Flashback bygger pepparkakshus!
2013-12-01, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
Skruvade isär protanken och vände på glaset och satte ihop. Inget läckage eller gurgel sen dess, peppar peppar.
Ser fortfarande ingen skillnad på glasets båda änder, men kanske hade det smugit sig in en luftbubbla under någon av packningarna.

Om du ser på packningarna så är den ena sidan rundad lite och den andra är lite mer platt.
Jag hade samma problem som du och la den platta delen av packningen mot glasets kant
och den rundade delen ner i metallhöljet. Det fick det hela att sluta rinna utanför.

Om packningarna inte kommer ur av sig själv så spola lite vatten på dom
så brukar dom glida upp lite å då kan man få tag på den. Eller ta en pincett å pilla upp dom.

Jag kan ju inte säga att detta verkligen är rätt eller fel men när problemet uppstod så provade jag mig fram helt enkelt och tyckte att detta fungerade så hoppas att detta kan hjälpa dig med.

Och som Ridan sa så håll koll på dessa packningar under rengöring då de gärna kan försvinna lätt.
Mina har en tendens att fastna på glaset då jag gör rent tanken och tar isär den så följer de med upp ibland å kan lätt sprätta iväg från glaset.
Jag hade en genomsökning av hela köket när en försvann, men den återfanns på golvet efter 15-20min.

God lycka!
Citera
2013-12-01, 10:02
Medlem
Hur är det med shipping från fasttech just nu, ligger fortfarande breven back i singapore eller vart det nu var dom hade problem med försändelser?

Är riktigt sugen på Nemesis klonen.
Citera
2013-12-01, 10:54
Medlem
Katamanjarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Hur är det med shipping från fasttech just nu, ligger fortfarande breven back i singapore eller vart det nu var dom hade problem med försändelser?

Verkar som att det som skickats med China Airmail aldrig kommer nå destinationen om paketet innehåller juice eller batterier.
Däremot har jag en sändning som gått med Swiss Post för ett par veckor sedan som går att tracka och den har lämnat Kina. Vägen därifrån till hit går ju inte att spåra dessvärre.

Testade senast med att välja Sweden Post som alternativ. Den sändningen har skickats, men går fortfarande inte att tracka, så det är oklart om det fungerar.
Det säger dock inte mycket, för den förra Fasttech-leveransen jag fick var inte spårbar förrän den kom till Sverige. Det gick inte ens att se att den hade lämnat Kina.
Däremot gick det att spåra hela försändelsen när den kommit fram, men då är det ju inte så intressant längre.
Någon som vet mer, eller har något tips om hur man kan spåra paketen som faktiskt fungerar?
Citera
2013-12-01, 10:55
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKGL
Om du ser på packningarna så är den ena sidan rundad lite och den andra är lite mer platt.
Jag hade samma problem som du och la den platta delen av packningen mot glasets kant
och den rundade delen ner i metallhöljet. Det fick det hela att sluta rinna utanför.

Om packningarna inte kommer ur av sig själv så spola lite vatten på dom
så brukar dom glida upp lite å då kan man få tag på den. Eller ta en pincett å pilla upp dom.

Jag kan ju inte säga att detta verkligen är rätt eller fel men när problemet uppstod så provade jag mig fram helt enkelt och tyckte att detta fungerade så hoppas att detta kan hjälpa dig med.

Och som Ridan sa så håll koll på dessa packningar under rengöring då de gärna kan försvinna lätt.
Mina har en tendens att fastna på glaset då jag gör rent tanken och tar isär den så följer de med upp ibland å kan lätt sprätta iväg från glaset.
Jag hade en genomsökning av hela köket när en försvann, men den återfanns på golvet efter 15-20min.

God lycka!
Lyckan är gjord. Stort tack!

Citat:

Min förra beställning annullerades pga problem med Hong Kong.
Dom säger att det ska funka nu med Swiss och Singapore post i stället.
Min senaste beställning på lite småsaker la jag 20/11.
Sen har den legat i status packning sedan 23/11

jag betalade för "Global express" denna gång. Men packningen går väl ändå i snigelfart.
Citera
2013-12-01, 10:59
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:

Jag väntar på tre beställningar från Fasttech. En order på ett gäng tomma flaskor som lades 15/11 och skickades 16/11 ligger nu i Sverige för sortering. Den andra ordern på en Nemesis-klon lades 15/11 och skickades 21/11 har lämnat Singapore. Den sista ordern på en Kayfun-klon lades 2/11 och skickades 26/11 och ligger kvar i Singapore.
Citera
2013-12-01, 11:11
Medlem
Jag lade en order på
Nemesis klonen, SvoeMesto Kayfun v3.1 ES Styled Rebuildable Atomizer och en ejuice.
Dom har alla olika shipping date, senaste är nu den 16e december.
Valde Registered Airmail w/Tracking

Så vi får väll se.
Citera
2013-12-01, 11:11
Medlem
Kolagubbens avatar
Singaporepost har alltid funkat bra för mig, men swisspost var värdelöst, tog dubbelt så lång tid som singaporepost.

Senaste ordern med Singapore post tog 7 dygn från despatched to overseas till jag kunde hämta ut den
Citera
2013-12-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
Vet du vad? Dom slängde jag
Kunde inte drömma om att jag skulle vejpa sånt igen.
Som tur är bor jag hyfsat nära slutanu.com och kunde fylla på.

Antingen hyra ett garage , eller kanske något i den stilen:
http://www.clasohlson.com/se/Sortime...-lådor/31-2376
Faktum är att den förvaringshyllanhar för små fack för att förvara vätskor och och allt annat med elcigg. Tro mig, jag har letat efter något liknande haha!
Citera
2013-12-01, 20:26
Medlem
Millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
Singaporepost har alltid funkat bra för mig, men swisspost var värdelöst, tog dubbelt så lång tid som singaporepost.

Senaste ordern med Singapore post tog 7 dygn från despatched to overseas till jag kunde hämta ut den

12-11-2013 Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
18-11-2013 Despatched to overseas (Country code: SE)
30-11-2013 Arrived at overseas (Country code: SE)

Citera
2013-12-01, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doobing
Är det någon som testat canabis e juicen, som kan jämföra med äkta canabis? är det ungefär samma smak eller är det bara skit?

bump
Citera
2013-12-01, 22:14
Medlem
mina3grabbars avatar
Order placed Nov. 11 Anlände till Arlanda igår. Singaporepost

Order placed Nov. 15 Anlände också till Arlanda igår. Singaporepost

Har 2 order till som jag väntar på. Båda har lämnat Singaporepost.
1 ska till UK. Fasttech får vara Santa i år istället för eBay. Hoppas inte UK-paketet fastnar hos Royal mail, de kan vara riktigt petiga ibland
Citera
2013-12-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doobing
bump
Ingen idé att bumpa, många av oss håller på vita (om än grå för ett par månader sedan) sidan av lagen samt att många svarar på frågor senast två-tre dagar efter ett inlägg. Dvs, vi har ingen aning och försök hitta svar någon annanstans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in