Citat:
Ursprungligen postat av
StarGate3000
Skruvade isär protanken och vände på glaset och satte ihop. Inget läckage eller gurgel sen dess, peppar peppar.
Ser fortfarande ingen skillnad på glasets båda änder, men kanske hade det smugit sig in en luftbubbla under någon av packningarna.
Om du ser på packningarna så är den ena sidan rundad lite och den andra är lite mer platt.
Jag hade samma problem som du och la den platta delen av packningen mot glasets kant
och den rundade delen ner i metallhöljet. Det fick det hela att sluta rinna utanför.
Om packningarna inte kommer ur av sig själv så spola lite vatten på dom
så brukar dom glida upp lite å då kan man få tag på den. Eller ta en pincett å pilla upp dom.
Jag kan ju inte säga att detta verkligen är rätt eller fel men när problemet uppstod så provade jag mig fram helt enkelt och tyckte att detta fungerade så hoppas att detta kan hjälpa dig med.
Och som
Ridan sa så håll koll på dessa packningar under rengöring då de gärna kan försvinna lätt.
Mina har en tendens att fastna på glaset då jag gör rent tanken och tar isär den så följer de med upp ibland å kan lätt sprätta iväg från glaset.
Jag hade en genomsökning av hela köket när en försvann, men den återfanns på golvet efter 15-20min.
God lycka!