Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-02, 18:40
  #56221
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nädu, dojorna kommer från ett vittne som såg en person som såg "ledsen" ut med asiatiskt utseende nångång vid fyratiden på lördagseftermiddagen.

Sen är det ju så också att man inte både kan äta kakan och ha den kvar. Om man vill hävda att den käre KJ är oskyldig som ett lamm och talar sanning angående avgångstid så får man problem i nästa led: Var det troligt att Vatchareeya kom gående där 30-40 minuter efter att hon lämnat hans bostad på ett ställe som ligger max 15 min promenad där ifrån. Dessutom utan att ha använt sin telefon EN ENDA GÅNG på dessa 30-40 min efter att hon lämnade KJ (som inte rapporterat några minnen om att mobilen skulle ha varit urladdad och telefonen har ju f.ö. troligen inte gått ner av det skälet heller).

Svaret är NEJ, det är inte det minsta sannolikt eller rimligt. Nu utesluter jag ändå inte med 100% sannolikhet att det var hon. Men i så fall har det inte alls gått till som KJ sagt. De skildes INTE åt strax före kl 21 och det var INTE med en kram. Snarare har VB lämnat lägenheten kanske 20 minuter senare och då troligen utan telefon (eller med en sönderslagen telefon). Antagligen mycket stressad och upprörd. Det kan/bör ha hänt strax efter skriken och att KJ stängde fönstret. Jag tror inte det gick till så, men det är åtminstone en inte helt orimlig möjlighet. Det är däremot KJ:s egen version.

Hon som såg ledsen ut, enligt vittne, hade ju sandaler på sig.
Citera
2013-12-02, 18:48
  #56222
Medlem
Oj, detta blev lite långt.....

Det är lustigt, det är Kjs egna ord att VB ska ha promenerat iväg ensam för att gå hem. Efter att ha lyssnat på förhören så Tror jag inte alls det var så.

Tror han körde henne. De hade ej heller sex och KJ kanske inte alls hade druckit. Varför? Jo han ljuger sig blå i förhören, om precis allt, varför inte även om detta med att hon gick därifrån?

Vad hände då i lägenheten, varför stannade mobilen kvar där om det inte var för att bli laddad?

Kan tänka mig scenen framför mig:

KJ är konstig när hon kommer hem till honom. Han irriterar sig över hennes smsande och VB berättar om deras kärlek till varndra hon och MB, en romantisering som endast fanns i VBs hjärna. Han kanske är supersvartsjuk och döljer det utåt, vem vet.
Hur vanligt är det att en sjukligt svartsjuk människa erkänner att den är det? Samma som med en alkoholist - förnekelse.

Hon vill gå, men han ställer sig i vägen, hindrar henne

VB känner sig rädd, hon har programmerat in 112 som sista slagna nr.

Hon sitter som på nålar och vill prata med honom men vågar inte, så hon smsar MB för att hon vill han ska hjälpa henne. KJ blir ännu mer svart av avundsjuka och vill att hon ska ge honom telefonen, börjar bråka om den. Hon springer in på toaletten ett par gånger och fortsätter skriva till MB flera gånger, snälla kom och hjälp mig. Hämta mig. Får bara korta svar - jag jobbar.

Hon går ut igen och KJ står bakom dörren, kommer bakom och tar stryptag på henne tills hon tuppar av, då släpper han henne och ramlar, slår i huvudet som börjar blöda. Kj får lite ångest och hämtar tejp och kompresser och plåstrar om hennes huvud. Telefonen sparkar han under soffan. Tejpen stoppar han i fickan.

KJ säger att han ska köra hem henne och ger henne påsen med sina grejer. Hon mår ju inte bra så blir tacksam för att han ska köra henne. Mobilen tror hon ligger i påsen och eftersom hon är lite yr tänker hon inget vidare på den.
När hon kommer till bilen tuppar hon av och KJ ser sin chans att förverkliga sin dröm uppe i ett ställe som ingen annan vet. Hans egen bas.
Han åker dit och lämnar en medvetslös VB som han binder, ben, armar, munkavel, allt.

Hon får ligga kvar där för han måste iväg till föräldrarnas hus och fixa lite grejer.
Han går in och hälsar på bror, kompis, snor nyckeln till garaget och går ut och plockar ihop vad han behöver, verktyg, nya kläder och skor, eller en overall,
ett tält? (har jag funderat på som styckplats, ett långskott) rengöringsmedel, klorin, tändvätska, kniv, såg, yxa, ryggsäck, yxa Och sen- denna pulka som jag tror har använts, kanske han sparat den efter hunden, kanske han hitta en på tippen eller vad som helst. De äldre pulkorna är mycket större än vad de är nu.

Sen åker han tillbaka, upp med tältet, in med VB - tortyr- stick- enorm dödsångest från VB, sen vänder han henne och sticker de dödande sticken och styckar henne.
Det måste vara tillgång till vatten för jag tror han tvättar hela sig själv och henne om han är helt täckt från topp till tå.
Blodet, ja det stannar ju inne i tältet, där det finns kanter upp och det är bara att dra ihop tältet och knyta om för att sen bränna det

Kroppsdelarna gömmer han omsorgsfullt inne i sin bas. Där är det dessutom kallt där. Går ut till bilen naken, tar fram kläder och byter från topp till tå, utan att ha varit inne i bilen. Grejerna han använt ska han bränna upp, de och tältet är gömda i basen

Jag vet inte, detta låter nog långsökt, fast ändå inte... en variant

Han låter det vara så några dagar

Sen hämtar han först torson i bilen, väl inplastad och tar fram pulkan. Kanske kör traktorgången eller nåt (han sa i förhör att det endast var en viss typ av bil som kunde köra där men jag tror nog den gode KJ kunde dra in och köra lite överallt, Cykelvägar har han själv berättat om. Han verkar inte vara den mest aktsamma typen

I pulkan har han sedan, förstå gången - lämnat av torson, den är fastbunden vid pulkan och täckt av det där mossiga nätet de har i airsoft.
Drar man pulkan med detta sakta bakom sig, syns inte ett skit ner på marken. Commander Johansson smög och kröp fram för att inte synas till en bra grop för torson Han öppnar upp emballaget och välter med hjälp av pulkan henne åt sidan, utan att röra henne drar av påsen på huvudet och tänker inte på tejpen som finns kvar. Han har Bråttom tillbaka tillbilen.

Andra gången - lämnat benen - kanske i en svart sopsäck, var det inte någon som sett en sån. Sen Var han där en gång till och tömde ut benen - det var då han kom åt vristen. Han hade ett par kängor han hittat på tippen bland klädinsamlingen.

Var han var ivrig och ville att hon skulle bli hittad eller fick han panik under söken när det brändes och därför flyttar han henne lite hit och dit.

Ja, styckning, tortyren och det andra är en historia för sig

VISST skulle han kunna ha gjort detta helt själv? Är helt säker på att han är ensam, det är för sjukt alltihop.

Var det inte så att hon varit rädd för någon och som hon skulle prata med? Har för mig det från facebook. Det kan ha varit KJ.
Han kanske smög på VB och MB när de skulle ses. Vem vet? (de var en vild fantasigrej bara, inte direkt realistisk men fullt möjlig)
Hon kanske kände sig hotad av KJ. Ville att han skulle sluta vara elak, hånade kanske henne, pikade kanske henne, tjatade om sex osv.
Han kan ha varit lite lätt Stalker på VB, man kan aldrig veta vad som döljer sig bakom denna falska fasad som heter KJ.
Allt finns inte i telefon och på facebook. Är man smart, undviker man nog att skriva sånt. Och han är lite för smart för sitt eget bästa måste jag säga. Jag går inte på att han är en hjälplös liten stackare. Det är skrattretande att höra om hans svaga hjärta osv...

Tror dessa orden var droppen:

-Fatta, det är slut, det blir inget, jag vill inte ha dig KJ, jag älskar en riktig man, som kan ta hand om mig, som har ett jobb, som är normal. som ska skilja sig, som vill gifta sig med mig och skaffa en bebis (?) Jo för MB hade nog klämt på rejält med smör för att få sitt lilla roliga och för att lugna ner den lilla -

Detta plus annat bakåt i tiden som hänt med hemvärn, mormor osv gör att Han blir presis vansinnig

-får inte jag dig, så ska ingen annan ha dig

Han är inte svartsjuk säger han men med förnekelse kommer man långt i sin övertygelse. Han har stängt av som han säger, verkar inte ha en enda känsla för henne.


Oj, detta skulle bli ett kort svar... Blev visst en roman, Fantasin är oändlig...

Men ett mycket möjligt scenarium

Jo en grej till, vad gjorde han uppe hos Id* i två veckor????? Någon som vet? Kan det ha hänt något där?
Citera
2013-12-02, 19:01
  #56223
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hehe, där sa du några sanningens ord, MB slutade kontakta VB den 6:e, varför fortsatte han inte. KJ sågs inte med blida ögon därför att han inte försökte kontakta VB efter försvinnandet, men det MB gjorde är ta mig tusan precis lika suspekt tycker jag.

Man kan undra om hans enda ynka meddelande beror på att han visste att VB var död eller om han druckit något konstigt te?

I ärlighetens namn, han messade henne också en gång den dagen men fick inget svar, det var kanske väntat.


M. Ja, antingen det eller att han vet att hon hålls inspärrad nånstans ..
Citera
2013-12-02, 19:05
  #56224
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Ser att VB:s mamma lagt ut bild på KJ med text på thai och svenska på fb.
Citera
2013-12-02, 19:05
  #56225
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
ja..men vilken risk att ta:mörda och stycka en person på en offentlig bastu? kan du tänka dig stressen!?

Är det en offentlig bastu där man vissa tider/dagar kan boka egen tid (familjebastu), eller är den öppen för alla på alla tider?
Citera
2013-12-02, 19:35
  #56226
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Ser att VB:s mamma lagt ut bild på KJ med text på thai och svenska på fb.

Du kunde väl bifogat en länk när du ändå skulle posta.

Nu kommer frågan, har du en länk?
Citera
2013-12-02, 19:39
  #56227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du kunde väl bifogat en länk när du ändå skulle posta.

Nu kommer frågan, har du en länk?

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
Citera
2013-12-02, 19:40
  #56228
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du kunde väl bifogat en länk när du ändå skulle posta.

Nu kommer frågan, har du en länk?

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

https://www.facebook.com/Cattie00?fr...rofile_browser
Citera
2013-12-02, 19:40
  #56229
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I ärlighetens namn, han messade henne också en gång den dagen men fick inget svar, det var kanske väntat.


Hörde det till vanligheterna att VB ibland inte besvarade MB:s sms ? Om inte, borde väl MB rimligen blivit orolig över uteblivet svar från VB och misstänkt att något kunde ha hänt henne - oberoende av vilken inställning han hade till deras fortsatta relation. Tyder starkt på att MB visste vad som inträffat redan den 6 maj ..
Citera
2013-12-02, 19:44
  #56230
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hörde det till vanligheterna att VB ibland inte besvarade MB:s sms ? Om inte, borde väl MB rimligen blivit orolig över uteblivet svar från VB och misstänkt att något kunde ha hänt henne - oberoende av vilken inställning han hade till deras fortsatta relation. Tyder starkt på att MB visste vad som inträffat redan den 6 maj ..

AN Facebookkommentarer förstärker detta tycker jag. Men hon hade såklart ett starkt skäl att skriva som hon gjorde, det vet vi ju.
Citera
2013-12-02, 19:51
  #56231
Moderator
OYs avatar
FUP

C*tttaliya svarade att Vatchareeya tog böckerna i en plastpåse, hon vet inte vad det var för plastpåse. C*ttaliya är säker på detta. Det var fysikböcker och något anteckningsblock som Vatchareeya tog med sig när hon gick.

Varför sa KJ att han gav VB en plastpåse att lägga sina böcker i när hon redan hade en? Var det VB egen plastpåse som han t ex. drog över hennes huvud kanske?
Citera
2013-12-02, 20:08
  #56232
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
AN Facebookkommentarer förstärker detta tycker jag. Men hon hade såklart ett starkt skäl att skriva som hon gjorde, det vet vi ju.


M. Ja, det vet vi ju. Tyvärr verkar både åklagarna och utredande poliser anse att paret MB/AN är oåtkomliga. De ger ju varandra alibi som ingen av nämnda ifrågasätter för ett ögonblick. KJ är gossen Ruda i det här, ingen annan kan ha mördat och styckat VB eller varit inblandad, det är den förhärskande föreställningen. KJ är inblandad i det här så en fällande tingsrättsdom som står sig även i hovrätten är trots allt inte helt fel.

Edit: Hoppas det blir så, det sätter press på KJ.
__________________
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-02 kl. 20:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback