orsaken till detta eller? Vad är grejen! Har nån en susning om VARFÖR det ser ut som det gör idag!!??

Jätte fint skrivet!
Citera
2013-12-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Jag ser ingen som helst motsättning mellan att vara hederlig och att vara storsint och säga gott om andra människor.
Så hur borde Zlatan besvarat frågan "Vem är bäst på fotboll - du eller Lotta Schelin?" tycker du?
Citera
2013-12-25, 18:09
Bannlyst
Härligt, nu börjar massinvandrarna få panik ser ja. Offrar feminismen t.o.m.

Verkar ju gå helt enligt planerna också.

"fan börjar få respekt för zlatan nu!"

Män som röstar på SD ogillar oftast feminism och invandring. Nu får man en invandrare som beter sig antifeministiskt, dvs en förebild bland invandrare.

Det här är bara en reaktion på SDs ökade stöd av smarta gubbar.

Skulle zlatan börja stödja SD då kan jag anse honom som en svensk broder som förtjänar min respekt men inte för att han går ut och täpper käften på feministerna, dom är endå bara en fasad för massinvandringen.
Citera
2013-12-25, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Jo jag förstår vad du säger, och håller med till fullo men... Jag undrar hur det kan just ha blivit så i Sverige? Varför är det så starkt fäste just här, vad beror de på. Har det att göra med kultur, historia, statsskick eller gener? Vad är grundorsaken till att kvinnorna här i Sverige så hårt "föraktar" det manliga könet men samtidigt hävdar sig vara lika kapabla i alla avseenden, både de fysiska och mentala.
Vad är samtidigt orsaken till att den Svenska mannen så godtyckligt låter sig övertrampas för sin manlighet, mentalt kastreras och får ställa sig i skamvrån för att denne är just en man? Man tar dessutom ett steg längre, man ska inte bara skämmas för att vara en man, utan man ska också fördöma andra män som visar sin maskulina stolthet, man ska också helst vara aktiv i denna propaganda.

Detta är sanningen idag, men vi vet inte orsaken till detta eller? Vad är grejen! Har nån en susning om VARFÖR det ser ut som det gör idag!!??

Det började på slutet av 60-talet med denna vänstervåg. Sedan under 70-talet infiltrerade dessa vänsterextremister media, skolor, statliga och kommunala jobb, politiska partier, fackliga rörelsen, musikscenen. (Afzelius, Wiehe, Blå Tåget m.fl.)

De var inspirerade av Röda Armefraktionen, Mao Tsetung, SKP, S.C.U.M-manifestet, Grupp-8:a feministerna och annat vänsterextrem tokeri. Miljörörelsen var med på ett hörn.

Idag är Feministisk Initiativ, Expo, AFA, RevFront, VP, MP dess främsta hantlangare för att genomföra denna vänsterrevolution.

Det var det som hände och händer.
Senast redigerad av HarryTurtleDove 2013-12-25 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in