Enligt "
finsnickaren" på svenska mord så är inringaren identifierad sedan flera år tillbaka, detta var en ny uppgift för mig, han ska ha bott på Lidingö.
Citat:
Den som ringde in till SOS alarm efter mordet bor på Lidingö sedan ett antal år tillbaka, och verkar vara livrädd för att polisen ska utveckla bättre och säkrare metoder att spåra DNA på föremål där
flera personer hållit i samma föremål. Vi provoserade honom på en fest för en tid sedan, och han uppförde sig märkligt efter detta ( han blev röd i ansiktet och verkade nervös ). Man skulle därmed kunna mistänka att det är han som utförde mordet på Per Häggström.
En annan postare "
soibuakaow' gör gällande att PH förmodligen retat upp någon på festen.
Citat:
Jag var själv på den festen som fick så tragisk utgång.Jag tror inte det var en pundare utan någon som hade retat upp sig på honom inne på festen och som sedan följde efter honom.Vad gäller telefonsamtalet till 112 så känner jag inte igen rösten men ett ord har etsat sig fast:"snubbe" ,jag antar att polisen har gått igenom alla i klass L93 på KTH ,så ha det bra därute!
Vilket stödjer min hypotes, mördaren träffade BO på festen och retade sig på honom, BO gick hem mördaren får tag i ngn tvivelaktig snubbe på grillen (uppringaren). "Du får 1000 spänn om du hjälper mig med en snubbe". Mördaren och uppringaren jagar ifatt BO som går längs Valhallavägen, BO flyr in på ridskolan. Uppringaren har med sig kniven som mördaren tar över. Det ballar ur och det blev plötsligt inte värt 1000 spänn, uppringaren flyr och blir uppringaren, vill inte bli inblandad mer då det var hans kniv. Uppringaren är identifierad och såklart nervös idag. Han känner inte mördaren sen tidigare.
Ska det behöva ta 17 år att förstå detta? Mördaren fanns i BOs närhet.
/Provokatör