2013-12-08, 22:19
Medlem
[quote=Easy-Lee|46497499]Nej. Det har varit ett problem längre än så kan vi nu konstatera. Jag var lite generös med tidsangivelsen, problemet började redan på 70-talet när assyrierna kom hit. För första gången kom invandrare hit som enbart visade sin otacksamhet och vägrade att integrera sig. Vi visste inte det då, men med facit i hand skulle detta behövts åtgärdas på direkten.

Den här debatten blir svår att ta när du mest gnäller över invandrare.
Citera
2013-12-08, 22:22
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Varken det fega SSU eller det fega Ung Vänster kommer ställa upp på debatt.

Papperskorgen?
Citera
2013-12-08, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varabajare
Kul att du är nyfiken. Att påstå att det här är ett problem sedan länge får du ta och inse att invandringen har varit ett "problem" sedan cirka 2006.

För det man bör göra, och det SD inte vill, är att satsa mer på förorterna. Företag har flyttats ut från dessa på grund av den nuvarande regeringens politik. Exempelvis har den nya apoteksreformen och orimliga privatiseringarna av svensk välfärd förflyttat arbeten från förorter och landsbygd till städerna.

Citat:
...
• Sverige har mellan 1990 och 2006 gått från tre till 156 utanförskapsområden, där i praktiken bara hälften av alla i arbetsför ålder har sysselsättning.
...
http://unvis.it/www.svd.se/opinion/b...ng_5455875.svd
Det var vänsterstyre under majoriteten av dessa år.

Citat:
Och istället för att satsa på det svenska folket har SD röstat för regeringens förslag som gav miljardvinster till de svenska storbankerna. Dessa fick då mer pengar, företag gick det svårare, tvingades avskeda folk, det ekonomiska läget blev tuffare och utanförskapet ökade.

Då skyller SD på invandrarna. Det är en feg politik. SD sparkar på de som redan ligger ner, de som har det kanske tuffast i Sverige tillsammans med pensionärer och ensamstånde föräldrar. Man har haft chansen att förbättra det för dessa grupper, men när det väl gäller - när det väl handlar om att ta viktiga beslut - då prioriterar SD storbankerna.

Det här hade man alltså kunnat förhindra till viss mån genom att satsa på välfärd exempelvis. Jag är medveten om att invandringen måste minskas lite, men bara lite. Att dock tro att det kommer rädda hela Sverige är bara ett bevis på att man inte är insatt i ämnet. SD har haft chansen, men de har inte tagit den.

Bolagsskatten sänktes för samtliga företag, inte bara bankerna. Men visst, den skattesänkningen kunde man ha slopat. Om man hade velat hjälpa företagen så finns det effektivare åtgärder.

Apropå pensionärer:
Citat:
Allianspartierna befäster sin ställning som de värsta pensionärsmotståndarna, men om sanningen skall fram har också de tidigare makthavarna mycket på sitt samvete. De plundrade AP-fonderna på 258 miljarder med följd att bromsen nu slår till.

Dessutom manipulerade Göran Persson basbeloppen, när han skulle sanera samhällsekonomin på 90-talet. 2 % är fortfarande inte återställda enligt Försäkringskassan. Kostnaden för att återställa detta uppgår till 5 miljarder.

Omkring år 2000 överfördes totalt ca 200 miljarder kronor från AP-fonden (buffertfonden) till statskassan. Bakgrunden var ett riksdagsbeslut baserat på princippropositionen 1994 om det nya pensionssystemet. Ett av världens största bedrägerier som man inom den politiska sfären aldrig talar om.

Ännu tidigare användes AP fonderna för rent politiska ändamål. AP-fonden användes av socialdemokraterna för att lösa akuta politiska problem. Man lät fonden subventionera bostadsbyggandet, subventioner som hamnade i fickorna på fastighetsägarna.

Hur länge skall vi låta oss luras?
Jag säger stackars dom som skall ha pension om så där 20-25 år. Vår förre detta Stadsminister Göran Persson åkte runt i Europa och skröt med att han sanerat Sveriges Ekonomi. I inget annat land var det möjligt att i en rättsstat att ta pengarna som fonderats av löntagarna för pensioner. Det enda landet i Europa som detta var möjligt i var Sverige.
...
http://toregabrielsson.wordpress.com...riet-i-helhet/
Citera
2013-12-08, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Varken det fega SSU eller det feg Ung Vänster kommer ställa upp på debatt.

Papperskorgen?

Du fick rätt. Det blev väl ingen debatt till slut va?
Citera
2013-12-08, 23:02
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Det är egentligen ingen ide att debattera med SvP.

Jag delar helt enkelt inte den grundsynen SvP har.

Det finns liksom ingenting eller några argument i världen som skulle få mig att köpa dom åsikterna.
Jag tycker dom är helt åt helvete. Sen tycker ju garanterat SvP samma om mina åsikter.

Alla har vi åsikter om invandring och integration och många däribland jag anser att dagens situation är ohållbar. Vi klarar helt enkelt inte av att lösa de åtaganden vi tagit på oss med de senaste decenniernas invandrings- och flyktingpolitik.

Men det SvP står för är ju ren jävla nazism. Man har bytt ut ariska rasen mot västerländska genetiska och kulturella arvet i sin retorik men i övrigt är det ju samma punkter som hängt med sedan -30 talets NSDAP.

Varför är det "nazism" att man vill bevara oss vita européer?
Citera
2013-12-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Varför är det "nazism" att man vill bevara oss vita européer?

Eftersom man bara vill bevara vita européeroch inga andra.
Citera
2013-12-08, 23:13
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Nej. Det har varit ett problem längre än så kan vi nu konstatera. Jag var lite generös med tidsangivelsen, problemet började redan på 70-talet när assyrierna kom hit. För första gången kom invandrare hit som enbart visade sin otacksamhet och vägrade att integrera sig. Vi visste inte det då, men med facit i hand skulle detta behövts åtgärdas på direkten.

Den här debatten blir svår att ta när du mest gnäller över invandrare.
Nej, jag konstaterar och det tolkar du tyvärr som "gnäll".

Naturligtvis vet jag att inte exakt varje invandrare är skadlig för Sverige, jag vore oerhört efterbliven om jag trodde på nåt sånt. Däremot har jag valt att bortse från de få guldkornen i en tunna av skit och väljer hellre att kasta hela tunnan och hoppas på bättre lycka nästa gång. Du vet, man måste knäcka några ägg för att göra omelett? Om du aldrig är beredd att knäcka några ägg måste du också förstå vilket omöjligt uppdrag du tagit åt dig?
Citera
2013-12-08, 23:17
Bannlyst
Vad skulle UV tillföra i en debatt? Brandbomber och ADHD fjortisar.
Citera
2013-12-08, 23:19
Citat:
Känns det som om "de andra" behöver stödåtgärder för att kunna överbefolka planeten? Vita är i behov av extrema åtgärder för att inte suddas ut från kartan eftersom hälften av oss verkar göra allt i sin makt för att rasblanda sönder befolkningen. Inte nog med att vi är i hopplöst underläge mot det yttre hotet, vi ska dessutom se till att de förökar sig ännu mer på vår bekostnad?

När hörde du senast en subsaharaneger oroa sig över det demografiska hotet vi vita står inför? Är han "nazist" för att han inte bryr sig om vårt problem?
Citera
2013-12-08, 23:23
Medlem
Citat:
Nej, jag konstaterar och det tolkar du tyvärr som "gnäll".

Naturligtvis vet jag att inte exakt varje invandrare är skadlig för Sverige, jag vore oerhört efterbliven om jag trodde på nåt sånt. Däremot har jag valt att bortse från de få guldkornen i en tunna av skit och väljer hellre att kasta hela tunnan och hoppas på bättre lycka nästa gång. Du vet, man måste knäcka några ägg för att göra omelett? Om du aldrig är beredd att knäcka några ägg måste du också förstå vilket omöjligt uppdrag du tagit åt dig?

Ett bevis på att du har en människosyn som inte är det minsta human. Man kan inte dra en jämförelse med tunna av skit när det handlar om människor. Fler än du tror sköter sig.
Citera
2013-12-08, 23:25
Medlem
Citat:
Känns det som om "de andra" behöver stödåtgärder för att kunna överbefolka planeten? Vita är i behov av extrema åtgärder för att inte suddas ut från kartan eftersom hälften av oss verkar göra allt i sin makt för att rasblanda sönder befolkningen. Inte nog med att vi är i hopplöst underläge mot det yttre hotet, vi ska dessutom se till att de förökar sig ännu mer på vår bekostnad?

När hörde du senast en subsaharaneger oroa sig över det demografiska hotet vi vita står inför? Är han "nazist" för att han inte bryr sig om vårt problem?

Nej. Men du har faktiskt lite nazistiska åsikter. Jag citerar dig:

"vi är i ett hopplöst underläge mot det yttre hotet" och "de förökar sig ännu mer på vår bekostad".

Se dig själv i spegeln. Skäms du inte?
Citera
2013-12-08, 23:30
Medlem
Zloths avatar
Citat:

Jag vill bevara alla raser.

Vad är jag då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in