Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Kanske hit och dit, jag har aldrig någon annanstans i rapporteringen hört någon från utredningen nämna att man vet att någon/några andra personer skulle sova på samma ställe som BO den natten. Felcitering av SR? Felsägning av krimmaren? I så fall är det en ointressant uppgift, men i annat fall inte. Synd att svenska reportrar är så otroligt slarviga numera att man ska behöva hänga upp sig på sådana här saker. Hade jag intervjuat krimmaren hade jag direkt frågat "Du säger de. Finns det andra personer i BO:s närvaro efter festen som ni känner till?". Och hade jag varit en felciterad krimmare hade jag påpekat det till SR.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tevje
Sahlin säger inte "de" utan "han" skall sova, det hörs klart och tydligt i denna felciterade intervju.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5712453
Sahlin har tidigare i en tidningsartikel sagt "övernattningsställe".
Citat:
Ursprungligen postat av
Mantilla
Jag hör klart och tydligt hur han säger "där dom ska sova över natten". Dessutom står det "de" i texten.
QUOTE=Provokatör|46392250]Du har fel, jag har nu lyssnat noggrant och Bertil Sahlin säger ordagrant:
"Och offret han "host" lämnar festligheterna och beger sig till ett ställe där han ska sova över natten."
Citat:
Ursprungligen postat av
Mantilla
Haha, det var det mest underhållande inlägget i den här tråden hittills! Tack för det Provo, lite humor skadar inte även i brottsfallsgrävandet. :-) Jag hör faktiskt nu också att han förmodligen säger "han" på ljudinspelningen, så jag släpper den biten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tevje
Nej Sahlin säger faktiskt inte förmodligen "han" på ljudinspelningen. Sahlin säger klart och tydligt han.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mantilla
Som jag sa, jag har släppt den biten och ett tips är att det borde du också göra.
Jag skrev endast i syfte att klarlägga hur det förhöll sig med de/han, eftersom flera skribenter (särskilt du) fäst avseende vid denna för mig oviktiga detalj.
Du svarade då aningen stöddigt och mästrande men blir korrigerad.
Att du då släpper den "biten" med förbehållet "förmodligen" indikerar en ovilja att medge sakfel, och att du låter personlig prestige få menligt inflytande. Att du sen vill mästra igen om att du minsann släppt "den biten" och tipsa mig i nedlåtande stöddig ton att följa ditt exempel är patetiskt.
Användandet av förmodligen påvisar klart att du inte släppt varken "den biten" eller stöddigheten.