2013-12-13, 15:13
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Själv misstänker jag ju att de här hororna som enligt dig "särar för vem som helst" inte är intresserade av att sära för just dig och att det är därför du uttrycker dig som du gör.

Annars begriper jag ingenting av ditt resonemang som går ut på att du inte vill ligga med en tjej som är villig att ligga med dej för att du inte vill ha ett seriöst förhållande med nån som du måste vakta för att hon är så billig och ligger med såna som dej, samtidigt som du inte kan dumpa henne lika lätt som en prostituerad och hon vill bli mamma till dina barn.

Du får väl helt enkelt vänta tills du träffar din ryska oskuld, eller nåt, och försöka acceptera att andra har så mycket sex som de vill ha.

Det ligger i västvärldens kultur att skuldbelägga män som inte får till det med kvinnor, de är losers och så vidare - men jag känner inget behov av att bevisa mina ONS online eller ens för folk jag känner, jag bara noterar att jag hela tiden får som svar att jag "antagligen inte får ligga", det tycker jag är intressant

Att det är känsligt att diskutera horor och lösaktighet med feminister beror på att de vet att det är sant, en kvinna får knulla närhelst de känner för det och gör det också i dagens sverige ett beteende som förstör mycket för alla, inte bara män
Senast redigerad av munsprut 2013-12-13 kl. 15:18.
2013-12-13, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Det ligger i västvärldens kultur att skuldbelägga män som inte får till det med kvinnor, de är losers och så vidare - men jag känner inget behov av att bevisa mina ONS online eller ens för folk jag känner, jag tycker bara noterar att jag hela tiden får som svar att jag "antagligen inte får ligga", det tycker jag är intressant

Att det är känsligt att diskutera horor och lösaktighet med feminister beror på att de vet att det är sant, en kvinna får knulla närhelst de känner för det och gör det också i dagens sverige ett beteende som förstör mycket för alla, inte bara män

Varför skulle det vara känsligt att någon anser att kvinnor är horor när de har sex ofta med olika?

Jag har frågat dig vad du vill diskutera? Är det dina känslor inför att alla kvinnor som ofta har sex med olika är horor eller vad handlar tråden om?

Om du anser att dessa kvinnor är horor, tror du verkligen att något bryr sig om det?
2013-12-13, 15:25
Medlem
Citat:
Det ligger i västvärldens kultur att skuldbelägga män som inte får till det med kvinnor, de är losers och så vidare - men jag känner inget behov av att bevisa mina ONS online eller ens för folk jag känner, jag tycker bara noterar att jag hela tiden får som svar att jag "antagligen inte får ligga", det tycker jag är intressant

Det är väl en av de vanligare personangrepp feministiska förespråkare råkar ut för också. Det här med att mycket frivilligt sex skulle förstöra samhällen är alltid ett spännande ämne, hur då?

Är dessutom fortfarande lite konfunderad över huruvida du verkligen missuppfattat vad begreppet hora betyder eller om du hoppas att akademien ska likställa promiskuös med prostituerad i nästa upplaga av SAOL.
2013-12-13, 15:27
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Varför skulle det vara känsligt att någon anser att kvinnor är horor när de har sex ofta med olika?

Jag har frågat dig vad du vill diskutera? Är det dina känslor inför att alla kvinnor som ofta har sex med olika är horor eller vad handlar tråden om?

Om du anser att dessa kvinnor är horor, tror du verkligen att något bryr sig om det?

hmm ja du t.ex hänger ju kvar i tråden sen flera sidor tillbaka så nog tror jag många bryr sig
2013-12-13, 15:30
Medlem
Citat:
Det ligger i västvärldens kultur att skuldbelägga män som inte får till det med kvinnor, de är losers och så vidare - men jag känner inget behov av att bevisa mina ONS online eller ens för folk jag känner, jag bara noterar att jag hela tiden får som svar att jag "antagligen inte får ligga", det tycker jag är intressant

Men män får ju också knulla så mycket de känner för det, det är ju bara till att ta första bästa så särar hon på benen? Varför är det ett problem i så fall för dig att ha obegränsad tillgång till sex? Gillar du inte sex eller?
2013-12-13, 15:32
Medlem
TintinoDbambinos avatar
Påståenden om kvinnor som män använder:

Män som får ligga: Svenska tjejer är oberoende.

Kontra män som inte får ligga: Svenska tjejer är horor.
2013-12-13, 15:32
Medlem
Citat:
hmm ja du t.ex hänger ju kvar i tråden sen flera sidor tillbaka så nog tror jag många bryr sig

Nja, jag försöker utröna vad du vill diskutera. Det är inte samma sak som att jag bryr mig om du eller någon annan tycker kvinnor är horor. Jag vill veta vad du vill diskutera men du verkar inte kunna komma fram med något annat än att du "tycker" och "känner". Jaha och vad ska vi diskutera då?
2013-12-13, 15:41
Medlem
Citat:
Vad är det som du tycker är konstigt? För män är det en positiv egenskap att knulla med många. För kvinnor är det en negativ egenskap = horor. Därför har jag mer respekt för de kvinnor som förstår att ta betalt för knullandet än de som ligger runt av bekräftelsebehov eller vad det nu kan vara

Du har mer respekt för horor som tar betalt än för horor som knullar gratis för de gillar att knulla.

Att just du tycker så är nog inget som påverkar alls. Det är en åsikt du har men varför skulle någon bry sig om det? Skulle du vilja utveckla varför du vill diskutera dina känslor för?
2013-12-13, 16:24
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Nja, jag försöker utröna vad du vill diskutera. Det är inte samma sak som att jag bryr mig om du eller någon annan tycker kvinnor är horor. Jag vill veta vad du vill diskutera men du verkar inte kunna komma fram med något annat än att du "tycker" och "känner". Jaha och vad ska vi diskutera då?
Nej då har du missuppfattat, det som vi diskuterar är den allmänna uppfattningen att:
Citat:
  • Man knullar med många olika sexpartner = bra positiv egenskap hos mannen
  • Kvinna knullar med många olika sexpartner = dålig negativ egenskap hos kvinnan (hora)
kontra den feministiska uppfattningen om kvinnor "frigjorda" (promiskuösa) kvinnor, att det är bra att vara promiskuös. Den här diskussionen är lite tabu i fikarummet så därför tycker jag det är intressant att vi kan diskutera det här, det handlar inte om mina personliga känslor.
Senast redigerad av munsprut 2013-12-13 kl. 16:38.
2013-12-13, 16:26
Medlem
KalleFobies avatar
Kommer aldrig att förstå mig på de som använder uttrycket "hora" för en kvinna som har mycket sex, tyvärr. Frågan är varför det inte går att slänga bort en sådan stämpel, det är ändå 2013, och börja se alla som individer och inte kön. Ska jag vara helt uppriktig tror jag att det handlar om att män ser kvinnor som ett hot, för att de är duktigare på att fatta rationella beslut.

Summa kardemumma - En kvinna är INTE en hora för att hon har mycket sex
2013-12-13, 16:36
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blankout
Det är väl en av de vanligare personangrepp feministiska förespråkare råkar ut för också. Det här med att mycket frivilligt sex skulle förstöra samhällen är alltid ett spännande ämne, hur då?

Är dessutom fortfarande lite konfunderad över huruvida du verkligen missuppfattat vad begreppet hora betyder eller om du hoppas att akademien ska likställa promiskuös med prostituerad i nästa upplaga av SAOL.

Stämmer det är väl ett allmänt skällsord, att feminister inte får tillräckligt med kuk har man ju hört

skulle det vara bätte om jag använde ett annat ord? t.ex slampa? för mig är det inte så stor skillnad och jag tror de flesta förstår.
2013-12-13, 17:15
Medlem
Citat:
Nej då har du missuppfattat, det som vi diskuterar är den allmänna uppfattningen att:

kontra den feministiska uppfattningen om kvinnor "frigjorda" (promiskuösa) kvinnor, att det är bra att vara promiskuös. Den här diskussionen är lite tabu i fikarummet så därför tycker jag det är intressant att vi kan diskutera det här, det handlar inte om mina personliga känslor.
Du menar alltså att den allmänna uppfattningen är att det är bra att män knullar mycket men dåligt att de har kvinnor att knulla med? Hur kan det vara dåligt och för vem? Förutom de som blir utan då men de tillhör ju inte du säger du.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in