Citat:
Ursprungligen postat av
HerrVessla
Lägg av. Det är en allmän missuppfattning att GW skulle syssla med att utreda brott, många tror till och med att han skulle vara polis. Det är han inte, gör han inte och har aldrig gjort eller varit. Han har ibland med utredares goda minne lagt sig i en del utredningar men då har han endast haft en rådgivande funktion. Andra utredare betackar sig för hans hjälp. Han är idag pensionerad från RPS och ska formellt sett inte ha mer insyn i någon utredning är vem som helst. Däremot så har han naturligtvis ett brett kontaktnät och i och med sin genomgång av de utredningar som Cold Case gruppen bör titta närmare på så har han åtminstone ett hum om utredningarna. Mycket kan dock hända i en utredning och det skulle inte förvåna mig om polisen fått upp ögonen för RO och att GW inte haft ett hum om vem RO var innan gripandet.
Jo, det
har han vetat och han har även sagt att man haft koll på mannen ett tag, och att han inte säger så mycket efter denna mannen togs in. Men det indikerar på att det är just denna mannen som GW menar att han nämnt förut.
Han har insyn i alla utredningar och har 9 av 10 rätt, sen är han jävligt bra på att ge polisen på tafsen vilket kan behövas. Nu tror jag dock inte att GW är först med alla uppgifterna om det här fallet utan han har läst på bara. Det fanns uppgifter tidigare i detta fallet. Men ska man sortera bort vad han säger så kommer man glida åt fel håll det är jag övertygad om.
Jag är övertygad om att GW vet mer än klicken här som inte ens har en ledtråd till vad polisen har för bevisning än. Inte ens ett häktningsprotokoll eller promemorian har man ansträngt sig för att ta ut, men babbla och gissa det är man jävligt bra på.-