2013-12-11, 23:08
Medlem
Som rubriken säger, tror ni att SD kommer att öka ännu mer efter detta eller kommer det att påverka dom negativt?
Jag personligen är helt ställd till det Expressen gjorde och jag tycker att det börjar likna nazi Tyskland där oliktänkande hängdes ut och förföljdes.
Att dom även samarbetar med en kriminell organisation och att det finns flera ex AFA anhängare på Expressens redaktion gör det inte bättre.
Dubbelmoralen är även värd att notera, det blev ett jävla liv när det visades att 5000 romer fanns i ett polisregister, något som är helt förståeligt då dessa är överrepresenterade i stölder.
Men när några extremister skriver lite dynga på en sida så är det okej att hänga ut dessa med både bild och namn.
Citera
2013-12-11, 23:12
Medlem
Inte speciellt mycket kortsiktigt, men i längden kan en motkraft mot deras passiva acceptans för dessa idioter, bonnläppar och rasister som er egen Linus Bylund uttryckte det börja att ta form och folk får mer insikt i vilket sektbeteende ni visar upp på främst internet.

Folk kanske också tar ett steg tillbaka då ni börjar inse att ni egentligen i verkligheten inte står för de åsikter ni skriver ur er på nätet, några av er är säkert så indoktrinerade i hela det säregna språkbruket och sektmentaliteten att ni förändrat er själva men knappast alla.
Citera
2013-12-11, 23:17
Medlem
Roadworkers avatar
Det kommer bara att bli bättre för Sd,
själv brukar jag rösta på ett annat parti och tycka "blä" om JÅ i undersökningar som är online,
de spårar en med hjälp av IP och andra saker när man klickar någonstans eller lägger upp en länk.
Citera
2013-12-11, 23:21
Medlem
Davalrofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Inte speciellt mycket kortsiktigt, men i längden kan en motkraft mot deras passiva acceptans för dessa idioter, bonnläppar och rasister som er egen Linus Bylund uttryckte det börja att ta form och folk får mer insikt i vilket sektbeteende ni visar upp på främst internet.

Folk kanske också tar ett steg tillbaka då ni börjar inse att ni egentligen i verkligheten inte står för de åsikter ni skriver ur er på nätet, några av er är säkert så indoktrinerade i hela det säregna språkbruket och sektmentaliteten att ni förändrat er själva men knappast alla.

Så alla ni som förespråkar allas lika värde, alla är alltså inte lika mycket vädra? Allas röst är inte lika mycket värd?

Tror många SD sympatisörer röstar på SD för att dom är trötta på invandringen och dess konsekvenser.
Finns bara ETT parti som inte röstar för att köra Sverige i botten. Om det finns någon som har relevanta argument som tyder på att så inte är fallet lyssnar jag och lär, men om ni bara har åsikter så låt dom bero tack.

För att tillägga så är jag lite V, lite M och lite SD.
Men röstar kommer jag utan tvekan att göra på SD, i princip oavsett vad media kommer med.
Citera
2013-12-11, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davalrof
Så alla ni som förespråkar allas lika värde, alla är alltså inte lika mycket vädra? Allas röst är inte lika mycket värd?

Tror många SD sympatisörer röstar på SD för att dom är trötta på invandringen och dess konsekvenser.
Finns bara ETT parti som inte röstar för att köra Sverige i botten. Om det finns någon som har relevanta argument som tyder på att så inte är fallet lyssnar jag och lär, men om ni bara har åsikter så låt dom bero tack.

Men röstar kommer jag utan tvekan att göra på SD, i princip oavsett vad media kommer med.

Jag tror att många röstar på SD för att de har passerat tröskeln där man fortfarande anser att sjuklövern (hur dåliga de än är) är ett bättre alternativ än SD.
Citera
2013-12-11, 23:37
Medlem
Detta blir en långsiktig framgång för SD.
Expressen gjorde helt bort sig när de hängde ut vanliga medborgare idag,och det de har gjort är demokratiskt helt förkastligt.

Redan är Mattson ute och försöker hälla vatten på den egengjorda brasan,men gjort är gjort och han har redan bränt sig förskräckligt.

Saken MÅSTE prövas juridiskt,och om inte det görs så måste saken tas vidare.

Det handlar om demokratiska rättigheter som Expressen våldgör sig på.

En sådan attack emot demokratin måste slås tillbaka.
Citera
2013-12-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davalrof

Jag förespråkar inte alla likas värde, vad är det för liberalt mumbojumbo. Det jag förespråkar är demokrati över produktionsmedlen. För att detta ska vara möjligt krävs en enad arbetarklass som kan frigöra sig från de kapitalistiska egendomsförhållandena och dess lönearbete.

Tror att många röstar på SD för att det inte finns ett vettigt vänsteralternativ i dagens Sverige eller någon aktiv klasskamp. Då är det lätt för borgare som SD att skylla välfärdens förfall på den grupp inom arbetarklassen som har det allra sämst och sedan ställa arbetarklassen mot varandra. Precis på samma sätt som Moderaterna har fått arbetarklassen att splittras mellan de som har arbete för tillfället och de som tvingats ut i arbetslöshet eller är sjukskrivna, det är klassisk högerpolitik som handlar om att splittra arbetarklassen genom att misstänkliggöra delar av den och sedan kan riskkapitalet fortsätta plundra vår välfärd medan folk är för upptagna med att vara arga på att Disney i USA klippte bort en stereotyp av en mörkhyad person...
Citera
2013-12-11, 23:38
Medlem
Fula Gubbens avatar
Debatten har kommit att handla till 95% om huruvida Expressen gjorde rätt eller fel, vilket tyder på att SD inte kommer att påverkas alls av detta. Folk struntar uppenbarligen i om lokalpolitikern Sven Karlsson i Laxbo avreagerat sig på nätet angående tjuvaktiga zigenare eller vad det kan vara. Nästan ingen tycks bry sig om vad som har sagts, eller SD-kopplingen för dessa. Troligen känner väl de flesta att de lika gärna kunde varit de själva som förföljts av Aschbergs Gestapo-kommando och hamnat i Expressen för "tankebrott".

Vem har inte avreagerat sig på nätet någon gång när man tröttnat rejält på vad det nu kan vara? Behöver inte vara invandrare, kan vara latte-mammor, eller bögar, eller en ful hallåa på TV, eller en värdelös turistattraktion. För detta ska man alltså hängas ut offentligt i Expressen? Det är ju rena skämtet. SD:arna får lära sig en gång till vad nolltolerans betyder, i övrigt tycks det hela handla om att Expressens Gestapo-metoder får folk att vilja kräkas.

SD får väl lite nya underdog-sympatier, samtidigt som folk blir lite försiktigare på nätet. Viktigare saker pågår i landet än detta Kalle Blomkvist-fjanteri.

- F.G
Citera
2013-12-11, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Jag förespråkar...

Förlåt att du fick mig att skratta när jag läste din text. Samtidigt skriver du sorgset och ganska mjukt så det är lätt att tycka om dig så mitt skratt fastnade lite. Har du någon gång funderat över migrationens destruktiva kraft? Eller är det förbjudet för en klasskämpare?

SD kommer att växa. Alla som väljer SD har stannat upp i livet och rannsakat sig närmast helt. Alla tidigare åsikter vart visst förljugna. Det var händelser som denna som fick mig att komma till insikt för några år sedan. Denna händelse är så kraftfull så det kommer att leda till mångas uppvaknande.
Citera
2013-12-11, 23:58
Medlem
Abalams avatar
SD kommer inte påverkas nämnvärt förutom att några fler kommer stödrösta på dom. Jag blir mest förvånad om någon orkar gå in på ännu en artikel i i gammelmedias nätupplagor där rubriken för tiotusende gången har med SD att göra (förutom dom redan frälsta mångkulturalisterna då förstås).
Citera
2013-12-12, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Jag tror att många röstar på SD för att de har passerat tröskeln där man fortfarande anser att sjuklövern (hur dåliga de än är) är ett bättre alternativ än SD.

Huh?
Du menar att SD är ett bättre alternativ än sjuklövern, hur dåliga de än är?
Skaplig mindfuck på det du skrev.
Citera
2013-12-12, 01:02
Medlem
QuattroCarls avatar
Tror starkt på att SD får mer stöd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto