Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2013-12-02, 20:40
Medlem
spuuunits avatar
Jag har fäst mitt portabla Firefox i aktivitetsfältet, men om jag stänger Firefox och öppnar det via aktivitetsfältet, så dyker en helt ny och tom Firefox upp. Dvs en "helt clean" variant, och inte min portabla med mina specifika inställningar mm.

Jag har heller ingen riktig Firefox installerad på datorn, så den tar inte fel så sätt. Men hur kan det bli såhär? Kan man kanske binda vissa specifika .exe's istället på något sätt?

Hur löser jag detta så att min portabla Firefox startar när jag öppnar det via aktivitetsfältet?
Citera
2013-12-02, 20:56
Medlem
Strychnos avatar
Högerklicka på ikonen>egenskaper.
Bara att peka genvägen till vad du vill skall starta.
Citera
2013-12-02, 21:43
Medlem
spuuunits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Högerklicka på ikonen>egenskaper.
Bara att peka genvägen till vad du vill skall starta.

Insåg inte att man kunde accessa den länken, men jag förmodar att du menade såhär? Målvägen var fel ja, den gick in i en App mapp bla. Så jag ställde då in den rätta vägen, + "Starta i" - såhär. Men ack och ve, rätt Firefox startar, men den startar "utanför" den fästa Firefox - såhär.
Citera
2013-12-02, 22:11
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spuuunit
Insåg inte att man kunde accessa den länken, men jag förmodar att du menade såhär? Målvägen var fel ja, den gick in i en App mapp bla. Så jag ställde då in den rätta vägen, + "Starta i" - såhär. Men ack och ve, rätt Firefox startar, men den startar "utanför" den fästa Firefox - såhär.

Inte riktigt säker på vad/hur du menar.
Men den till vänster är ju en genväg till ett program,
När du öppnat programmet visas programaktivitets"knappen"
på aktivitetsfältet (Den till höger) som det ska, dvs helt normalt.
Senast redigerad av Strychno 2013-12-02 kl. 22:15.
Citera
2013-12-02, 22:31
Medlem
spuuunits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Inte riktigt säker på vad/hur du menar.
Men den till vänster är ju en genväg till ett program,
När du öppnat programmet visas programaktivitets"knappen"
på aktivitetsfältet (Den till höger) som det ska, dvs helt normalt.

Dessa fästa aktivitetfältslänkar fungerar ju lite speciellt.

Alltså normalt sätt så ska det ju fungera så att om du har fäst Anteckningar där - så syns ju endast ikonen där nere. Om du sen klickar en gång på den så "förvandlas" den till en öppen Anteckningar. Om du sen stänger Anteckningar så "förvandlas" den tillbaks till den ikonen.

Som här: IE är igång, Media Player är inte.
Citera
2013-12-03, 03:30
Medlem
Skadat godss avatar
Jag kör oftast min portabla FF från ikon på skrivbordet, har den i ett hörn så att man smidigt kommer åt den. Eller via högerklick i en utforskare. Orka bråka med att fästa, den är ju för bövelen portabel
Citera
2013-12-03, 21:00
Medlem
spuuunits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Jag kör oftast min portabla FF från ikon på skrivbordet, har den i ett hörn så att man smidigt kommer åt den. Eller via högerklick i en utforskare. Orka bråka med att fästa, den är ju för bövelen portabel

Jo, men jag använder den även stationärt. Mycket märkligt att det blir såhär... inga andra program agerar såhär.
Citera
2013-12-06, 16:37
Medlem
TorrentLovers avatar
Eftersom den är portable, är det inga extra flaggor som programmet måste ha för att veta var inställningarna ligger? Kan du starta Profilhanteraren och markera vilken profil du vill ha som standard?

Denna tråd skulle för övrigt passa bättre i Firefox-tråden.
Citera
2013-12-08, 13:48
Medlem
spuuunits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Eftersom den är portable, är det inga extra flaggor som programmet måste ha för att veta var inställningarna ligger? Kan du starta Profilhanteraren och markera vilken profil du vill ha som standard?

Denna tråd skulle för övrigt passa bättre i Firefox-tråden.

Intressant... Manuellt så har jag inte gjort något med några profiler, men det kan ju mycket väl vara så att Firefox Portable har fler profiler från start som jag inte känner till. Jag vet dock inte hur jag kommer åt Profilhanteraren... Det här verkar ju inte fungera riktigt då det inte är installerat.
Citera
2013-12-08, 14:37
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Intressant... Manuellt så har jag inte gjort något med några profiler, men det kan ju mycket väl vara så att Firefox Portable har fler profiler från start som jag inte känner till. Jag vet dock inte hur jag kommer åt Profilhanteraren... Det här verkar ju inte fungera riktigt då det inte är installerat.
Du måste förstås ändra kommandot till den sökväg Firefox-binären ligger på.
Citera
2013-12-08, 15:17
Medlem
spuuunits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Du måste förstås ändra kommandot till den sökväg Firefox-binären ligger på.

Jaha ok. Provade då med C:\Portables\Firefox\FirefoxPortable.exe -ProfileManager, men då öppnas bara en till instans av Firefox. Och om Firefox redan är stängt så öppnas Firefox.

Så det fungerade inte riktigt.
Citera
2013-12-08, 16:17
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Jaha ok. Provade då med C:\Portables\Firefox\FirefoxPortable.exe -ProfileManager, men då öppnas bara en till instans av Firefox. Och om Firefox redan är stängt så öppnas Firefox.

Så det fungerade inte riktigt.
Märkligt. Dubbelkolla kommandot och att du har den senaste versionen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in