Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-02, 15:45
  #1
Medlem
BigFatCones avatar
Som rubriken säger så är detta den stora PS4-tråden. Den gamla var enbart till för spekulationer, rykten och så vidare om en osläppt konsol. Nu finns den att köpa och spekulationstråden är således överflödig.
Citera
2013-12-02, 16:23
  #2
Medlem
i.b.ms avatar
Så hur länge tror ni det tar innan man kan köra sina 3D filmer i PS4? Är lite irriterad redan innan jag ens fått min nya konsol. Köper alla mina filmer som 3D om det finns sedan ett år tillbaks.
Citera
2013-12-02, 16:43
  #3
Medlem
Europapalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Så hur länge tror ni det tar innan man kan köra sina 3D filmer i PS4? Är lite irriterad redan innan jag ens fått min nya konsol. Köper alla mina filmer som 3D om det finns sedan ett år tillbaks.

Och hur långt tid tar det innan dom tar sig i kragen och även får till DLNA funktionalitet. Jag hade helt missat att dom tagit bort dom funktionerna från ps3 till ps4an. Blev lite besviken där då jag hoppades på att ps4 skulle bli en ännu bättre mediaspelare än vad ps3an var, men det blev tvärt om.
Citera
2013-12-02, 16:50
  #4
Medlem
maltzors avatar
Är det någon mer än jag som har problem med lagg och ryck ibland i multiplayer?
Kör bf4 bara och ibland är det helt ospelbart för att det laggar så mycket.
Det känns som nätverkslagg, kör ps4an trådlöst men det gjorde jag på ps3 också och dom står på precis samma ställe. Har inte ändrat nånting annat i nätverket heller..

Svårt att avgöra om felet ligger hos mig eller i servrarna? Har tyvärr ingen tillräckligt lång tp-kabel att testa med ännu.
Citera
2013-12-02, 17:06
  #5
Medlem
r9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maltzor
Är det någon mer än jag som har problem med lagg och ryck ibland i multiplayer?
Kör bf4 bara och ibland är det helt ospelbart för att det laggar så mycket.
Det känns som nätverkslagg, kör ps4an trådlöst men det gjorde jag på ps3 också och dom står på precis samma ställe. Har inte ändrat nånting annat i nätverket heller..

Svårt att avgöra om felet ligger hos mig eller i servrarna? Har tyvärr ingen tillräckligt lång tp-kabel att testa med ännu.

Jag har kass lina hos mig (8mbit) och jag märker inga problem i BF4. Har spelat hela helgen.
Citera
2013-12-02, 17:21
  #6
Medlem
Europapalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maltzor
Är det någon mer än jag som har problem med lagg och ryck ibland i multiplayer?
Kör bf4 bara och ibland är det helt ospelbart för att det laggar så mycket.
Det känns som nätverkslagg, kör ps4an trådlöst men det gjorde jag på ps3 också och dom står på precis samma ställe. Har inte ändrat nånting annat i nätverket heller..

Svårt att avgöra om felet ligger hos mig eller i servrarna? Har tyvärr ingen tillräckligt lång tp-kabel att testa med ännu.

Det är inte fel hos dig. Problemet är när man hamnar på servrar från andra sidan jorden eller att folk från andra sidan jorden eller med 28.8k modem hoppar in på servern. Då ska servern kompensera för alla olika uppkopplingar, pingtider och fan o hans moster för att göra det lika för alla, vilket gör att servern laggar sönder och alla flyger fram och tillbaka "rubber banding".
Citera
2013-12-02, 17:36
  #7
Medlem
csbillys avatar
kan man få tag på ett Ps4 före jul någonstans?
Citera
2013-12-02, 18:27
  #8
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csbilly
kan man få tag på ett Ps4 före jul någonstans?
Nej tydligen inte. Det står på t.ex. Elgiganten att de får in PS4 Mars 2014. Riktigt jävla dåligt!
Citera
2013-12-02, 18:38
  #9
Medlem
Nemions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
Nej tydligen inte. Det står på t.ex. Elgiganten att de får in PS4 Mars 2014. Riktigt jävla dåligt!


Det är ju faktiskt inte butikernas fel att Sony inte kan levera innan dess!
Citera
2013-12-02, 18:41
  #10
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemion
Det är ju faktiskt inte butikernas fel att Sony inte kan levera innan dess!
Menade inte att det var butikernas fel, menade att det var riktigt dåligt av Sony att de inte fixar tillräckligt många konsoller till launch.
Citera
2013-12-02, 18:44
  #11
Medlem
Är det möjligt att köpa konsol innan jul från exempelvis utlandet?

Vilka negativa aspekter för detta med sig om det är möjligt?
Citera
2013-12-02, 18:46
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
Nej tydligen inte. Det står på t.ex. Elgiganten att de får in PS4 Mars 2014. Riktigt jävla dåligt!

Webhallen får in i December. Dock oklart vilket datum enligt deras utsago.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback