Citat:
Ursprungligen postat av
BendingSwine
Nicka undan bollen när den kommer? Ha backar med bra workrates som är starka på huvudet så ska det inte vara några problem öht.
Sanning med modifikation. Det hjälper helt klart att ha spelet bästa huvudspelare för att vinna nickdueller mot Giovinco och Lennon men ska man verkligen behöva ha 87 rankade backar för det?
Jag är inte jättebra men det spelar ingen roll hur bra backar man har när inlägg kommer och spelare står fria i straffområdet då mittbackarna står och kliar sig i skrevet. Och målvakten vägrar ta ett steg ut. Ja man kan kliva ut med målvakten själv men den reaktionstiden är fan minimal. Dessutom kan inlägget hamna långt ut eller bak och då är målet öppet.
Det bästa tipset jag kan ge är att verkligen förhindra spelarna att ta sig ut på kanten men det är ganska svårt och det blir hönor om inte inlägg. Men det som funkat bäst för mig är att jobba på att hålla kanterna rena från inlägg till att börja med. Kommer det inlägg så är det väldigt vanligt att det blir mål tyvärr.
Någon som försvarar sig på andra sätt? kanske skiter helt i att försvara med spelaren på kanten och fokuserar på att täcka forwards i straffområdet med backar?